Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 2753 ggr
Dojdan
2/4/12, 2:59 PM

hjälp med tolkning

Hej! Jag har haft en tarotlek i flera år, och har just tagit upp den igen efter ett långt uppehåll.. den skrämde mig lite förut, när jag tyckte att den visste så mycket mer om mig själv än vad jag gjorde. Men nu är det rätt tid för mig känner jag och jag utforskar just nu mitt inre.

Här omdagen gjorde jag en "trumresa" och under min resa upplevde jag två saker som verkligen fastnat hos mig.

1. Jag mötte någon (kunde inte se vem) som gav mig en gåva i form av en stor bergskristall (kanske 20 cm i diameter) som låg inlindad i ett mörkgrönt sammetstyg.

2. Jag träffade en mus som följde mig längst vägen. Det konstiga var att musen var tecknad och gick på två ben (som i tecknade filmer).

Vad betyder dessa saker?  Någon som har en aning?


Annons:
Skogshumblan
2/4/12, 3:24 PM
#1

Välkommen hit! Kul att du tagit upp den andliga biten av sig själv igen. Vad är din känsla att det här betyder? Jag tror att man själv har en aning eller kan luska ut det skälv oftast. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2/4/12, 3:43 PM
#2

Hej Dojdan, välkommen till oss. Skrattande

Här är en liten beskrivning på bergskristall. Kopierat från en artikel jag skrivit här för 1,5 år sedan. Kanske något där ge dig en hint om vad gåvan betyder för dig. Det är dina egna känslor och tankar som betyder mest. Vi kan ge dig lite infallsvinklar.

Bergkristall

Romerska damer bar kristallkulor för att kyla händerna i varmt väder, och soldaterna använde kristaller för att med hjälp av solen bränna sår. Stenen sägs vara den universalt helande stenen, med kraft att att klargöra vad som behöver helas eller balanseras. Stenen sägs också gynna hopp, lycka och optimism. Den sägs vara en länk mellan de himmelska stjärnornas energi och våra själar. Energin i kristallen gynnar harmoni, balans och synkronicitet. Den har använts i andliga, vetenskaplig och läkande syften i många kulturer. Det sägs att kristallen kan transformera, förstärka, fokusera och balansera energi.

(För min egen del betyder tecknade figurer, att jag spelat för mycket spel på Facebook.) Skäms

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

white lady
2/4/12, 7:03 PM
#3

Enligt Solögas tolkning av djur säger Musen.

" Du besitter all den styrka du behöver.Min gåva till dig är att känna dig tillräcklig i alla situationer"

Glad

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Dojdan
2/5/12, 12:48 AM
#4

Tack för er hjälp! :)


Upp till toppen
Annons: