Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 1892 ggr
Skogshumblan
2012-02-02 19:24

Har andevärlden humor?

Som rubriken lyder, har andevärlden humor, vad tror du? Med andevärlden menar jag inte enbart de människor som gått över utan våra guider och annat som ryms i denna värld.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[MorganLeFey]
2012-02-02 19:43
#1

Absolut!

Kan berätta en självupplevd händelse.

Detta var någon gång på mitten av nittiotalet. Jag hade börjat min andliga utveckling och fullkomligt slukade allt i bokväg som jag kom över. I en bok stod om affirmationer och önskningar, ungefär som det står i The Secret. OK - tänkte jag. Jag skulle vinna pengar!! Så under vägen till tobaksaffären så rabblade jag "jag är keno-vinnare - jag är keno-vinnare"…….

Och jag vann!!! Fem kronor Tungan ute

En annan gång några år senare.

Jag hade mediterat och haft kontakt med min andliga guide och bad om att få några fjädrar på min väg mot affären, den väg jag brukade gå varje dag.

Och så hittar jag en trasig och bruten fjäder. Och då ställde jag mig och tittade på den och sade "Var detta allt ni kunde prestera?. Det var inte mycket" - detta var ju samtidigt lite på skämt.

Nästa dag så skulle jag till blodcentralen och cyklade dit. Ställde min cykel i cykelstället och gick över gatan till ingången. Och där på trottoaren låg en hel bunt med vita fjädrar. Jag tittade och undrade om det fanns något fågelbo i närheten men kunde inte se något. Och så kom jag att tänka på händelsen dagen före. Detta var nog ett klart svar från andevärlden - men en stor portion humor!

Jessica Holländare
2012-02-02 19:47
#2

Tror absolut dom har humor! Hade dom humor i det här livet så tar de med den över till andra sidan! Och guider med mera har med levt någon gång och plockar med sina egenskaper över.


[Ravenna]
2012-02-02 20:50
#3

Ja absolut! Och de påminner (när det behövs) om att jag borde skratta mer åt mig själv och livet, inte ta allting så allvarligt. Inte ens mig själv. :-)

Skogshumblan
2012-02-02 20:59
#4

morgan, *asg* ja man får tänka sig för och tänka igenom noga vad man ber om. Det är med högen fjädrar lär jag skratta gott åt lääääänge!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2012-02-02 21:00
#5

Ravenna, håller med dig, "livet är för kort för att tas på för stort allvar" är mitt måtto!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

tarotlasse
2012-02-02 23:50
#6

Jo visst har dom humor och dom kan vara väldigt skojfriska och tycker det är fruktansvärt kul att busa med oss på många vis.

Typisk ande humor är när vi letar efter våra försvunna nycklar letar o letar o sedan hittar dom på  den platsen som vi tittade på först.

En Ande som var väldigt humoristisk när den levde visar ju det även som ande för är ju också ett sätt att kunna bli identiferad på.

Min Pappa brukar visa sig på dom mest lustiga sätt och på så typiska sätt som han brukade skämta med när han levde.

När jag var tonåring o bodde hemma och man varit ute o festat tyckte han det var jätte roligt att gå in i mitt rum och sätta på stereon  tidigt på morgonen.

O händer fortfarande i bland även om han är på andra sidan att han gör samma sak nu.

Vid ett annat tillfälle så ringde min väckar klocka som vanligt på morgonen och jag lika morgontrött som alltid kravlade man sig upp och en snabb macka o i väg till jobbet.

När jag kommer dit så blir jag lite förvånad över att vara först för det brukar jag alldrig vara.

Då visade det sig att jag var  en timme för tidig på jobbet.

När Kommer hem o tittar på väckar  klockan så är den exakt en timme fel.

Ngn dag efter åt  ringer dom från jobbet och frågar var jag är ngn stans på morgonen  då visar det sig att klockan är exakt en timme fel åt andra hållet.

Var också min pappa som tycker det är så roligt med min morgontrötthet.

Min Guide är en rätt så bestämd herre men har en helt underbar lite torr och underfundig humor.

Som han visar upp när han kommer igenom under trancen.

Sedan har jag en liten busig pojke i mitt ande team som kommer igenom under trance mediumskapet hans uppgift är att höja stämmningen och locka till skratt för att höja energien för att underlätta trance arbetet.

Vid ett tillfälle då jag som undantag satt i trance utanför trance cirkeln och för utomstående.

Så  kommer denna buspojke igenom o säger till en av deltagarna att det var inte han som lekte med gardinerna och busade hemma hos den här deltagaren.

Efter trancen  när vi fikar så sitter denna deltagare alldeles tyst och mycket fundersam.

Vi frågar vad han funderar på  då berättar han att han dagen innan suttit framför TV´n och hört ett barn skratt från sovrummet.

När han går dit så blir han väldigt förvånad för gardinerna är invirade runt elementet.

Ett litet hyss för att bevisa andevärldens existens.

För denna deltagare blev ju helt ställd för detta med gardinerna hade han inte berättat för en enda person.

Har hänt liknande saker då han har berättat om små bus hemma hos dom som sitter med i våran trance cirkel,

Där det har skett små saker saker om dom boende kliat sig i huvudet och undrat hur detta gått till.

Denna kille som råkade ut för buset med gardinerna blev ytterst konfunderad när han öppnade översta frysfacket där han förvarar sin delikatser från familjem Dafgård.

Men det första som låg i översta facket var en rysk starköl totalt genom frusen men personen blir väldigt konfunderade han hade alldrig ngn sin köpt en ryksöl och alldrig skulle han lägga denna öl i frysen ,

När killen tittar på denna ryska öl så finns det inte på beställnings listan över special öl så den går inte ens att köpa den är i sverige

Nu har denna barnguid och han fick en omedelbart kärlek till denna person med med gardinerna e en enrom humor och älskar att ställa till practicel joke.

Så när jag frågar buspojken om han ställt till ngt  buss  hemma hos honmom i gen o fick ssvaret att han inte glillade öl men då fick  vi återigen en bekräftelse

Samma så har denna lilla buspojke kommit igenom under ett flertal tillfällen vid storseanser och då varit väldigt busig mot mediumet.

Men  han har vid samtliga fall även presenterat sig med sitt namn och det har varit medium som inte känt till att denna bus pojke  är en av dom i mitt andeteam.

Lasse

Annons:
[urshamanismen.se]
2012-02-03 00:39
#7

Absolut har dom humor,inte alla kanske beroende på sin personlighet.Min guide har en förmåga att skämta med mångt och mycket och ett typ exempel är ju hörseln jag har,att höra hans röst vilket han kan roa sig med att säga något kul om jag promenerar ensam,eller står i en kö ensam allt för att framkalla ett skratt hos mig mitt land folk så dom funderar varför den där tanten står och garvar.Har oerhört lätt till skratt så den knappen trycker han ofta på.

Det finns ju hur många exempel som helst men ett var att jag skulle komma ihåg att köpa hem en vara från butiken vilken har jag glömt nu.Men hur det var han påminde och jag lägger detta i korgen.I kön finns ett par där hon var allmänt dryg.Man såg på mannen hur han besvärades av hennes tjat och gnat.Varpå Wolf genast börjar tjata om denna vara igen vilket får mig till sist att säga det var mig ett j-kla tjat högt vilket dessa två naturligtvis hörde men sen blev hon tyst och varan den hade jag ju redan med i korgen.

Sen alla dematerialiseringar där saker jag vet jag lagt på exakt plats vart borta,både tittat och kännt öppna platser som ett bord eller arbetsbänk man inte missar att se för att sen ligga fint och snyggt där jag från början lagt saken.Kaffekoppen är en sak som tydligen är rolig att flytta på för han vet vilken kaffemoster jag är så den åker och dyker upp där jag sist ställde den.

Dom har massor av humor och det måste jag säga jag gillar skarpt för tänk vad tråkigt om dom bara var tristnissar det skulle vara grått och tråkigt,här bjuds många skratt dagligen och det är jag tacksam för.

Skogshumblan
2012-02-03 07:58
#8

Härligt att läsa om era upplevelser. Känner igen det där om att leta efter saker som sen dyker upp hux flux…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[MorganLeFey]
2012-02-03 12:30
#9

#4 - Ja där fick  jag så att jag teg :-)

Min kusin och hennes man hade en mycket busig pojke hos sig en tid. Om hon t ex skulle vispa grädde och tog fram en skål och skulle ta fram grädden, då hade skålen flyttat på sig. När hon sedan hade tagit fram vixpen så hade skålen flyttat tillbaka igen. Det var speciellt hon som fick dessa bus, men vid ett tillfälle så blev hennes man också utsatt. Han skulle göra något i hallen och hade tagit fram några verktyg som han lagt på golvet. Då han vände sig om och skulle ta ett verktyg så hade det flyttat sig en meter bort, och så höll det på.

Skogshumblan
2012-05-20 20:10
#10

*puffar*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2012-05-20 20:38
#11

Haha… definitivt.

Jag vet inte hur många saker som ramlat i golv, apparater som slagits på och av och saker som försvunnit, osv….

Jag har en speciell relation til, ja- vad man nu ska kalla det, guide, ande eller vilken tro man nu har, som brukar infinna sig när jag lägger Tarot och som alltid gör mig lite osäker för att avsluta med ett garv.
Detta är verkligen min motpol i att vara rapp i käften, haha… payback time! Flört

Detta med försvunna saker har jag varit med om otåliga gånger så tilll den milda grad att mina föräldrar blivit ursinniga på mig för att nycklarna ständigt försvann.
En gång gick det så långt att mina föräldrar kom hem till mig i vredesmod när återigen mina husnycklar försvunnit.
Huset vändes upp och ner på av dem. Allt gicks igenom, Tvättkorgen  utforskades. Kastruller lyftes på lock. Böcker bläddrades. Sopor sorterades. Blomkrukor rensades. Inte en fläck var fri från min fars vassa öga… tillslut så var han tvungen att erkänna - de fanns inte i lägenheten.

Så vi låste och åkte iväg för att komma tillbaka dagen därpå. Dröm om mina förädrars blick när nycklarna låg framme, fullt synliga på bordet när vi kom hem.

Denna lägenhet var dock väldig skum och energierna var inte alls trevliga alla gånger även om detta med försvunna cigaretter och nycklar för jämnan var roligt. Brukade vakna på nätterna av känslan att jag blev strypt eller så stod en mörk lång dam vid sängkanten och stirrade på mig.
Hade en platta i köket som ständigt blev påslagen och vaknade flera gånger för att upptäcka att spislocket brann.
Hörde hur hon gick genom lgenheten och öppnade fönster på vidgavel när jag var vaken på kvällarna.
Tillslut så flyttade jag därifrån, det var omöjligt att vistas där…

Flört

Ps. Nuförtiden går jag med nycklarna i en kedja i fickan - jämt! *s*

Jessica Holländare
2012-05-20 20:42
#12

Men C Stark så otäckt!!! Förvånad Tur jag sluppit sånt.. Försvunna saker har jag varit med om, men inga "elaka" spöken…


[C Stark]
2012-05-20 20:48
#13

Ja, då var det otäckt… men det är snart 15 år sen.
Det otäcka är ju när man inte vet hur man ska hantera det precis som med allting annat.
Glad

Annons:
Pagan
2012-05-20 21:05
#14

ja fy tusanObestämd, rena rama det okända ju. usch att aldrig vara i trygghet i sitt eget hem

Det finns en film, som jag såg för evigheter sedan, med verklighetsbakgrund, en kvinna har en hemsking till ande efter sig, han psykar henne och förföljer henne från hus till hus, i filmen får man se vad han gör att han rör vid henne, våldför sig på henne, pratar med henne med sin hemska röst mm. Har letat efter den men minns inte titeln. Hon får hjälp av flera utdrivare men ingenting hjälper, I slutet försöker de frysa honom med helium. I sluttexten stod det något i stil med att hon har honom efter sig fortfarande. Hon var totalt ner psykad, fann ingen ro någonstans. Fy fasen vilket liv!! Nån som vet vilket film jag pratar om?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-05-20 21:08
#15

Nej fy vad vidrigt… ingen aning vad det är för film, men säg gärna till om du kommer på vad den heter så jag vet att jag inte!! ska se den.

Förvånad

Pagan
2012-05-20 21:11
#16

Ja du den var ruskig, tror jag var 12 då jag såg den. Sov inte på flera veckor!!

å ändå vill jag se den igenObestämd

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-05-20 21:13
#17

Flera veckor?? Jag hade inte sovit på flera år efter den… Flört

Skogshumblan
2012-05-20 21:14
#18

12 år?! Herre min skapare, då får du skylla dig själv Pagan. Sånt ska inte små barn se.Kyss

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-05-20 21:14
#19

Den vill jag se!!! Hemskt… *brrr* Jag är så störd… Rädd men fascinerad!!


Skogshumblan
2012-05-20 21:18
#20

Jessica, ja men du verkar ju ha självinsikt och det är inte att förakta har jag hörtTungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
2012-05-20 21:23
#21

ja då är vi två JessicaCool sjukt men sant!

vi kan ju se den med låååg volymFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-05-20 21:23
#22

Jag ska inte se den. Såg ett avsnitt ur en serie som hette Mindre Modiga män. ett barnprogram och jag var 10 år. Där fanns en svartklädd dam som kallades "Madam med pottan" för hon hade en vit potta i handen. Hon kom rätt igenom väggen när ungarna skulle sova.  Jag sov inte på ett halvår efter. Skäms Böcker däremot det kan jag läsa. Men bilder eller filmer, det funkar inte på mig. Bilderna vevas upp i huvudet om och om igen. Foten i munnen

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-05-20 21:26
#23

Mindre modiga män, ja det säger ju alltFlört

Har du provat Svarta Madame kom fram IsaTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
2012-05-20 21:31
#24

Ja, den lekte jag när jag var liten! Skitskraj!! Kan fortfarande inte kolla i speglar när det är mörkt.. Skäms

Vad menar du humblan??


[C Stark]
2012-05-20 21:34
#25

Speglar!?! Har ni speglar i era hem??? Galningar… Flört

Isa56
2012-05-20 21:35
#26

Nej Misstänker starkt att vår svarta hund kommer fram och skrämmer slag på mig. Flört

Jessica, jag undviker också att titta i speglar när det är mörkt.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
2012-05-20 21:36
#27

Hmmm jag undrar just hur galen jag sett ut om jag inte speglat mig innan jag gick till jobbet Cs, vill nog gärna bespara allmänheten mina virvlar och rufs så långt det går.Cool

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Amandla
2012-05-20 21:38
#28

I ett av avsnitten med Lisa Williams (medium) hjälper hon en kvinna som har en obehaglig ande hos sig. Finns på fula sidorna Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
2012-05-20 21:38
#29

Det finns väl alltid en toalettspegel C Stark!? Lite svårt på natten när man inte orkar tända och måste tvätta händerna… Oskyldig


Amandla
2012-05-20 21:40
#30

Jag måste alltid tända nån lampa om jag går upp på natten, ibland ger jag mig sjutton på att jag ska klara att gå på toa ändå men jag låter noga bli att kika in i vardagsrummet. Det är där jag har känt av mest, aldrig något otäckt utan bara trevliga besök eller oladdade, men min mörkerrädsla är seglivad…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
2012-05-20 21:42
#31

Nej, jag har väldigt sparsamt med speglar faktiskt… hihi… jag har blivit väldigt skadad av de där filmerna…. jag har en  ytters liten spegel i badrummet faktiskt som inte ens sitter fast på väggen så jag kan lägga den på golvet om jag vill.

Jag tar alltså ingen hänsyn till allmänheten, haha… och det jag inte vet jag man inte dåligt av? Flört

Vad är fula sidorna amandla? Förvånad

Isa56
2012-05-20 21:42
#32

Javisst Cs och en riktigt taskig spegel med i hallen. För man ser alltid ett nummer större ut än man är iden. Tyst

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
2012-05-20 21:43
#33

Fula sidorna är där sjörövarna håller till… piraterna du vet Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jessica Holländare
2012-05-20 21:44
#34

Tänk vad fånig man kan vara egentligen… Jag gick alltid extra fort förbi trappan till källaren…


Annons:
Tarotstollan
2012-05-20 22:58
#35

Jag vet inte hur många gånger jag läst titeln på detta inlägg, och fått det till "Har andevärlden humlor? "SkrattandeSkrattandeSkrattande

Har de? Det hoppas jag!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2012-05-20 23:01
#36

Skogshumblor har de säkert Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Pagan
2012-05-21 22:50
#37

Skrattande ja helt klart!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: