Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 1916 ggr
LightAndShadow
1/30/12, 6:07 PM

Tillverka egen pendel?

Jag funderar på att göra en egen pendel och tänkte isåfall köpa en sten/kristall jag vill ha och använda delar från trasiga smycken jag har hemma. Det vore kul att göra en själv.

Jag har en massa både hela och trasiga smycken och delar som en nära anhörig efterlämnade när hon dog och tänkte att man kan återanvända någon del för att tillverka pendeln med. Men jag undrar om det är så lämpligt, hon älskade verkligen att köpa och bära smycken, mest bijouterier, men tyvärr bar hon på mycket bitterhet och en del negativa energier och hade svårt att släppa gamla energiband, många klippte hon aldrig utan fortsatte dessvärre älta livet ut vilket säkert påverkade smyckena eftersom hon bar dem närmast huden. Jag blir ledsen när jag tänker på det för hon mådde ju inte bra av det själv och inte hennes omgivning heller. Jag hoppas hon fått frid och rening på andra sidan nu.

Är det någon idé att göra en pendel av dessa delar? Även om man renar dem finns det väl risk för att mycket av psykometrispår finns kvar i dem. Och även om det naturligtvis inte bara är negativa energier kanske det blir fel eftersom det skall bli min egen pendel? Det hade kanske funkat om hon gjorde sin egen pendel av sina delar?

Vad tror ni?Hur ser ni på saken? Att köpa smyckestillbehör på Panduro är dyrt så då kan jag lika gärna köpa en färdigtillverkad pendel. Har sett ett par riktigt vackra jag drogs till på Vattumannen men jag har inte råd att köpa någon nu.

Annons:
Skogshumblan
1/30/12, 6:28 PM
#1

Vilken intressant fråga! För att vara ärlig tycker jag du svarat på frågan själv:) Det lilla jag lärt mig av det här är att ens första känsla/ tanke, den som kallas magkänsla/ intuition ska man ta på allvar.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
1/30/12, 6:52 PM
#2

Att göra din egen pendel är ju en god idé men som du själv säger så skapar inte dessa smycken någon god energi hos dig, även om du renar dem så skapar det säkert en olustkänsla hos dig eftersom du VET! . Kan du inte använda dig av en vacker tråd och en ring du tycker om exempelvis.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LightAndShadow
1/30/12, 10:09 PM
#3

1# Jo, jag märkte också att jag hade svarat på min egen fråga egentligen Flörtoch tänkte först radera inlägget men så tänkte jag att det kunde kanske utveckla sig till en intressant diskussion om ämnet i stort.

2# Jo, jag håller med. Får se vad det blir, det vore ju hur som helst kreativt och kul att göra en egen pendel med valfria medel och låta fantasi, intuition och material att styra.

Det skulle faktiskt vara en kul trådstart här att se bilder på egentillverkade, personliga pendlar och eventuellt en beskrivning av material och tillvägagångssätt. Såvida det inte redan finns en sådan tråd så kan de som känner sig hugade och har gjort egna pendlar gärna starta en.Glad

Pagan
1/30/12, 10:23 PM
#4

ja, det vore verkligen himla intressant att se. Vad jag vet så finns ingen sådan tråd. Själv har jag ingen egentillverkad, dock en i mässig och en i bergskristall som jag köpt. Du kanske kan vara först ut med din egen "homemade" pendelTungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

sia1348
1/31/12, 9:22 PM
#5

Jag har täljt/snidat några pendlar av ene trä.

Brukar sitta vid stranden på stugan och tälja,det är riktigt mysigt.

Det blir fint och så doftar den så gott.

Hur det är med energin, det vet jag inte så säkert.

Skogshumblan
1/31/12, 9:47 PM
#6

LAS det skadar garanterat inte att göra pendeln men frågan är ju vad sin känsla säger om att använda den sen. :) Fråga inne på ex.häxor i fokus om rening av dåliga energier så kanske du får lite andra infallsvinklar? Bara en tanke som flög i mig. Sia, det där lät mysigt! Ene är ju bara så härligt både att känna på och dofta!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Upp till toppen
Annons: