Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 3781 ggr
LightAndShadow
2012-01-22 16:15

Kan man kombinera stenar och tarotkort

Kan man lägga stenar på en tarotkortlek för att ladda den på något sätt exempelvis med energi, eller använda stenar och kort i kombination på något annat vis? Kanske för att öka kraften i en kortläggning eller annat?

Synpunkter, kunskap och erfarenheter?Glad Både det här med stenar och kort är något nytt för mig i den bemärkelsen att det är något jag vill utveckla och lära mig mer om. Har två olika kortlekar och några stenar än så länge.

Annons:
Amandla
2012-01-22 17:53
#1

Jodå, jag har en sten som heter Falköga ihop med min tarotlek, den ska ge skarp syn och överblick Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2012-01-22 18:58
#2

Låt din magkänsla styra. Känns det rätt för dig så gör det:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2012-01-22 19:27
#3

Ja, gör det som känns rätt för dig. Rökelse, månljus eller solljus, det vi känner behövs brukar vara det rätta. blås på den, småprata med den, bär den innanför tröjan, jag brukar lägga ett kluster i  bergskristall tillsammans med min lek. Min pendel får ligga på ett kluster av ametist. Ibland känns det trevligt att bädda om och pyssla om. Det finns inga måsten i min värld.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

christel70
2012-01-22 23:02
#4

Tankens makt är star och det du tror på och som känns rätt för dig är det bästa. Det finns inga givna svar. Ametisen ökar din intuition så den är bra, falköga går också bra att använda. Bergskristall,citrin,månsten är några fler bra stenar.

Jag brukar tända ljus, köra en liten meditation där jag öppnar upp mina chakran och be om hjälp att kunna tolka korten på bästa sätt.

Vissa låter stenarna förvaras ibland leken för att dem tror att det ger kraft, efter en läggning kan man lägga upp korten på bordet för att "lufta" den och ex. vid fullmåne kan man ladda den med ny energi osv. Alla har vi nog våra små ritualer.

Sen tror jag inte att man ska "låsa sig" med att ha för många ritualer för då känns det bara jobbigt tillslut utan lagom är bäst. Lita på din intuition!

Medarbetare på Tarot

[GunillaR]
2012-01-22 23:03
#5

Om du vill använda några kristaller eller stenar så gör det, men det går precis likabra utan någonting alls.

Kristaller och stenar, var och en sort, har sin egen kraft, precis som du har din. Känner du att du vill ha en speciell sten bredvid dig eller på dig när du lägger så gör det. Det finns inga givna regler om vad som är rätt eller fel. Det avgör man bäst själv genom att känna efter.

Tarotkorten är ju ett kraftfullt instrument i sig som hjälper dig i din intuition och kontakt med ditt högre jag. Flört

Upp till toppen
Annons: