Annons:
Etikettmusik
Läst 2075 ggr
[GunillaR]
2012-01-20 20:16

Vår Moder

she is alive!

Annons:
Pagan
2012-01-20 20:36
#1

Sure isSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2012-01-21 16:57
#2

Puttar

christel70
2012-01-21 21:28
#3

Både vacker och skrämmande!

Ja vi människor håller på att ta död på vår moder jordGråter

Hoppas att det blir en ändring och att vi vaknar upp och försöker läka henne istället!!!

Medarbetare på Tarot

[GunillaR]
2012-01-22 00:27
#4

Jag har precis sett "The Day after Tomorrow" har sett denna film, vet inte hur många gånger, men jag vill se den igen för den har ett budskap. Och den inger hopp.

Vi har för givet att vi ska leva på denna planet för evigt, men så är det inte. Vi är gäster på denna planet. Det är Moder Jord som ger oss det vi behöver och därför ska vi vara mycket rädda om henne.

Folk är rädda nu, men inte om Moder Jord. De är rädda om sina liv, sina pengar och tillhörigheter. Och att de kanske kommer dö om det nu skulle bli naturkatastrofer av olika allehanda slag, vilket det kommer att bli,

Men där missar vi en sak. Nämligen att vi lever i ett solsystem och ett universum som är rörligt. Vi rör oss hela tiden i förhållande till andra himlakroppar. Så människan är egentligen inte mer än en fluglort om man jämför med hela universum.

Och så går vi här och klappar oss på bröstet för att vi har bil, villa, pengar på banken, pensionen säkrad (för vissa alltså) De som inte har så mycket pengar på banken är rädda för att svälta ihjäl om maten skulle ta slut.

Eller om pengasystemet kollappsar!! Och ….Då ska ni få se på fan!

Hur som helst så glömmer vi mycket lätt bort att vi alla är dödliga, vi kan ju lätt räkna ut på ett ungefär hur lång tid vi har kvar att leva, om vi inte drabbas av dödlig sjukdom eller olycka. 20-25 år. Varför egentligen drar man bara inte iväg någonstans och ger fan i Försäkringskassan och deras jävla makt.

Må Gudarna och Gudinnorna ge mig så mycket kraft att jag orkar och vågar.

Glad

Upp till toppen
Annons: