Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 6105 ggr
christel70
1/7/12, 4:59 PM

Meditation-Möt din skyddsängel

Här kommer en meditation som du kan prova om du är nyfiken på att få möta din skyddsängel:

Sätt dig på ett lugnt ställe. Blunda och dra några djupa andetag. Ha gärna lugn musik på i bakgrunden.

Känn hur du andas lugnt och djupt ner i magen. Släpp alla tankar och var i nuet.

Kontakta jorden från hjärtat, kontakta universum från hjärtat och låt energierna förenas i ditt hjärta. Känn kärleken som kommer från jorden och från universum. Kärleken gör att du blir varm i hela kroppen och du känner dig trygg. Skapa en förbindelse mellan jordens hjärta och universums hjärta. Föreställ dig att du ser en ljuspelare som går från jorden och ut i universum.

Vandra in i denna ljuspelare och i takt med dina lugna andetag kommer du nu färdas till den dimension där änglarna finns.

Du kommer fram till en dörr  och innanför dörren strålar alla regnbågens färger. Du blir nästan bländad av alla klara färger du får se.

Sätt dig på bänken som står precis innanför dörren.

Andas med lugna och djupa andetag. Be din skyddsängel att komma till dig. Vänta ett tag och känn in.

Finns han nära dig? Kan du känna hans närvaro? Känn med alla dina sinnen och registrera. Ser du någon särskild färg?, får du någon lukt?, Är han feminin eller maskulin?, hör du någon musik?

Kanske ser du nu honom klart för ditt inre öga eller så vet du bara att han finns där.

Känn all den kärlek som han utstrålar och som han överför till dig.

Fråga skyddsängeln om han har något budskap till dig. Kanske han har något i sin hand som han vill ge dig?

Ta emot det du får och fråga tillslut var och när du bäst kan kommuicera med honom.

Tacka skyddsängeln för mötet och gå tillbaka samma väg som du kom. Känn i hela din kropp att skyddsängeln alltid kommer att vara med dig.

I takt med dina andetag kommer du nu färdas tillbaka genom ljuspelaren till jorden och din lugna meditationsplats.

Känn att du är tillbaka och börja försiktigt att vicka på dina tår och fingrar.

Öppna ögonen när du känner dig redo.

Om du vill kan du skriva ner det budskap och de känslor och intryck du fick till dig.

Var inte ledsen om du inte "såg" eller upplevde så mycket första gången du gör meditationen. Övning ger färdighet! Nästa gång kanske du upplever mer!

Denna meditation har jag hittat i boken Möt din skyddsängel av Prinsessan MärthaLouise och Elisabeth Samnöy.

Jag har ändrat den lite för att den skulle passa mig bättre.

Hoppas du tycker om den och vill prova!

Medarbetare på Tarot

Annons:
Skogshumblan
1/7/12, 5:24 PM
#1

Vilken fin meditation! Tack för tipset. Lite ot men jag tycker det är så härligt och starkt av prinsessan Märta Louise att våga stå för den hon är. Kan inte vara helt lätt för en så offentlig person.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: