Annons:
Etikettdrömmar
Läst 1927 ggr
patronsaint
2011-12-02 12:34

Dröm som vill säga något?

Drömde en väldigt klar och stark dröm för någon dag sedan som jag inte kan släppa.

Jag var i en stad med gamla höghus och smala gator. Jag ser ner genom fönstret att det är liv och rörelse ute. Det är någon form av karneval på gatan nedanför mig folk tågar för bi på gatan och har färg glada kläder och dansar alla är så glada. Jag går ner för att se bättre. Men gömmer mig lite för att dom inte skall se att jag tittar på dom. Plötsligt blir jag förföljd av några stora starka män jag vet vem en av dom är. Han har älskat mig men verkar nu hatisk. Dom kommer fram och börjar tjafsa med mig. Känns som han vill att jag skall göra något för honom. Jag försöker ta mig därifrån och dom börjar jagar mig men till slut lyckas jag smita in i en port. Då hör vi hur det blir kaos på gatan och jag får höra från folk att det brinner.

Ser en ny syn och får veta att det är "dödsrullarna" som brinner. Det är pergamentrullar i all olika storlekar på hyllor på ett bibliotek och det brinner där inne. Jag ser hur folk springer in och ut för att kunna bära ut de som ännu inte har brunnit. Jag rusar in. Struntar i att jag bränner mig på vägen in. sedan så står jag handlingsförlamad och förtvivlad i mitten av biblioteket jag gråter. Jag ser hur folk runt mig fyler famnarna med rullarna. Bokhyllor börjar rasa. Någon ropar till mig att vi måste ut. Jag står kvar i mitten och ser det som utspelar sig och det känns som om mitt hjärta ska brista. Och jag vet att det är rebellerna som har gjort detta.

Sedan vaknar jag.

När jag vaknade kändes det som om jag har missat en pusselbit men får inte riktigt grepp om det. Någon som har lust att göra en tolkning? Ni kan pm:a om ni inte vill skriva här.

I want to be like the patronsaint of reality.

Annons:
Amandla
2011-12-02 13:48
#1

Dödsrullarna skulle jag nog vilja ha till Akashakrönikorna, de beskrivs ofta som pergamentrullar i ett stort bibliotek. I dem står allas öden, tidigare, nuvarande och framtida liv. Alltså även när vi ska dö…

Jag får känslan av att du är i konflikt med dig själv, vilken inriktning ditt liv ska ta, som att du är osäker på vart du ska ta vägen. Det kan vara rent bokstavligt talat som att du behöver flytta eller mer bildligt, att du behöver fokusera mer på din andliga utveckling eller förstås en blandning av båda delarna.

Elden kan stå för förnyelse, den är inte bara av ondo och förstör, den ger också plats för ny tillväxt. Tänk på skogsbränder, det ser hemskt ut först men redan efter några år finns det ny späd växtlighet och ett livfullt djurliv.

Förenklad sammanfattning: du är i ett läge där du måste förändras, men vet ännu inte riktigt hur och vart du är på väg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
patronsaint
2011-12-02 14:01
#2

När jag stod där i biblioteket kändes det som om jag förlorade en del av mig själv när jag såg att allt blev förstört. Såg mig själv ganska tydligt i vita antika kläder och med långt mörkt lockigt hår. Funderade nästan på om det kunde vara en inblick från ett tidigare liv.

Dödsrullarna var namnet jag fick till mig. Men skulle mycket väl kunna vara Akashakrönikorna.

Båda sakerna stämmer jag behöver flytta och söker efter bostad. Har även lagt ifrån mig mitt andliga arbete just nu men märker att jag håller på att utvecklas så skan nog ta tag i det hela igen.

Tack så hemskt mycket för din tolkning! Men har fortfarande kvar den där kännslan av att jag missar någon detalj som är viktig.

I want to be like the patronsaint of reality.

Amandla
2011-12-02 14:12
#3

Såklart det kan vara inslag från tidigare liv också! Försök att meditera på drömmen, vad som saknas för att du ska förstå budskapet. Om du känner att det är viktigt att få veta det så ÄR det viktigt Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
patronsaint
2011-12-02 14:22
#4

Ja att jag inte tänkte på det. Ska nog försöka med det. Kanske får fram den där lilla pusselbiten som saknas Skrattande

Normal brukar jag kunna somna om och fortsätta på drömmar som är påbörjade men var tvungen att rusa iväg till jobbet så var tvungen att avbryta :(

I want to be like the patronsaint of reality.

Upp till toppen
Annons: