Annons:
Etikettdrömmar
Läst 3072 ggr
suddis
2011-11-29 16:41

Vattendröm

Drömde i natt att jag skulle korsa ett hav,satte mig på en gammal trästock med benen på var sida.trodde trästocken skulle sjunka,men den sjönk bara ner till midjan. när jag väl kom iland så hade jag passerat drivande isflak och byxorna var inte det minsta blöta och allting var så glatt på land och solen var i topp.Glad

Känns som att jag kommer att komma över en hel del personliga saker som jag har oroat mig över. men vad sjutton betyder torra byxor i vatten!är det någon som har någon möjlig förklaring.

Föresten så är jag ny här på sajten om någon undrar.Flört

Annons:
[Ravenna]
2011-11-29 17:06
#1

Välkommen hit först och främst! Glad

Kläder i drömmar symboliserar ofta de olika roller vi tar på oss i livet, vilken bild vi har av oss själva, vilka vi vill vara och vad vi vill visa utåt.

Torra byxor i vatten…jag tolkar det som att du tar dig igenom/möter dina känslor (vattnet) eller känslomässiga utmaningar (färden över vattnet) utan att din självbild påverkas.

suddis
2011-11-29 17:52
#2

Ja det är nog mycket riktigt så att jag kände mig självsäker,för vid närmaste eftertanke så kände jag mig inte ett dugg orolig över färden utan allt var bara ett lugn.annars hade jag nog trillat av stocken och blivit blöt.

Tack för tolkningen Ravenna.Glad

[Ravenna]
2011-11-30 12:41
#3

Varsågod. Glad

Stella_1992
2012-06-24 18:00
#4

I mina drömmar står vatten för känslor och att du tar dig över vattnet på endast en trästock, betyder för mig att du har gjort/klarat av någonting som varit svårt eller "kommit över" svårigheter och nu är över på andra sidan och att dhar klarat det bra.

Mv

Stella

Upp till toppen
Annons: