Annons:
Etikettdrömmar
Läst 1632 ggr
Mads
2011-11-25 20:52

Detaljrik dröm

Drömmer att jag går hem till mitt ex Richard för att besöka honom i hans lägenhet. Mycket är omgjort i lägenheten och vad jag kan se pga av hans nya relation. Lägenheten ser mycket annorlunda ut och jag sitter i ena änden av soffan och han i andra. Jag funderar på om han är lycklig. Vi pratar inte, han ser olycklig ut. Jag reser mig för gå och hämta något att dricka och det finns tomma spritflaskor, vinflaskor och burköl överallt i alla rum. Slår mig att han kanske dricker för att han inte mår bra.

Då börjar jag gå mot hallen och min jacka och han frågar om jag ska gå. Då tar han fram en biobiljett och kysser den flertalet gånger och ger den sen till mig. Jag känner kärleken och stoppar ner den i fickan och han följer mig sedan ner till gatan. På väggen innan jag går ser jag en inramad plansch från denna film, det är en italiensk film och allt går så snabbt så jag hinner knappt se vad där står. Men någonting med P och jag kan se på bilden att det är en äldre film…

När jag går ser jag att under hans lägenhet ligger en liten affär av något slag och då förstår jag att han har det kämpigt för han har sagt upp sitt jobb och öppnat denna lilla butik istället…

Hur tolkar ni denna dröm, just nu fattar jag själv ingenting. Har inte tänkt på denna man alls på ett bra tag så drömmen kom lite överraskande.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

Annons:
christel70
2011-11-28 17:06
#1

Det är svårt det här med drömmar. Det är ju vårt undermedvetna som vill säga oss något.

Så här spontant känner jag att du kanske inte bearbetat seperationen riktigt än utan något annat kom ivägen.. Tiden är kanske inne att göra det nu så att du kan börja må bra och sätta dig själv i focus?

Drömmen behöver iofs inte ha något alls med ditt ex att göra utan du kanske ska tolka den som dina egna innersta känslor?

Focuserar du mkt på att hjälpa andra och glömmer dig själv?

Är du själv lycklig?

Behöver du göra någon förändring i ditt liv som kanske byta jobb för att må bättre?

Det är ju alltid så med drömmar att det är du själv som tyder din dröm bäst eftersom olika symboler och bilder betyder olika för oss.

Hoppas mina tankar kan vara till någon hjälp för dig.

Kram

Medarbetare på Tarot

Pagan
2012-02-07 21:38
#2

Hur har du i efterhand tolkat din dröm madde? Intressant att höra hur tiden som gått fått dig att se vissa aspekter.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: