Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 4190 ggr
Nattuggla
11/10/11, 3:38 PM

Hjälp - Jag har ett blockerat chakra!

Jag va på en mässa för ett tag sedan och fick Healing.

Då jag bland annat fick reda på att jag har ett blockerat chakra.

Sakralchakrat (Navelchakrat) och det hörde ihop med Hjärtchakrat.

Hon som healade mig sa att det handlade mycket om relationer, till mig själv och till andra. Att jag ska lära mig att tycka om mig själv…

Jag har några funderingar angående det

**1. Kan man se hur länge ett chakra har varit blockerat?

2. Vad som utlöste/orsaken till blockeringen?

3. Om man gör en aurafotografering och har ett blockerat chakra, ser det något annorlunda ut motför om man inte har det?

**Jag känner mig stundvis rätt splittrad i det här och rädd.

Det är många känslor som sköljer över mig och jag kan inte riktigt hantera det. Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Annons:
[Ravenna]
11/10/11, 5:02 PM
#1

Hej Nattuggla! Alltså, för det första och detta säger jag med all kärlek. Tro inte blint på något någon annan säger till dig, även om det är någon som kallar sig healer. Jag vet ju förstås inget om den här healern du nämner, så det är inget personligt mot hennes kunskaper.

Men risken finns när vi lyssnar för mycket på andra, att vi skapar problem för oss själva som inte behöver finnas. Och dessa problem kanske inte ens fanns innan någon sa till oss att vi hade dem. Vi får lätt en massa griller i huvudet när vi tror på våra egna eller andras tankar, utan att undersöka dem närmare själva.

Du säger här att det är många känslor och du känner dig rädd och splittrad, du vet inte hur du ska hantera det och gå tillväga. Gav dig healern några redskap eller råd, annat än att du ska lära dig att tycka om dig själv, undrar jag?

Energiblockeringar är inget att vara rädd för. Rädsla kan förstärka dem, så slappna av och andas igenom rädslan.

Om du vill, så finns det olika chakrabalanseringar man kan göra, även meditationer kan hjälpa. Om man känner eller tror att man behöver det. Men det ska göras för att DU vill. Hänger du med? :-)

Sen vill jag säga en sak angående detta som healern sa, med relationer och att tycka om sig själv. Detta är något som gäller för alla människor på denna jord, så du är inte ensam eller unik i detta. Kom tillbaka till dig själv och möt allt du är, så ska du se att det känns lättare. Kyss

LinaLj
11/11/11, 3:30 PM
#2

Jag håller verkligen med #1.

De flesta av oss får någon gång ett chakra som är helt eller delvis blockerat, genom livet går vi igenom olika saker som påverkar oss både fysiskt och psykiskt och då även våra chakran och vår energi.

Jag har fått lära mig att just Sakralchakrat är bundet till vår sexualitet mer än till relationer, men eftersom chakran hänger samman så kan ju även de andra påverkas.

Som #1 sa, om du upplever att det skapar ett problem i ditt liv så kan du börja med meditations och visualiserings övningar. Samt aktiviteter som gör att energin i det chakrat stimuleras.

Nattuggla
11/11/11, 4:27 PM
#3

Tack så mycket för era svar båda två!Kyss

Ravenna, Nej hon som healade mig sa att jag hade ett blockerat navelchakra och att det handlade mycket om relationer till mig själv och andra. Även undrade hon om jag haft problem med magen, vilket jag haft hela livet på olika sätt.

Hon sa att jag behövde lära älska mig själv, eftersom jag inte gör det. På samma mässa gjorde jag även en bildtolkning med en annan person hon "såg" också att jag inte tycker om mig själv. "Du är fin precis som du är"

Jo det är sant att om man lyssnar för mycket på vad andra säger kan det skapa förvirring och man oroar sig mer än vad man kanske behöver, känner efter mer osv.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Upp till toppen
Annons: