Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 11509 ggr
[walkinbeauti]
9/24/11, 6:32 AM

Trollbord !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har länge sökt efter ett trollbord och föga anade jag att detta bordet fanns på gårdens vind. Ibland behöver man bara inventera på vinden så finns massor användbart.

Har sett att det finns många duktiga Magiker här på Tarot och skulle behöva tips om hur man aktiverar trollbordet och hur man döper det.

Har inte använt det ännu utan det står i ett litet rum jag brukar ha Shamanska ceremonier och utöva olika andlighet i.Så finns någon här med kunskap om just troll bordet dela gärna med er av den.

Tycker det är fantastiskt vad trollbord kan göra inte för jag behöver redskapen för kommunikationen men är imponerad över hur mycket korrekthet dessa redskap ger ,allt från kort till bord,pendlar,quijjabräden mm.

Tar tacksamt emot tips om trollbordet och här är en bild av mitt bord som i så många år stått på vinden utan min vetskap Glad

Annons:
[GunillaF]
9/24/11, 11:04 AM
#1

**
Ett trollbord skall placeras direkt på golvytan, ej på mjuka ljuddämpande underlag. Trollbordet fungerar lättare om det är flera och alla är intresserade. Sitt på vanliga stolar runt trollbordet, luta er inte mot ryggstödet. Innan man startar så bör trollbordet värmas upp. Detta görs genom att under en minut gnida med handflatan mot bordsytan, gärna i medurs cirkelrörelse.

Placera båda handflatorna mot bordytan (är man ensam placeras händerna i bordsytans mitt, är man flera placeras händerna symmetriskt runt bordsytan). Tryck inte hårt utan bara så att händer och fingrar har kontakt med bordsytan. Säg till trollbordet att lyfta på ja-benet. ”Bord, lyft på ditt ja-ben!” Om det svara svagt och knappt när det lyfter på ja-benet, så får man uppmana trollbordet att svara bättre och tydligare. Uppmaningen ”bord, lyft på ditt Ja-ben!” Måste också upprepas i sådana fall. Fortsätt sen med att uppmana trollbordet att lyfta på Nej-benet.

Efter att detta utförts och trollbordet svarar tydligt så uppmanar ni trollbordet att lyfta på sitt räkneben. En uppmaning kan exempelvis se ut så här:

”Bord, räkna till tre!” När dessa inledande övningar utförts med tillfredställande resultat så kan frågor ställas till trollbordet.

Tänk då på att frågorna skall kunna besvaras med ja eller nej alternativt ett räknetal. Även tysta frågor kan ställas och få svar av trollbordet.
**

[GunillaR]
9/24/11, 11:35 AM
#2

Tack Gunilla, det var ungefär det jag också skulle säga.

Jag har varit hos en häxa en gång då hon ville testa sitt nya trollbord, det var hon, jag och en arbetskamrat till mig. Detta med att värma upp bordsskivan en stund med handflatorna är viktigt, men annars fanns där inga ceremonier eller annat konstigt.

Man märker när man får kontakt med bordet, det går som en stöt från bordet genom händerna. En mycket häftig upplevelse. Testa gärna med att bjuda in två stycken.

Ställ gärna frågan om hur många själar som är närvarande i rummet Flört

Lycka till!

PS - du kan väl berätta sedan hur det har gått!

[walkinbeauti]
9/24/11, 1:08 PM
#3

Tack båda Gunillor ,suveränt bra  tips och information.Jo visst kan jag berätta förutsatt jag får fart på det Flört

Men det ska nog gå med era bra tips och lite envishet Glad ska prova redan i eftermiddag Cool

Spännande att se om det lyckas Glad

liawilson
9/24/11, 1:31 PM
#4

den här tråden vill jag följa..spännande

*Kärlek & lycka*

Skogshumblan
9/24/11, 2:10 PM
#5

Låter jättespännande! Tror jag får ta mig en tripp uppåt landet och prova på ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[walkinbeauti]
9/25/11, 5:00 AM
#6

# 5 Hi hi du är så välkommen Skogis Flört

Provade igår men nån riktig bordsdans bjöds jag inte på däremot vibrerade bordet flera gånger under långa perioder och jag tror övning ger färdighet,behöver träna upp för att få ett bra resultat.

Men det syns att det fungerar eftersom det åtminstonde vibrerade Glad

Tack än en gång för goa tips Cool

Annons:
Maggan71
9/25/11, 1:33 PM
#7

Åh, vilken intressant och spännande tråd! Jag hade aldrig hört talas om Trollbord förut.

Kan ett Trollbord se ut hur som helst, eller är det som det på bilden? Jag råkar ha ett likadant som det på bilden… Åh, så spännande!!! Jag tänker följa den här tråden med stort intresse!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[walkinbeauti]
9/25/11, 1:37 PM
#8

Har du ett likadant Maggan Förvånad vad coolt.Det jag vet är att det ska vara trä och ha tre ben.En del säger det inte får finnas skruvar eller spik medans andra säger att det fungerar ändå.Så man får nog prova sig fram vad som fungerar bäst för en själv.

Har även hört det ska vara i Ek om jag minns rätt men en medlem skrev att han använt ett vanligt från Ikea och att detta fungerade hur bra som helst.Så man får nog utgå från det som fungerar bäst för en själv Glad

Maggan71
9/25/11, 1:43 PM
#9

Grejen är att mina föräldrar tänkte slänga bordet eftersom det inte stod stadigt. Jag fick det och min särbo har fixat till det. Och ja, det är exakt likadant som det på bilden! Jag vet dock inte vad det är för träslag…

Jag är inte hemma just nu och mina föräldrar som är här, är inte överens… Mamma hävdar att bordet är helt i trä medan pappa säger att själva bordsskivan är fastsatt med skruvar. Jag ska ta mig en ordentlig titt när jag kommer hem! *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

tarotlasse
9/26/11, 4:33 AM
#10

Hej detta med troll bord är ju roligt och det behövs inget speciellt för att det ska fungerEtt riktgt trollbord ska ju vara tillverkad av en speciell person som lägger ner böner osv i bordet.

Det får inte vara metall skrivar eller annat av metall och ska vara gjort av ett speciellt träslag tror det är AL.

Och det är inga billiga saker att införskaffa.

Men vi köte tre  st tre benta bord på Ikea  inte i Al och med metall skruvar i kostade bara 199 kr st,

Dom fungerade alldeles utmärkt både dansade och svarade på frågor  genom sitt ja o nej ben och räkne ben.

Det du gör innan du börjar är att du frågar bordet vilket ben som svarar Ja och vilket som svarar Nej och vilket som räknar,

Vanligast är att man är flera stycken som håller finger topparna löst på bords skivan och ber det röra på sig.

Men vet dom som har åkta troll bord som rör sig utan att man har finger topparna på det.

Vi har testat ett fler tal olika bord allt från metall bord plast bord o stora matsals bord  i Ek som nästan vägt 100 kg  och fått dom att röra sig.

Vid en kurs vi hade så tog vi dom stora kurs borden och fick det att dansa runt på golvet med en elev sittande på bordet.  

Till stort jubel från dom andra kursdeltagarna.

Vi var även några stycken vänner som testade med ett rotting bord  vi satt runt bordet i en cirkel och ställde frågor och fick svar på våra frågor .

Sedan frågade vi bordet om den kunde lyfta på ett ben och det gick bra sedan frågade vi om 2 ben o 3 ben o det gick också bra .

Sedan frågade vi om det kunde lyfta på alla 4a benen och fick ja till svar och då bad vi bordet visa oss detta.

Döm om vår förvåning när bordet åkte över golvet fram till en av deltagarna sedan lyfte den två ben och åkte fram lite till och lade tidnings hyllan på deltagarens knä och sedan lyfte bordet på alla 4a benen med stöd av hyllan.

Vi skratta så vi grät för inte riktigt det vi tänkte oss men dom är smarta dom som styr dessa bord.

Efter detta så lyfte bordet ett ben och ställde på en av deltagarnas ben  lyfte dom andra tre benen  o vred  sedan hela bordet och ställde nästa ben på deltagaren bredvid sedan klättrade bordet runt på oss alla i cirkeln.

Vid ett annat tillfälle så var jag och 2 andra medium på ett hotell och testade bordet som stod i vårt  hotellrum.

Även om det var en heltäcknings matta i rummet så började bordet flytta på sig över golvet  klättrade över tröskeln o ut i korridoren fram till en trappa då den började försöka ta sig upp för trappan.

Den lyckade ta sig  upp för ett trappsteg sedan tog det slut.

Så vi har haft mycket roligt med massor av olika helt vanliga bord.

Så det behöver inte vara ett speciellt trollbord för att få detta att fungera.

Lasse

[walkinbeauti]
9/26/11, 4:41 AM
#11

Tack Lasse !

Imponerande med personen som satt på bordet Cool otroligt vilka krafter det finns från andra sidan.Det syns ju tydligt i det du beskriver att man kan använda mångs sorters bord och fördelen med mitt är att det har tyngd så man inte själv rubbar det så lätt.

Ska fortsätta i eftermiddag och se om det kan komma mer än vibrationer.Läste nånstans om någon som utövade detta flitigt att h*n kunde hitta sitt bord på olika platser utan att ha haft någon seans.Bordet hade helt enkelt förflyttat sig själv,liknade som du beskriver att bordet rör sig utan att fingertopparna finns på det.

Ska bli intressant att se om jag kommer nån vart med det men vibrationerna vittnar lite om att det med tiden kan fungera och jag gör detta själv tills jag är säker på min roll då bjuder jag in andra.

Men visst är det farsinerande hur dessa bord får eget liv utan fingertoppar på det Glad

InsideHarmony
4/22/12, 1:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej!

Jag har något helt otroligt att berätta som jag Sol och min väninna Lena var med om idag. 

Både jag och Lena använder pendeln nästan dagligen. Vi pratar då med min guide och hennes man som gick över till andra sidan för 2år sedan. Sista dagarna har Lena beklagat sig över att pendeln inte riktigt fungerar längre för henne och hon fick inte bukt med det.

Ibland pendlar vi ihop men oftast var och en för sig men vi båda pratar med dessa herrar. Oavsett om vi pendlar ihop el var och en för sig. Så vi bestämde att jag skulle pendla idag och hon satt bredvid,
för att se om jag kunde få fram vad som var fel. 
När jag satt där så fungerade det för mig men jag kände oxå att det gick trögt.

Helt plötsligt från ingenstans fick jag för mig att vi ska testa de där med trollbord, då jag läst här i tråden att det ändå fungerar om man har 4 ben. Jag har 2 gånger varit i kontakt med 2st olika äkta trollbord. Första gången fick jag det inte att fungera, men andra gången svarade det mig väldigt tydligt.

Nu kände jag att vi bara måste igång med det, för allt med pendeln fungerar för oss men inte tiden den blir aldrig rätt. Kände då att vi vill testa å se om tiden kan stämma bättre med trollbordet.

Lena hade ett litet svart bord från Ikea med 4 ben som jag läst om här att även de ska fungera bra, på sin ovanvåning. Så jag sprang på glada ben upp och hämtade ner detta, ställde de bara utan att tänka på golvet där jag tyckte det passade bra så jag kunde sitta i en bit av soffan framför det. 

Jag började prova och Lena tittade på, inget hände. Så kom Lena på att vi kanske ska rena med lite salvia och tände de i sin mortel som hon brukar då vi alltid gör en skyddande cirkel innan vi ska börja pendla. Hon ställde morteln under bordet, å jag började känna att bordet ville röra sig men de hände ändå inget markant.

Då sa jag till Lena att hon oxå skulle sitta med vid bordet och utan att tänka mig för så vände jag bordet så hon skulle få bra plats och råkade av misstag glömma av att morteln stod under och i farten då jag inte såg morteln, sparkade jag till den och den for omkull och rullade runt och spred ut askan över golvet och jag svor, då jag tänkte på Lenas parkett. 

Jag reste mig för att gå å hämta en trasa och Lena säger att vi måste kolla så det inte glöder i askan och lyfte bort bordet och vi båda stod bara där och stirrade. Morteln hade bildat en perfekt cirkel av askan och spridit den alldeles jämnt och fin.

Vi sa båda att den cirkeln betyder nog något så vi låter den ligga kvar och ställde bordet ovanför, då den hade lagt sig exakt där jag tänkt ställa bordet.

Vi satte oss tillrätta och började försöka få kontakt med bordet, vi båda kände att de ville få upp ett ben då de småryckte lite och även vibrerade lätt. Vi pushade å sa till de att lyfta på sitt JA ben att vi visste att de kan klara det. Så hörde vi att någon damp ner i golvet på övervåningen och tittade på varandra och sa att nu börjar de hända lite i alla fall.

Vi fick aldrig bordet att röra sig mer än så, å tillslut gav vi upp och jag sa till Lena att jag sätter mig och pendlar och frågar varför det inte fungerade. Undertiden så lyfter Lena bort bordet och stod vid cirkeln och säger helt plötsligt att hennes man sa till henne att cirkeln visar oss att det är en port där. Vi har båda kontakt både med hennes man och min guide även utan pendeln och får till oss saker som dom talar om för oss. Men vi använder mest pendeln för att få de bekräftat.

Då fattade jag och sa till henne att det är en port mellan oss och deras dimension och fick även till mig att det är ett positivt currykors. Jag tog min pendel över cirkeln och den roterade som en helikopter rotor och ingen av oss har någonsin sett den pendla så kraftigt någon gång. Lena testade med sin pendel oxå och hon har sin vigselring i en kraftig guldkedja som hennes man burit, den roterade lika kraftigt så till och med låset gick sönder i kedjan.

Då sa jag till Lena att vi ställer tillbaka bordet över cirkeln och lägger pendelkartan på bordet och pendlade, då fungerade pendlingen alldeles strålande för oss båda. Efter vi fått lite svar så sa vi att vi måste fota detta innan vi städar upp askan.

Jag tog fram min systemkamera och fotade och när jag snabbt skulle titta hur kortet såg ut så döm om min förvåning när jag ser flera ansikten i cirkeln på fotot som kommer från mönstren i parketten. Jag visade Lena och hon såg dem direkt ja sa det oxå. Vi började studera hennes golv i cirkeln och runt om kring och på bar ca 10min tror jag vi båda såg säkert mellan 20-30 olika ansikten. På ett av fotona kunde jag även se ett bröllopsfoto på en man och kvinna som står bredvid varandra. 

Vi var helt omtumlade båda tyvärr så tårarna kom på oss båda av lycka för de var en så otrolig energi och positivitet runt detta å vi båda hade ståpäls för varje nytt ansikte vi såg. Så ställde jag mig i cirkeln och kände energin och jag totalt bara fylldes på och Lena testade samma sak och även hon upplevde detta. 

Denna cirkel är på en plats på golvet där dom tidigare haft en vägg som har rivits ner. Dom har förr när den väggen stod där haft en soffa stående mot den väggen och både Lena och hennes man brukade somna väldigt gott just på den soffan fast den bara var en 2 sits och de även hade en 3 sits, men det var i denna man somnade gott.

Nyfikna som vi är båda två så kom vi på att de varit något som ramlat i golvet där uppe och vi måste gå upp och kolla vad det var. det var damvippan som ramlat ner från sin plats där den legat stadigt i flera veckors tid. Vi gick ner igen och kom plötsligt på att det var ju lite komiskt att damvippan ramlat ner just strax efter vi spillt ut askan, någon tyckte tydligen att vi skulle städa upp efter oss. Lenas man gillade inte när det var stökigt :D Men samtidigt som vi pratade om detta kommer vi på var det var den ramlat ner, det var ju exakt rakt ovanför bordet med cirkeln fast på ovanvåningen. Å då insåg vi att det verkligen inte var någon tillfällighet.

Vi sa att vi behöver nog ta en promenad och lite frisk luft så vi gick ut ett varv runt kvarteret här och småpratade om vad som hänt fortfarande helt upp i varv och omtumlade av alla händelser. Då plötsligt säger Lena att hon trodde det är ritualkväll i kväll. vi gör ofta ritualer på varje hel halv kvart och 3 kvarts måne. Då visade de sig att det är nymåne.

Vi bestämde oss att vi nu måste göra en ritual och säga tack till allt vi fått idag och vi valde att skicka osjälvisk kärlek till vår kära Moderjord och Faderkosmos. Så vi ställde 5st ljus i cirkeln som symboler för uddarna i pentagrammet, men huvudet mot norr. Trollbordet stod strax in till med pendelkartan fortfarande liggandes där på. Så vi ställde ett ljus på var sida om den och Lena ställde på 2st troll hon hade, för det var ju ett trollbord som hon sa :P 

Nu medans dessa ljus får stå där och brinna för vårt tack sitter jag och skriver det här ;)

Bara döda fiskar simmar med strömmen....

www.solottosson.se

www.kyani.net sponsornr:234841

 

InsideHarmony
4/22/12, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Här kommer en bild till tagen från en annan vinkel. Tittar man en stund så ser man bara fler och fler ansikten.

Bara döda fiskar simmar med strömmen....

www.solottosson.se

www.kyani.net sponsornr:234841

 

Annons:
InsideHarmony
4/22/12, 1:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Här kommer en bild till på ritualen som vi gjorde ;)

Bara döda fiskar simmar med strömmen....

www.solottosson.se

www.kyani.net sponsornr:234841

 

Pagan
4/22/12, 10:41 AM
#15

Jösses! vilken häftig upplevelse.Skrattande Jag har ett trebent bord, men jag har aldrig provat.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
4/22/12, 12:52 PM
#16

Oj! Jag sitter här med ett stort leende och ryser över hela mig Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
KattenRuben
4/23/12, 12:32 PM
#17

På tal om trollbord nu med denna gamla tråd som vaknat. Hur kommer det sig att trollbord är OK men inte anden i glaset tex. Om man påkallar andar kan man väl aldrig veta vem som slinker igenom eller?

Amandla
4/23/12, 12:38 PM
#18

Som med alla redskap (pendel, Tarot, trollbord osv) så är det viktigt att man vet vad man gör. Dvs att man skyddar sig, omger sig med ljus, vänder sig till Gud/universum (eller vad man kallar det högsta goda) och är noga med att stänga ner efteråt.

Trollbord är väl inte lika vanligt att tonåringar eller berusade vuxna roar sig med, anden i glaset är väl mer av en klassiker i så fall…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
KattenRuben
4/23/12, 1:18 PM
#19

#18. Blev lite så där lagom nyfiken nu på trollbordet iallafall. :-) Fast om man säger åt nån att nu skall vi testa trollbord kanske de tror man blivit helt ko-ko? :-D Någon mer som har någon spännande berättelse att dela med sig utav?

Jag tror jag pinkar i byxan om ett bord börjar knacka i golvet och röra på sig Tungan ute

Amandla
4/23/12, 1:25 PM
#20

Jag har varit med om bordsdans en gång, det var häftigt! Inte bara för att bordet (som vägde hur mycket som helst, ett stort rejält bord av massivt trä) dansade runt som om det vore viktlöst, till slut var det kanske två personer som höll ett par fingrar var på det, utan också för den helt underbara energin som uppstod i lokalen. Vi fick även igång andra bord och en fåtölj som det satt en person i, den snurrade iväg över golvet lätt som en fjäder. Vi var två-tre stycken som höll några fingrar var på den, vi kunde inte ens flytta den först…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
KattenRuben
4/23/12, 1:36 PM
#21

Hujj det låter så spännande och läskigt och skojigt samtidigt, säkert en riktig upplevelse. Fick ni några spännande svar också? eller humm om vem som kunde varit med er?

Amandla
4/23/12, 1:39 PM
#22

Vi frågade aldrig något, det var inte vitsen med det hela utan det gällde att få igång bordet. Tänk dig ett sånt stort bord som man kan sitta 8-10 personer runt! Tillägger att det var på en kursgård med väldigt goda energier.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
4/23/12, 2:04 PM
#23

Jag hade skitit på mig, svimmat och sen sprungit därifrån. Bord ska stå stilla amandla!!! Hua mig Tyst

Amandla
4/23/12, 2:15 PM
#24

Hahaha Skrattande Det var ju meningen att det skulle dansa! Och stämningen var bara ljus och glad, otroligt givande!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
4/23/12, 2:18 PM
#25

Haha, jag hade nog inte haft nerver att vara med på något sånt. Det skrämmer mig. Skäms

Amandla
4/23/12, 2:21 PM
#26

Det var inte det minsta kusligt, tro mig Flört När jag läste om det innan så tyckte jag det verkade sisådär skoj, men i verkligheten var det bara trevligt. Ungefär som innan jag varit på storseans första gången, då tyckte jag det verkade jätteläbbigt, men väl på plats njöt jag av den kärleksfulla stämningen. Andevärlden vill inte skrämma oss, tvärtom! Glöm allt som Hollywood försökt tuta i dig Cool


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
4/23/12, 2:27 PM
#27

Men det vet jag! Det är bara det att vetenskapsmannen i mig tycker att en död människa ska inte kunna vandra mer på denna jord. Ja, jag vet att andevärlden består av mycket mer än döda människor men just detta faktum skrämmer skiten av mig. Är man död är man borta säger mitt huvud men inte hjärtat. Så jag har för tillfället valt att ha det så, men det kommer en dag i framtiden då jag är redo och då har jag bett min andliga guide att visa sig för mig Glad

Annons:
Amandla
4/23/12, 2:35 PM
#28

Ok Kyss


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
4/23/12, 2:54 PM
#29

Pellis, vi är lite som Tofslan & Vifslan i mumintrollen du och jag tror jag. Vi får helt enkelt ta din kavata syrra i varsin hand och våga os iväg på något för att komma över tror jag;) Men amandlas svar var ju klockrent.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
4/23/12, 2:56 PM
#30

Haha, ja vi får nog det Glad

KattenRuben
4/23/12, 5:20 PM
#31

Bara att ordna en öööh spirituell afton med vännerna nu och klappa matbord och trollbord o vad man nu kan tänkas få att röra på sig :-D

Men om man kan få en möbl att röa sig kanske man kan få annat att röra sig med? näe jag vet inte och vågar knappt tänka tanken. Jag som knappt vågar se åt en clon som finns i sovrummet som är barnens som sitter på en gunga…Utifall att. ;-)

Jo humm Hollywoodskadad kanske.Skäms

KattenRuben
4/23/12, 5:20 PM
#32

clon- clown* skulle det stå.

Amandla
4/23/12, 5:22 PM
#33

Fast om du tänker att det kan vara din egen farmor (bara exempel) som får något att röra sig så är det väl inte fullt så läskigt?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
KattenRuben
4/23/12, 6:57 PM
#34

#33 nej det är ju förvisso sant. Fast jag har nog rätt livlig fantasi ibland, men det tror jag de flesta har. Me.n det är ett spännande ämne

Annons:
Amandla
4/23/12, 6:59 PM
#35

Haha, ja här har du en med så livad fantasi som det bara går! Kanske skulle pröva att skriva ett filmmanus och skicka till nåt bolag i Hollywood Tungan ute


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
KattenRuben
4/23/12, 7:02 PM
#36

#35 haha, ja vem vet, kanske det skulle bli en slående spännande film :-D

tarotlasse
4/23/12, 7:14 PM
#37

Jag har en hel del roliga berättelser om bords dans vid ett tillfälle när vi fick fart på 2 bord när vi hade haft ett evenemang.

Då fick en av deltagarna sätta sig på bordet och bordet for vidare runt golvet med deltagaren sittande på bordet.

Vid ett annat tillfälle så hade vi ett litet rotting bord med en liten hylla mellan benen.

Vi fick bordet att svara på frågor och efter en stund med detta så frågade en av oss om bordet kunde lyfta på alla benen  och til vår förvåning svarade bordet ja.

Så vi bad bordet visa oss detta vi satt runt bordet på golvet och bordet flyttade sig till en av deltagarna och la denna hylla på deltagarens knä och sedan så lyfte bordet på benen och balanserade på deltagerens knä.

Ja vi skrattade så vi grät för var ju inte vad vi väntat oss efter detta så gick bordet ner på golvet i gen  lyfte på ett av benen och ställde sig på samma deltagres knä lyfte sedan dom andra benen och vred  sig så ett av dom andra benen hamnade på grannens ben sedan klättrade bordet runt oss alla i hela cirkeln.

Vid ett annat till fälle när jag och två klogeor var på en fysisk seans så testade vi med bordet på hotell rummet och bordet började röra på sig och drog sig mot dörren vi öppnade dörren och bordet tog sig över tröskeln.

Sedan for bordet bort till trappan och började lite försiktigt ta sig upp för  2 trappsteg men klarade inte hela trappan  men tänk om ngn anna av hotell gästerna sett detta he he.

Så mycket man kan få dessa bord att göra men att be bordet ge svar på frågor och ge exakta svar visar att det finns en inteligens bakom det som styr bordet.

Vi har ju gjort som så när vi varit mycket folk att  vi har några personer runt bordet och sedan har vi ställt frågan om vem i rummet fyller år nästa gång.

Eller vem som senast bytte bil och bordet flyttar sig till den personen och det visar sig att det stämmer,

Vid ett tillfälle ställde vi en fråga och bordet rörde sig inte över huvud taget och vi upprepade frågan o fortfarande inte ngn rörelse då visade det sig att personen som bordet skulle till stod redan vid bordet.

Så en inteligens och en vetskap som vil själva inte hade innan vi fick svaret.

Lasse

KattenRuben
4/23/12, 8:37 PM
#38

Lasse, Underbara upplevelser och jisses kan tänka mig att om någon sett bordet vara på väguppför en trappa att denna vänt om hastiga tag om den ej vetat vad det rörde sig om Glad tack för att du delar med dig.

Elena-Maria
5/25/12, 11:52 PM
#39

Trollbord? Så mycket nytt jag stött på idag. (Borde börjat hänga på denna sajten för länge sedan.) Spännade värre =)

Fred och god växt!

rosegarden
5/29/12, 10:44 AM
#40

Jag MÅSTE skaffa mig ett sånt!! wow va fräsigt=)

tarotlasse
5/29/12, 4:11 PM
#41

#40 fungerar lika bra med köksbordet där hemma.

Vi har använt köksbord i furu, ekbord,  plast bord, metall bord fyrbenta bord trebenta bord  runda bord och raka bord och det har fungerat med samtliga bord.

Så man behöver inte köpa ett svindyrt trollbord utan  det fungerar med vilket bord som helst.

Vid en träff så när vi fick en impuls att köra bords dans körde vi in till IKEA köpte ett trebent bord för 199 kr o det funkade alldeles utmärkt även om det inte var i Al och hade metall skruvar så var det fullt ös på detta bord.

Lasse

Annons:
Upp till toppen
Annons: