Annons:
Etiketttarot-allmänt
Läst 1025 ggr
Skogshumblan
9/7/11, 11:29 PM

Tarotkort som drömtolkningshjälp.

För ett par veckor sedan drömde jag en dröm som förbryllade mig. Jag förstod att det fanns saker i drömmen jag behövde ta till mig men symboliken i drömmen förstod jag inte. Så jag beslöt mig att sätta mig med tarotleken och "lura ut" vad det var drömmen ville säga mig. Jag gjorde så att jag satte mig ner och medan jag blandade leken, fokuserade jag tankarna på att få svar på vad drömmen velat säga mig. Sen la jag ett kort för var symbol i drömmen Som jag ville få svar kring och vände dem ett i taget och tolkade klart. Hade jag behövt hade jag dragit stödkort tills jag var klar med vad symbolen ville säga. Vet inte om det är ett vedertaget sätt att göra men det funkade, jag förstod med än väl vad det var drömmen ville säga, och jag kommer definitivt göra om det vid behov!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Isa56
9/8/11, 7:55 PM
#2

Tack för tipset Skogis. Det ska jag prova. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

rebida
9/8/11, 8:47 PM
#3

Åh va bra.Glad Det har jag aldrig tänkt på att man kan göra. Kommer säkert prova det då jag i perioder har lite kluriga drömmar. Får man fråga om tarottolkningen stämde överens med vad din känsla för vad drömmen ville säga dig?

Rebecka

Skogshumblan
9/8/11, 8:53 PM
#4

Rebecka, ja det är klart att du får fråga! Jag hade en känsla av att drömmen handlade om mig men inte på vilket sätt. Korten visade mig exakt och rakt på de symboler jag valde att be korten om hjälp med. Hade inte kunnat lura ut det själv utan hjälp.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
9/9/11, 10:18 AM
#5

Vilken bra idé Skogis, det hade jag aldrig tänkt på själv! Tack för tipset!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
9/9/11, 10:25 AM
#6

Elpida. Ja. Ibland hittar även en blind humbla ett kort. Eller hur det nu var;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Skogshumblan
4/27/12, 8:58 PM
#7

*Puttar*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: