Annons:
Etiketttotem-kraftdjur
Läst 5087 ggr
[Malinkonst]
2011-07-22 10:34

fjäril inne

Nu igår natt uppenbarde sig en fjäril inne , den levde

Nu undara jag vad fjärilar bär med sig ? Någon som vet vad en betydlese av den är ? Förståt att den bär på förändring finns det något mer ?

den satte sig på mig flera gånger. Precis som det var någon hos mig.

Malin

Annons:
powerofthebass
2011-07-22 11:31
#1

dansa, måla, skapa utryck dig själv. min gåva till dig är kreativt  gestalta det du vill att andra ska se.

ur solöga  djurens språk

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[GunillaR]
2011-07-22 11:32
#2

Fjärilen står för förändring, förnyelse. Dess existens finns ju i olika stadier från larv till puppa till färdig fjäril.

Så det kan vara ett budskap att du ska ta till dig det du känner att du vill förändra för att växa i något avseende.

Sen tycker jag helt personligt att fjärilar ger glädje och fungerar som en "hjärteöppnare".

Glad

[Malinkonst]
2011-07-22 11:36
#3

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ tack för era underbara svar *ler*

nu har verkligen fått guidning på vägen otroligt *ler*

Änglar

Kram Malin

[Malinkonst]
2011-07-22 13:44
#4

Nu har flera väg visare kommit *ler* En halt duva kom vandrande fram till mig när jag gick till kyrkan för ett ärende, men den var halt en bennet var fel på klon.

Den haltde framför mig vad ska nu detta betyda ?

I min meditation i går bad jag om hjälp.Nu får jag visst dessa vägvisare

Någon vackar över mig

Kram Malin

dolfen
2011-07-22 19:36
#5

I svett finns salter (mineraler) som jag har för mig att exempelvis fjärilar uppskattar.

Jag vet en fågel som när fågel"skötaren" kom hem och var svettig, gärna "smakade" på det svettiga håret.

I något naturprogram fanns det vissa ställen i någon djungel där leran innehåller vissa mineraler som djur äter för att de behöver dessa mineraler.

Det finns alltid någon som tänker på någon. Det är bara det att denna någon inte vet om det. Glad

Isa56
2011-07-23 09:57
#6

Duvan står ju för fred, känsla av kontakt med hem och familj, även under resor. Utvecklad instinkt att hitta hem, inre stabilitet, pålitlighet.

Utmaningar: är att tjäna sig själv liksom andra, att utveckla egna idèer och åsikter, kan bli förvirrad av stress och konflikt.

Duvan är också symbol för den grekiska modergudinnan Hera som står för hemmet.

Jag tycker det känns som att duvan förstärker fjärilens budskap om transformation, att du förändras och utvecklas. Skrattande

Utdrag ur "Stora boken om kraftdjur" av Cassandra Eason.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Frallan81
2011-07-23 10:36
#7

Min bortgångna mor visar sig alltid i en form av fjärilar.. hittar eller stöter på dem på konstiga ställen, inne i kyrkan på begravningen, levande mitt i vintern, sätter sig på mig, förljer efter mig, under många års tid.. tro vad man vill men jag bara vet att det är hon, det känns.. Så jag tror definitivt någon vakar över dig! :) Kram

Skogshumblan
2011-07-23 12:18
#8

Frallan, så härligt och mäktigt sätt du får "se" vem fjärilen är. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Malinkonst]
2011-07-23 12:43
#9

Tack isa *ler* det tror jag också att det är en förstärkning av detta med förändringen som måste ske.  Jag är glad för tecknena men förstår också att det bereor på att jag är sjuk, då tvivlar jag på att förändring ska ske,men då kom någon och vaka över mig. Inte helt säker på vem men har lite aningar. Men behöver färändingen, Jag vet.

Frallan

Vilken fin historia *ler* jag jag tror också att de man älskar som inte finns kommer som en fjäri eller som en ängel guide.

Tack alla för era fina förklaringar

Kram Malin

[Myy2000]
2011-07-26 17:57
#10

Jag tror att fjärilar budbärare från andevärlden. Kanske vill de säga; du är på rätt väg. Bra jobbat!!Glad

[Malinkonst]
2011-07-26 20:22
#11

Tack

det blir bara mer intersant för varje dag som går och jag får till mig saker mer och mer.

ja jag börjar tro det *ler*  Även om man tvivla ibland , men det gör väl alla någon gång i sitt liv. Väg val är svåra behöver läga kort för det nu *ler*

Malin

Upp till toppen
Annons: