Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 2184 ggr
[GunillaR]
2011-06-16 11:50

De "nära" och "kära"

Vi får ofta höra att den dag vi lämnar denna världen och går över till den andra sidan, så står våra nära och kära där och väntar och välkomnar oss.

Men om man inte har några kära som man vill träffa då? Det kanske är så att man inte träffat sina biologiska föräldrar eller att man inte haft ett bra förhållandet till dem som stått en "nära". Vill man träffa dem?

Tänk om det finns en hel hop av människor där och möter en, människor som man inte skulle känna igen i detta livet. Människor som man har mött i föregående liv eller som ligger långt tillbaka i släkten och som man inte träffat i detta livet.

Jag satt och tänkte på detta igår efter kanaliseringarna. För det är väl så i en del kanaliseringar att det dyker upp människor som man inte vet vem de är. Kanske de är personer från tidigare liv eller långt tillbaka i släkten, människor som man kommer att möta då det är dags.

Hur är era tankar om detta?

Annons:
Skogshumblan
2011-06-16 12:50
#1

Mycket spännande tankar Gilla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Maggan71
2011-06-16 15:40
#2

Jag tror att man möter dem som man önskar möta. Eller rättare sagt, de som ens själ önskar möta. Jag har inte tänkt på det förut, men självklart är det som du säger Gilla, att man kan möta människor/själar som man känt tidigare, men inte är i kontakt med i just det här livet. En jättefin tanke!

Tack för tankeväckande och inspirerande inlägg!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Skogshumblan
2011-06-16 16:35
#3

Har funderat på det du skrev Gilla och tänker som så att någon man känner sig trygg med, en guide, en anhörig etc rimligen borde vara de som möter en där för att få en att känna sig trygg och våga gå. Jag har en genetisk förälder ( alltså det som vissa kallar biologisk, lång och intressant diskussion men det är en annan tråd;)) skulle "hen" stå där skulle jag inte vilja gå in för jag har inget med denne att göra. Så min tanke är, att någon/ några som funnit med en i detta liv som man vill kännas vid möter en. För en del kanske det bara är guider och för andra både släkt/ vänner & guider.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2011-06-16 22:53
#4

Mina tankar går nog mer åt ,att när man kommer dit, så kommer minnet av alla tidigare liv tillbaka. Och då vill man möta alla, och skratta åt alla tokigheter som blev i det livet. All ilska, vrede och sorg har så att säga klingat av… Låter det luddigt? Obestämd

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2011-06-16 23:28
#5

Isa, nä inte ett dugg! Låter trevligt om det är då.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
2011-06-17 00:07
#6

# 4 - Nja……….Obestämd

Att saker går som det går ibland i livet har för det mesta en mening och att man bara skulle vifta bort detta då man träffar sina fränder på andra sidan, det tror jag inte. Men då man är befriad från sina "jordsliga" känslor så kan man säkert kommunicera på ett helt annat sätt i större förståelse. Kanske att man når vissa insikter tillsammans med de personer som man var tvungen att möta, måhända för att släta ut ett karmaband.

Tror jag

Annons:
[kvasthilda1972]
2011-06-17 10:01
#7

Ärkeängeln Azrael tar emot dom… Han kallas även dödsängeln och är otroligt vacker och full av kärlek!

Jag jobbar själv med Azrael när jag gör kanaliseringar…

[walkinbeauti]
2011-06-17 15:47
#8

Intressant tanke Gunilla och jag tror anden väl över på andra sidan känner alla dom själar den hör samman med.Sen är det ju lika där som här vi är olika individeulla personligheter med olika behov,en del vill omge sig med många medans andra vill vara för sig själva.

Folk från tidiagre liv vi inte minns nu dom känner vår ande igen även om vårt fysiska minne ofta inte släpper fram det minnet.Så jag tror aldrig någon blir ensam om dom inte valt den biten självmant,sen har vi ju  själsgrupper och tvillingsjälar/flammor,guider så det finns alltid en själ för någon ingen blir någonsin ensamna om dom inte vill Glad

Isa56
2011-06-17 21:57
#9

#6 Jag menade inte att man bara skulle skratta bort allting, jag förklarade dåligt. Utan snarare att man kanske kommit överens, innan man gick ner, att vissa saker skulle inträffa, för att man ska lära sig eller inse  vissa saker.

Jag har märkt att hos mig själv att några människor som jag kanske inte så gärna vill umgås med, de dyker ständigt upp i mitt liv. Så kanske är vi mycket goda vänner mellan våra liv så att säga.

(Tusan vet om den förklaringen blev så mycket bättre, egentligen Obestämd)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
2011-06-17 23:20
#10

# 9 - Jo men nu förstod jag bättre vad du menade. Så tror jag också, att vi bestämmer på ett ungefär vad som ska inträffa, att vi ska träffas under speciella förhållanden positivt eller negativt.

De där som dyker upp fastän du inte vill ha med dem att göra, kanske de har några budskap till dig, att det finns en anledning till att ni inte umgås och att detta ska komma upp och fram för att frigöra karma.

Isa56
2011-06-17 23:24
#11

#10 Mm läste någonstans att de människor man inte gärna umgås med visar ens egna sämre sidor. De där sidor man inte gärna vill kännas vid.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2011-06-18 00:07
#12

Så klokt sagt! Kom på det där du skriver # 11 härom veckan. Har en person som jag lärt känna ytligt som är exakt så som jag var tidigare. Det var nästan komiskt när jag insåg den kopplingen, för jag har hela tiden haft så svårt för denna person men när jag förstod henne genom mig själv blev det lättare att hantera.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2011-06-18 00:14
#13

#12 Ja precis, när man väl inser det. Så blir det lättare att förstå och man blir inte irriterad så mycket. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Skogshumblan
2011-06-18 00:17
#14

Nä men jag måste också säga att jag fick världens aha-upplevelse kring hur andra måtte upplevt mig! Där har jag något att jobba upp förtroende kring igen;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
2011-06-18 00:20
#15

Det fixar du säkert. Kyss

Hos mig är nog fåfängan som får sina smällar då och då. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
2011-06-18 00:33
#16

Jo, jag ser det som att de som är meningen att jag ska ha i mitt liv har redan sett skillnaden och de andra bryr jag mig uppriktigt inte om vad de tycker. Eller, jag försöker se det så i alla fall…. Tungan ute

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: