Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 5714 ggr
ina3
5/22/11, 11:37 AM

Chakrabalansering

Lite nyfiken, har ni gjort Chakra balansering med Tarot-korten någon gång?  Eller har ni varit hos någon som hjälper er?

En vän till mig har precis varit hos en och huvudet var borta! Pga tråkiga saker som har hänt i tidigare liv, hon balanserade rätt allt igen och min vän är mycket gladare och öppnare nu. Visst låter det häftigt!

Skall ta korten och lägga ut för mina chakran tänkte jag och se vad som behövs balanseras upp. Kanske lägger ut det för att få lite hjälp med tolkning, inte alltid det bästa att lägga för sig själv..Tungan ute

~ Medarbetare på Tarot ~

Annons:
[GunillaR]
5/22/11, 12:04 PM
#1

Detta låter väldigt intressant! Skulle du vilja göra en beskrivning på hur du gör?

Skogshumblan
5/22/11, 12:07 PM
#2

Så spännande, vill gärna veta!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
5/22/11, 12:17 PM
#3

Det låter mycket intressant. Vill gärna veta mer. Tungan ute

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

ina3
5/23/11, 6:29 AM
#4

Glad Javisst, jag skriver i em för nu skall jag jobba

~ Medarbetare på Tarot ~

Pagan
5/23/11, 2:16 PM
#5

sicken cliffhangerTungan ute Ina jag är inte ett dugg nyfikenOskyldig

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
5/23/11, 2:40 PM
#6

Hmm är det inte eftermiddag nu tro :P Är inte heller så nyfiken, ungefär lika ljum som Pagan ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Elpida
5/23/11, 3:42 PM
#7

Oj vad spännande, jag vill oxå veta!!!!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
5/23/11, 4:07 PM
#8

Ja Ina känn pressenCool

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Nattuggla
5/23/11, 8:07 PM
#9

Hur vet man om man behöver en chakrabalansering..?                                  Kan man göra en sådan bara ändå?

Som sagt, spännande och jag vill gärna också veta hur man gör! :)

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

ina3
5/24/11, 8:53 PM
#10

Min vän gick till en kvinna som såg hennes chakran, det visade sig att huvudet "saknades".  För att få tag på vad som orsakade det gick hon tillbaka till föregående liv, där upptäckte hon att min vän hade blivit utsatt för kraftig misshandel  utav sin man.

Det som har varit så underligt med min väninna är att hon alltid sen vi var tonåringar har haft fast stadigt sällskap och alltid intresserat sig för hemmaliv mer än krogliv. Men för ca 4-5 år sen så bröt hon och hennes dåvarande sambo upp, på bådas initiativ. Inga barn med i bilden eller något, de är fortfarande vänner. Men hon har dragit sig undan och undvikit män, det har verkligen inte saknats friare om man säger så men hon har avböjt. Bott ensam i ett hus och skött sig själv, verkligen visat att hon klarar av allt själv. Detta har inte varit likt henne!

Nu har hon balanserat upp hennes chakran och det är en ny tjej igen! Helt otroligt!

Så chakrana kan nog behövas balanseras men det är nog svårt att göra det själv, man kan nog behöva någon som hjälper en och ser vad som behövs.

Nu skall jag ta fram hur man kan ta Tarot korten till hjälp ang chakran! Flört  ursäkta att jag inte hann igår, min son fyllde år och det dök upp folk som jag inte hade räknat med.

~ Medarbetare på Tarot ~

[GunillaR]
5/24/11, 9:06 PM
#11

Vi väntar med stoooor spänning Glad

ina3
5/24/11, 9:19 PM
#12

Chakraläsning med Tarotkort;  Genom att tolka chakra med Tarotkortens hjälp kan du se hur dessa sju huvudcentra fungerar, var de är starka, var de är störda och hur detta yttrar sig. Följande punkter ger dig tips om hur man kan förstå dessa sju huvudchakra.

1. Rotchakrat: kontakt med jorden, det materiella. Områden: kropp, hälsa, pengar, ägodelar, former, färger etc. Funktion - överlevnad, livets grundbehov.  Plats på kroppen; för kvinnor perineum, för män svanskota

2.Sexchakrat: centrum för grundenergin, element vatten. Områden; sexualitet, instinkt, attraktion, begär, känslomässighet, impulser. Funktion - Alstring, inlevelse i andra människors känslor. Plats på kroppen; en handsbredd under naveln.

3. Solar plexus, Element Eld. Områden-Makt uthållighet, Funktion - stå på sig, självhävdelse.  Plats på kroppen - området mellan naveln och diafragma

4. Hjärtchakra: hjärta, element Luft. Områden: kärlek, underkastelse, tillit, längtan efter enhet. Funktion; förening genom kärlek. Plats på kroppen; mitt på bröstet i nivå med hjärtat.

5. Halschakra; område och funktion - Kommunikation, att höra den inre rösten, uttryckande av "Jag"  energi (egot), clairaudience. Plats på kroppen; halsen under struphuvudet.

6. Tredje ögat; områden och funktion; Visualisering, intuition, övesinnlig insikt, telepati, clairvoyance, andligt uppvaknande. Plats på kroppen - mitt på pannan.

7, Kronchakrat; områden och funktion; förening med kosmos, kontakt genom kosmiska energier, enhet med Universum, kosmiskt medvetande, manifestering av det gudomliga. Plats på kroppen; Hjässan.

Blanda korten och bred ut dem med framsidan neråt. Dra ett kort för varje chakra och placera dem ovanför varandra. Lägg korten nerifrån och upp, dvs första kortet längst ner är för Rotchakrat, nästa kort ovanär för Sexchakrat osv. Lägg korten med framsidan neråt. Koncentrera dig för varje kort du drar på det ställe i kroppen där chakrat är beläget. Vänd korten ett och ett och ta reda på vad det har att säga i förhållande till det chakra det representerar!

SÅ! Där är läggningen för chakran, styrkor och svagheter som kan behöva balanseras. Lägg gärna ut det här så vi kan hjälpa varandra om man fastnar i tolkningen (kan ju vara lite marigt att spå sig själv som bekant)

~ Medarbetare på Tarot ~

Skogshumblan
5/24/11, 9:24 PM
#13

Shit! Vilken läggning! Spännande värre måste jag säga! Tack Ina!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
ina3
5/24/11, 9:33 PM
#14

Ja den är bra..jag har lagt en läggning och funderar över just Tredje ögat och kronchakrat..får fundera på dem över natten och återkommer imorgon om jag inte reder ut det.

På sexchakrat fick jag Lustan/styrkan ur Stora arkanan..hehehe Tungan ute, starkt kort där! Flört

Har en läggning för Inre Balansering också…men den kommer en annan dag!

~ Medarbetare på Tarot ~

Elpida
5/25/11, 8:46 AM
#15

Det lät riktigt intressant. Jag har sparat och skrivit ut så det blir snart läggning på det här!!!!Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
5/25/11, 11:57 AM
#16

Tack för en spännande beskrivning! Jag har sparat på texten och ska göra en läggning kanske redan idag.

christel70
5/25/11, 5:55 PM
#17

shit vilken rolig läggning! Tack Ina3! Denna ska jag testa och se vad jag får fram. En kompis till mig gjorde en chakrabalansering på mig med pendel förra veckan. Ska bli kul och se om korten kommer fram till samma som hon gjorde.

Medarbetare på Tarot

Pagan
5/26/11, 5:02 PM
#18

Riktigt intressant & spännande. Ska göra en läggning så snart jag finner den ro jag skulle behöva. Tack Ina

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[akumas7]
5/26/11, 11:01 PM
#19

jag provade på dena spännande chakratolkning. 
Jag fick upp följande kort

1. 14 Alkemisten
2. Ess av Bägare - Tillgivenhet
3. 6 Kärleksparet
4. Bägarkungen
5. Fem av Stavar - Konflikt
6. Stavprinsessan
7. 7 Vagnen

Det ska bli spännande att se vad ni andra fick för kort. Ni får gärna hjälpa mig med min tolkning på dena, min tolkning är att jag ser mig själv väldigt bra utomdethärmed komunikation och mitt inre jag. Jag vet att jag inte lyssnar så bra på det, men jag skulle även vilja se mer om mig själv.

[GunillaR]
5/27/11, 12:12 AM
#20

Jag är för trött nu, har suttit vid TV soffan hela kvällen. Ska försöka att göra den imorgon förmiddag innan dagens vedermödor.

# 19 - Har du sett att det ligger en tråd längst uppe bland inläggen, den är fastnålad och heter "Tarotkortens betydelse" Gå dit där så hittar du lite om kortens betydelse

Annons:
Skogshumblan
5/28/11, 4:34 PM
#21

Ina, kan du inte skriva in denna läggning i "våra egna läggningar"?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ina3
5/28/11, 9:02 PM
#22

ja det kan jag göra Glad

~ Medarbetare på Tarot ~

Tarotstollan
5/11/14, 8:31 PM
#23

Gammal tråd men den stjärnan är så pass bra att jag tänkte den kanske intresserar våra nya medlemmar!

Måste själv ta och testa den också!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
5/11/14, 8:47 PM
#24

Intressant. Detta ska jag testa när jag känner mig motiverad. 
Tack till Tarotstollan! 👍

challameow.wordpress.com 

Evelina!
5/11/14, 9:09 PM
#25

Superintressant! Ska testa den när jag får tid, har haft fullt sjå med jobb hela helgen!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Nicollan
5/13/14, 11:34 AM
#26

Här är en till som måste testa. Spännande! :)

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Upp till toppen
Annons: