Annons:
Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 9918 ggr
rebida
3/30/11, 11:00 PM

Hur svarar din pendel dig?

Hej!

Jag är ny medlem och tycker det verkar vara en bra och trevlig sida. Har läst en del gamla trådar som fått mig att fundera på ett och annat och självklart har jag blivit mer upplystGlad. Har alltid varit intresserad av det andliga och hade en del "underliga upplevelser" som barn. Jag blev väldigt rädd av upplevelserna och stängde mig. Hur som, har jag börjat arbeta för att hitta min andliga sida igen. Jag började lägga Tarot på mig själv och det gick rätt bra - tror jag. Jag har även fått låna en pendel av min systerSkäms. Vi vet nu att pendlar, Tarot osv inte ska lånas ut men pendeln verkar vara ok med det -  vi frågade den faktisktGlad. Trots vår miss hoppas jag att någon vill svara på min fråga. Hur  svarar din pendel dig?

Anledningen till att jag frågar är för att under de två första gångerna (sammanlagt fem ggr) som jag använde pendeln så gungade denna fram och tillbaka på aktuell bokstav, medsols var ja och motsols var nej och när den gungade rakt fram och tillbaka stod detta för jag vet inte/kan ej svara/vill ej svara. De två senaste gångerna har jag upplevt pendeln som tung, den gungar inte fram och tillbaka på bokstäverna utan flyttar sig något framåt mot bokstaven och står sedan där ett litet tag, för att sedan gå vidare till nästa bokstav (utan att gå tillbaka till ursprungläget) och stå där ett tag. Dessutom börjar den skriva direkt (jag hinner inte ens öppna munnen). Efter varje gång pendeln har skrivit något- upprepar jag ordet/orden och ber om bekräftelse på att jag uppfattat det korrekt. Ja, nej och vet inte/kan ej svara/vill ej svara har fortfarande samma förfarande och är fortfarande tydligt. Jag har bett pendeln att vara tydligare och den svara då ja, blir tydligare på ett par bokstäver och går sedan tillbaka till en viss otydlighet.  Bör nog även upplysa om att det var när jag bad min andliga guide att samtala med mig genom pendeln som den blev tyngre och förde sig på ett annat sätt.

Det är som sagt inte tydligt vad den bokstaverar och jag känner mig därför osäker på vad jag ser. Kan det vara så att jag chansar på ord som den sedan bekräftar för att vara snäll? Kanke rör den sig inte alls utan jag bara inbillar mig? Brukar man vara såhär osäker som jag är i början? Alla råd mottages tacksamt :)

Allt gott! /Rebecka (rebida)

Annons:
Maggan71
3/31/11, 4:41 AM
#1

Jag förstår inte riktigt hur du menar? Håller du pendeln ovanför bokstäver? Intressant!

Det var nytt för mig. Själv har jag inte kommit igång att använda pendel ännu, men jag trodde att det framför allt var "ja" och "nej" som pendeln kunde svara (t.ex. snurra medsols för "ja" och motsols för "nej").

Berätta gärna mera!

Och så ser jag fram emot att få läsa mer i den här tråden när några som vet mer svarat! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Elpida
3/31/11, 8:55 AM
#2

Hmm, är inte på något vis expert på pendeln men jag har några funderingar.

Har du renat pendeln? Pendlar, precis som stenar och kristaller, behöver renas emellanåt. Ber du om beskydd när du pendlar? Det kan vara bra att be om beskydd så att bara goda, rena energier kommer till dig när du ska pendla.

Jag börjar alltid med att fråga om pendeln om ett ja, ett nej innan jag börjar. Jag kan tänka mig att ju mer man pendlar, desto mer kontakt får man och till slut kan man få ganska kraftiga svar. En del har ju pendlar som ställer sig rakt ut!Förvånad.

Lycka till med din pendling - och du - satsa på att köpa en egen som kan "suga in" din egen energi. Flört

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
3/31/11, 7:48 PM
#3

Jag blir precis som # 1 lite konfunderad när du skriver att du håller pendeln över bokstäver. Hur går detta till?

rebida
3/31/11, 10:08 PM
#4

Har typ ett A4-ark med alla bokstäverna i en halvmåne. Framför bokstäverna finns en cirkel som verkar som utgångsläge för pendeln. Jag trodde man alltid använde bokstäver till pendeln. Min syster fick nämligen denna "på köpet" till pendeln. Där ser man… Jag frågar alltid pendeln om ett ja eller  nej innan jag börjar men jag har faktiskt inte bett om beskydd. Tack för fina råd, jag kommer ta dessa med mig.

Min syster kommer få tillbaka pendeln i helgen och kommer då rena den med salvia. Jag ska köpa en egenSkrattande

[GunillaR]
4/1/11, 12:10 AM
#5

# 4 - Ja men där ser man! Det låter ju kul.

Själv använder jag inte pendel så ofta numera, men det har hänt att jag har sökt försvunna katter med hjälp av pendel och karta.

Kanske man skulle ta upp detta igen Glad

Pagan
4/1/11, 9:06 AM
#6

#0 Jag använder min pendel regelbundet, önskar jag haft mer tid just nu att samtala mer och läsa alla inlägg. men du beskriver det som att du använder din pendel som ett Ouija Board. det är ju ett bra sätt. pendeln kan ju användas långt mer än till ja & nej frågor.Så som Gilla säger ex.vis eller För datum kan man pendla sin kalender mm. Du kan pendla dagens sten, kosttillskott, vitaminer, mat  och så mycket mer, jag pendlade min tik när hon kom till mig och fick reda på var hennes problem låg, vad hon behövde mm. oändliga vägledningsområden.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
sia1348
9/23/11, 10:30 PM
#7

Pendelkarta heter väl det blad med bokstäver som du använder.

Jag har sett någon gång här på nätet att skriva ut, men hittar inte nu.

[walkinbeauti]
9/24/11, 6:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är ett exempel på en pendelkarta men dom kan se olika ut beroende på vad som passar oss bäst att jobba med.Använder pendeln flitigt inte för att jag behöver den för kommunikation men tycker den är härlig att jobba med.

Tyngden du beskriver känner jag till,det har tom hänt att pendeln slitits ur handen på mig och hamnat på golvet en bra bit ifrån,då har man stark energi som tex en guide kan ge men även anhöriga.

En del menar vi påverkar pendeln med vår egen tanke men det tror inte jag på efter alla år som ag vart helt nollställd och tömt mitt eget inre på tankar och pendeln har fått göra jobbet inte jag.Visst vi kan med tanke påverka men tömmer man sitt sinne och är helt blank då gör pendeln ett suveränt jobb Glad

Lägger in en av många olika pendelkartor,har även använt den över mitt quijjabräde och finner dessa redskap intressanta att arbeta med även om jag klarar mig utan så är det intressant hur mycket som faktiskt stämmer.

sia1348
9/25/11, 11:56 AM
#9

#8

Jag förstorade och skrev ut din pendelkarta, den är bra tycker jag.

Så skulle jag testa den. När jag vanligen använder pendel så är rörelse från vänster till höger  för NEJ, så som på kartan.Men för JA-svar går pendeln i cirkel medsols.

Jag var lite nyfiken vad som skulle hända när jag testade JA på pendelkartan, men den inordnade sej så fint och började pendla mot mej.

Jag har använt pendel jättelänge från och till, men på senare tid har den börjat bete sej annorlunda på många frågor.

- Vilda rörelser motsols där pendeln småningom slänger åt alla håll med en väldig fart.

- Motsols i jämn rörelse.

- från höger och in mot mej, tror då att svaret är kanske..tveksamt..eller vill inte ge svar.

-  när pendeln står still betyder  att jag inte får något  svar.Vissa frågor bör man ju inte ställa…:o)

tarotlasse
9/26/11, 4:51 AM
#10

Ja så kan man ju också använda pendeln med hjälp av alfabetet.

Man kan även göra en lika dan med siffror som man kan använda sig av när man vill ha siffror som svar.

Jag använde mig flitigt av pendeln ett par år men får säga att den var inte att lita på den svarade ofta fel.

Vi hade en pendel kväll i våras där vi var 10 st som hade med sig 2 fotografier var  en på en man och en på en kvinna.

Vi la dessa fotografier i kuvert blandade dom och spred över bordet

och skulle pendla fram vilka kuvert som inne höll kvinno bilderna och vilka som innehöll bilder på män.

Det var en blandad grupp från ngn som alldrig använt pendeln och några som var vana och använt pendeln i flera år.

Till våran stora förvåning visade det sig att inte en enda av dessa 10 personer had ett enda rätt på dessa 20 kuvert.

Vi gjorde om övningen och med samma resultat.

Sedan lade vi undan pendeln och använde oss av vår intuition och  då hade 6 personer i gruppen alla rätt.

Vi gjorde ett flertal olika övningar med pendels med väldigt dåliga resultat  o sedan gjorde vi om dom och använde vår intuition o fick ett mycket bättre resultat.

Så även om flera var vana pendlare så fugerade det väldigt dåligt med pendeln.

Så inget speciellt träffsäkert redskap.

Testa själv med sådana här blind övningar så kommer ni säkert märka samma sak.

Lasse

tarotlasse
9/26/11, 5:28 AM
#11

Du kan på ett väldigt enkelt sätt kolla hur tillförlitylig din pendel är.

Ta fram en vanlig kortlek blanda korten väl lägg ut 10 kort med baksidan uppåt på bordet.

Pendla nu  ett kort i taget och fråga om det är ett hjärter, klöver, spader eller ruter.

Du har 25 % chans att gissa rätt på vilket kort det är så här ska pendeln kunna visa hur träffsäker den är.

Du bör få alla rätt om pendeln är tillförlitlig.

Sedan kan du ta och plocka ut  hjärter ess ur leken och sedan 9 kort till

Blanda dessa tio kort lägg dom på bordet med baksidan upp och pendla fram hjärter esset.

Bör inte heller vara ngt större problem för pendeln att finna Hjärter esset.

Prova sedan att göra om dessa övningar utan pendel och fåga ditt inre vilka kort det är o se hur bra din egen intuition är.

Detta är en enkel övning för intuitionen och ju mer man tränar ju bättre blir man.

Sonen plockade fram rätt kort 10 ggr av 10 möjliga när han övade som mest  med sin intuition.

Lasse

Zynell
9/26/11, 6:19 PM
#12

Det här med att använda pendeln över bokstäver kände jag inte till. Hur pendlar man den över bokstäverna? Tar man en i taget?

Den där pendelkartan måste jag bara skriva ut, WB! Skrattande

barajagigen
2/7/12, 9:41 PM
#13

Jag använder en guldkedja och en guldring som jag alltid bär på mig. Ja är när den gungar mellan höger och vänster och nej är när den gungar mellan framåt och bakåt.

Hälsningar

barajagigen

Annons:
AnnieLee
2/8/12, 8:21 AM
#14

Vad sugen jag blev på att använda pendeln igen. Det var flera år sedan! Nö får rena den och börja arbeta med den igen.

Fridens

InsideHarmony
4/6/12, 11:32 PM
#15

Hej!

Jag är pendlare och har pendlat några månader nu.
Jag pendlar nu mera nästan dagligen och får in andra sidan och min guide i pendeln.
Jag märker tydligt på energin och sättet att prata på att de är olika personer som pratar.

Det viktigaste att tänka på är att pendeln ska vara renad.
Jag renar alltid min pendel före pendling med salvia, jag renar även min pendelkrta, jag använder en liknande som ovan med min egen dialekt på som jag har gjort själv.

Jag gör alltid en skyddande cirkel runt mig och platsen jag sitter på. Å skulle jag behöva avbryta min pendling för toabesök el av annan anledning lämna cirkeln, så renar jag om med cirkeln igen innan jag tar upp pendeln och fortsätter.

Jag får fram samma svar som min väninna får då hon pendlar och vi inte vet om varandra. Vi får fram namn på bortgångna släktingar för dem vi pendlar när dom kommer för att prata.

Nästan allt pendeln sagt till oss har stämt och slagit in.
De är bara tiden den inte får till för de blir ett översättnigsfel fån andra sidan och till oss eft som tiden inte finns hos dem.
kan oxå bli fel svar om vi varit otydliga i vår fråga.

Men min guide är oxå min pendelväktare och det är alltid han som är i pendeln när jag tar upp den och han läser först av kartan sen pessenterar han sig för de är så jag vill att vi startar.
Han släpper inte in någon i min pendel som inte ska vara där.
han är oxå noga med att dem som kommer och ska prata med mig först renar sig innan de går ner i pendeln.

När jag pratar med mina nära och kära från andra sid så känner jag igen dem direkt, för de har samma slags personlighet språk och humor som dom hade när dom var här.

Jag får daglig vägledning av min guid på detta sättet och vet att det fungerar.

Men det är först de sista månaderna som jag fått de att fungera,
förr när jag har testat så fungerarde de aldrig och inga svar stämde. Så de gäller nog att få in rätt energier i pendeln så det blir rätt.
Men jag ska testa kortleken med min guid i pendeln oxå å se hur det går :P

Bara döda fiskar simmar med strömmen....

www.solottosson.se

www.kyani.net sponsornr:234841

 

Tina S
6/9/12, 6:27 PM
#16

Hej!Jag köpte min pendel på en vårmarknad,blev visad av min skyddsängel vilken jag skulle välja.

Då jag kom hem stog jag vid fönstret och lät ljuset falla på pendeln,efter en stund såg jag en pytte liten låga pulsera inne i min ametist,det höll på i ca.5 minuter,lågan försvann och pendeln var renad.

Nu och då står jag vid fönstret och låter ljuset rena den.

Ja, är alltid medlängs med min kropp och nej, är mot och bort från mig.Tvärsöver betyder att jag skall fråga flera frågor och när pendeln snurrar runt betyder det att ingenting är ja eller nej utan att jag kan själv påverka beslutet eller komma med en tilläggs fråga.

Innan jag börjar vill jag ha beskydd.

Jag litar på att pendeln ger rätt svar för om jag är osäker på att svaret är rätt,förklarar mina vägledare varför jag fick just detta svar och då förstår jag svaret.Många gånger är det ju så att man själv tror veta det rätta svaret, man tar förgivet att en sak skall vara på ett visst sätt och då man får det förklarat så förstår man att varför svaret blev som det blev.

Behöver tillägga att jag har pendlat bara i  ca.3 månader så jag är inte erfaren på detta område.

tarotlasse
6/9/12, 11:34 PM
#17

Nu i veckan i den mediala cirkeln så hade vi ett återkommande evenemang. '

Då vi har en liten tips runda med 10 olika  mediala uppgifter.

Allt från att berätta om vad en bok handlar som är insalgen i ett paket  till pssykometri av föremål i lådor och fotografier i kuvert.

Fär säga att cirkel deltagarna var ruggigt träffsäkra i sin uppgifter.

Men i 2 övningar där vi använde pendeln deär vi skulle pendla oss fram till vilken låda bergs kristallen låg  var dei ingen som hade rätt med pendelsn använde dom handen så hittade dom rätt-

Samma där jag plockade en bild från ett memory och lade upp 5 bilder och där kopian fanns. Inte ngn som hade rätt med pendeln.

Har tidigare använt pendeln där jag lagt fram 5 spelkort 4 svarta kort och ett som Hjäretr ess ingen har lyckats pendla fram hjärter esset med pendeln.

Men när personerna i stället kände med handen för att känna av ja då hittade dom hjärter esset.

Förra året hade vi en cirkel kväll enbart med pendel övningar  flra av deltagarna var mycket vana med pendeln och epndlar varje dag.

Vi var 10 personer alla hade 2 foton med sig ett fot på en man och ett foto på en kvinnan.

Dessa fotona lade vi i kuvert och så blandade vo dessa 20 frågor och sedan så skulle vi med hjälp av pendeln plocka ut om det var en man eller kvinna i kufveret  inte en enda i gruppen hade ett enda rätt på denna övning och oddsen för att inte ha ngt rätt eftersom det är 50 % chans att det är en kvinna i kuveret så att ha samliga fel på samtliga foton och för samtliga personer är oerhört höggt.

Sedan gjorde vi om övningen då vi med händerna kände av kuveren och 6 st personer  hade samtliga rätt.

Så visar helt klart på att Pendeln är ett fruktansvärt osäkert och dåligt instrument  och ger på tik flr mycket fel.

men använder jag pendeln för att mästa energie curry korss vatten ådror så är det outsanding till detta.

Men i allmänhet så är pendeln ett mycket osäkert verktyg i det mediala arbetet.

Lasse

Knorran
9/30/12, 7:56 PM
#18

Att pendla med bokstäver är roligt! själv brukar jag skriva alla bokstäver på ett papper.Innan jag börjar ber jag en bön och om beskydd, ber bara att goda andrar ska komma. sen sveper jag pendeln över alla bokstäverna. Sen frågar jag om det är okej att få börja. från början drar pendeln till en bokstav och det bildas ett ord men tillslut hör man allt i huvudet, pendeln bara snurrar då. Det blir världens konversation, jätte kul och om man pratar med rätt så kan man få veta massor :)

tarotlasse
9/30/12, 8:41 PM
#19

#18

Ja pendeln är ju en psykograf o fungera på samma sätt som en ouja bräda eller som Anden i glaset.

Så går precis på samma sätt att komunicera med bokstäver  med pendeln som med ett glas.

Lasse

Upp till toppen
Annons: