Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 7750 ggr
[GunillaR]
2009-11-27 01:27

Aura

Är det någon av er som kan se aura på folk?

Jag tänkte berätta hur enkelt man kan träna på att se sin sin egen aura. Jag kan ibland se min egen aura och har även sett andra människors aura, men har inte sett några färger.

Är ni intresserade?

Har vi tur så finns här någon som kan se färgerna också!

Detta är jättespännande!

Annons:
Clary
2009-11-27 08:37
#1

Jodå, jag kan se auror ibland.

Det blir kanonbra om du tar upp det också. Allt hänger ju ihop Glad

Medarbetare på Feng Shui och Indien

 

 

mayolica
2009-11-27 10:25
#2

Energifält ser jag runt allt,men färgerna ser jag inte så mycket av längre Som barn såg jag färger och chakran jättetydligt,men då trodde jag att alla andra oxå såg det jag såg.

~ mayolica ~

majlar
2009-11-27 11:23
#3

Första gången jag såg en riktigt fin aura var en dag i skolan, Vi hade en mörkfärgad elev. Han stod framme vid läraren och plötsligt började det skimra och glänsa, jag blev oerhört fascinerad. Det riktigt sprakade om honom. Det var lite kul att få se samtidigt som ingen annan märkte det som skedde.  Häftig upplevelse.

Kram

[GunillaR]
2009-11-27 11:49
#4

Jag såg en väldigt stark aura kring ett medium en gång. Den var jättestor och speciellt kring huvudet, men några direkta färger såg jag inte. Den var ljusgul och väldigt stark. Andra gången jag träffade honom såg jag ingen, men det var nog för att jag själv var lite nervös inför seansen.

# 3 - Jag förstår att detta måste ha varit häftigt!

Soffe
2009-11-27 12:50
#5

Jag kan förnimma auran i mitt inre i färger och ljusfält. En gång på en kurs såg jag det vita ljuset runt huvudet, men mer har jag inte sett med öppna ögon.

Skogselva
2009-11-27 14:34
#6

jag är inte säker, om en person står framför något vitt, som exempelvis vita tavlan i klassrummen, så ser jag en gulgrön färg, med lite blå kant omkring dem. Det dock alltid denna färg på alla personer jag ser.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Annons:
[GunillaR]
2009-11-27 15:51
#7

# 6 - Det där låter som du ser auran och till och med färgerna!

Skogselva
2009-11-27 16:03
#8

#7 Det är det va? jag har ju alltid misstänkt att det varit auran, men samtidigt undrat vad katten det är som syns runt personerna hela tiden.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Indiania
2009-11-27 16:17
#9

Jag har bara sett auran i naturen, runt träd och en gång såg jag en underbar kornblå aura över ett berg.

Vill gärna lära mig se auran hos människor.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
2009-11-27 16:30
#10

# 9 - Ja det finns ju en aurastrålning kring allt levande. Det måste ha varit en vacker upplevelse detta med berget!

Det kommer en artikel väldigt snart!Flört

Indiania
2009-11-27 17:55
#11

#3 Vad spännande Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

mayolica
2009-11-27 22:11
#12

Man kan se energi som strålar runt alla saker i luften och lite överallt,fast man brukar bara säga aura om det som är levande. Men det är inte alltid possitivt att se energifält och färger som skimrar hela tiden.

Jag hade jättestora problem med det när jag skulle köra bil,jag såg så mycket färger och energifält och det var väldigt svårt att hålla isär allt.

Jag kunde inte förstå hur andra bar sej åt för att se klart,jag trodde ju då att alla såg energierna som jag såg. Nu har jag ingen bíl så det skulle inte spelat någon roll längre,men jag ser inte energierna lika starkt längre. Vet inte om jag tränade bort det på något sätt,ser endel energi fortfarande.

~ mayolica ~

c-aroline
2009-11-29 22:42
#13

En gång pratade jag med en kvinna som inte mådde så bra..runt henne såg jag en grön färg,förutom runt huvudet där jag inte såg någonting.Runt en annan kvinna såg jag blå färg,men endast runt hennes högra sida.. På en annan kvinna såg jag flera färger blått runt huvudet,grönt från axelpartiet och sedan en orange färg. Jag kan ingenting om färgernas betydelse eller vad det innebär när aura "saknas" runt vissa kroppsdelar..Så om bara någon skulle vilja hjälpa mig komma underfund med detta!?;)

Annons:
[GunillaR]
2009-11-30 00:26
#14

Jag ska, så fort jag får tid skriva en artikel om auran och färgernas betydelse.

Det sägs ju att om man inte mår så bra så har man ingen stark aurastrålning, eller en ojämn aurastrålning.

Jag kommer ihåg när jag börjada öppna mig på riktigt innan jag tänkte på detta med aura och visste hur det såg ut, då var där en kvinna på konstutbildningen som uppenbarligen inte mådde så bra psykiskt. Under en lektion när jag såg henne i andra änden av salen och hon stod och pratade med en av killarna så såg jag hennes aura. Jag såg henne i profil och såg från hjässan och ungefär till midjan en "randig aura" i färgerna svart och rött/orange. Det såg mycket märkligt ut. Färgerna låg inte i skikt längs kroppen utan tvärtom, de låg över/under varandra med varannnan svart och varannan orangeröd. Och jag blev ordentligt illamående av detta, riktigt skakig. Har ingen aning om varför.

[AnnikaOhlsson]
2009-11-30 16:38
#15

Berätta hur man kan träna upp förmågan! Tror säkert det är fler än jag som vill veta?

Kethy
2009-11-30 17:29
#16

Hur man tränar upp förmågan att träna upp att se aura hos sej själv och hos djur

Alla vi levande matriella ting har en/ ett energifält omkring sej, auran

En del har ett starkare respektivare svagare aura.

Färgerna i auran / energi fältet.

Alla färger har en viss betydelse och står för ett viss chakra centrum, där kan man se med färgens hjälp vilken chakra som är i obalans och personen behöver ha hjälp med.

 Man kan också se var personen står/ på vilken andlig nivå personen befinner sej på.

Detta kan vissa personer träna upp med koncentrations förmågan

c-aroline
2009-11-30 17:31
#17

#14.Det kan ligga någonting i det när jag tänker efter..Den första kvinnan led av ångest och den andra kvinnan har en nervsjukdom som gjort att hon har sämre känsel och motorik i sin vänstra sida.Den tredje kvinnan vet jag ingenting om..men jag kom över en bild av chakran och såg att färgerna jag såg liksom kom i samma ordning som chakra-färgerna gör.

#15.För mig har detta kommit av sig själv..På vissa personer ser jag auran så uppenbart utan att jag kan styra över det,och på andra ser jag ingenting.Men det måste ju gå att träna upp också!:)

Choklad
2009-11-30 18:17
#18

Nej..kan inte se auror alls..tyvärr. Men faktiskt igårkväll så såg jag en blå aura kring en person , men det var från andra sidan datorn, i sambande med att jag gav lite healing. Men det är första gången jag förnimmer någons färger.

U R us

[GunillaR]
2009-11-30 18:27
#19

# 18 - Det kanske händer att man ser auran utan att man reflekterar över det. Och visst kan man se auran via datorn och på bilder.

Sen tror jag att om man medvetet försöker se auran så fokuserar man bättre och kanske upptäcker strålningen.

Det kommer snart en liten artikel Flört

Tarzan88
2009-11-30 21:14
#20

# 16 har du någon bra övning på hur man kan se sin egen aura och andras?Skrattande

Annons:
Kethy
2009-11-30 21:59
#21

# 20

Hej

Skicka pm till mej så kommer svaret // Kethy

NessaInglorion
2009-12-09 11:48
#22

Jag kan se auror om jag är riktigt fokuserad, lättast är att se min egen som är turkos eller blågrön. Glad

När jag började träna såg jag bara det vita fältet runt mig själv eller den jag tränade på. Ser lättare auran på någon om den är väldigt starkt. Frågade min väninna om jag fick träna lite på henne och då såg jag först bara det vita fältet men när jag fokuserade ordentligt blev den svagt lila och stack ut extremt mycket från den högra sidan av henne, mer än den vänstra så den var inte alls jämn. Någon som vet vad det beror på? Har även sett en mörkgrön aura med en ilsket röd kant runt på en kvinna då jag åkte tåg. Den var verkligen hur tydlig som helst!

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2009-12-09 11:59
#23

# 22 -Häftigt!

Att den syns mer på den ena sidan vet jag inte vad detta beror på, men kan försöka ta reda på det. Den där ilskna röda färgen du såg måste bero på att kvinnan var väldigt arg.

NessaInglorion
2009-12-09 12:04
#24

#23 Jo hon var väldigt yvig i sina gester då hon pratade så jag drog också den slutsatsen.

Läser lite grann om färgernas betydelse då jag kommer åt och vad jag förstår så står min färg för att jag är en naturlig helare. Lite coolt eftersom jag verkligen känner mig som det. Glad

Du får gärna ta reda på vad det kan betyda om du har tid, jag har nämligen inte lyckats med det än. Finns ju så många duktiga medmänniskor här på forumet så någon vet säkert.

Kram!

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2009-12-09 12:12
#25

Min målsättning är att jag ska göra en artikel om auran och att kunna lära sig se denna.

NessaInglorion
2009-12-09 12:13
#26

#25 Det låter ju jättebra Morgaine! Kör på! Glad

"Låt själen vara fri"

Lena1971
2009-12-09 13:04
#27

#22 Högra sidan av kroppen är ju den manliga sidan, vänster är kvinnlig. Kan det vara någon ledtråd till varför auran var ojämn?

Min bror var på någon sorts krigarseminarium i USA (han tränar kampsport). Och där fick de lära sig att se auran. Läraren på seminariet hade mörkerseende som en katt, eftersom han såg i ljuset av andras auror.

Alla deltagarna gick igenom någon ceremoni… som brorsan var förtegen om. Men den slutade med att alla kunde se auror kring allt som levde. Förmågan höll inte i sig. Alla kan lära sig sa de, men på seminariet fick de bara en glimt av vad flera års träning kan ge.

Jag skulle gärna lära mig!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Annons:
NessaInglorion
2009-12-09 13:07
#28

#27 Hmm ja det kanske hade något att göra med att hennes manliga sida var mer aktiv just då?

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
2009-12-09 13:17
#29

# 27 - Intressant!

Det är säkert så att alla kan se om man tränar upp sig, men att man måste hålla sig "alert" annars försvinner det igen.

NessaInglorion
2009-12-09 13:25
#30

#29 Det tror jag också, om jag inet varit aktiv på ett tag så känns det som att jag måste börja om från början på ett sätt. Det finns väl dem som har auraseendet naturligt i sig men jag misstänker att jag inte är en av dem hihi. Flört

"Låt själen vara fri"

[Camio]
2009-12-09 17:08
#31

Jag tror att all medial och intuitiv träning funkar precis som vilken träning som helst :) Man måste hålla igång för att inte tappa kondisen liksom :)

Lena1971
2009-12-09 22:25
#32

#28 Ja kanske? Fråga henne vad hon tror om saken, hon kanske har någon egen insikt!

Apropå auror… Jag är såld på Toni Morrisons deckare, som utspelar sig på navajoreservatet i Arizona. Där dyker hopiindianer upp ibland, och medicinmännen (eller vad de kallas) har förmågan att se i mörkret.

Det kanske också handlar om att se auror?


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
2009-12-09 22:27
#33

Nej nu blev det fel… Tony Hillerman heter författaren! Foten i munnen


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Camio]
2009-12-09 23:22
#34

Kan också se auran, men än så länge bara en ljus/vit sådan, vore fantasktiskt att kunna se färger! Det vill jag lära mig! :)

Annons:
[AnnikaOhlsson]
2009-12-10 10:02
#35

Jag har sedan jag var barn ibland sett ett "vitt ljus" runt personer , även mig själv i spegeln. Kom på det nu när jag fick se det runt min kollega. Det går runt hela kroppen men är starkast runt huvudet och "sticker ut" ca 2-3 cm".

Kan det vara en del av auran???

NessaInglorion
2009-12-10 10:49
#36

#35 Absolut! Härligt att du kan se det så naturligt, ta vara på det. Glad

Kram Nessa

"Låt själen vara fri"

[AnnikaOhlsson]
2009-12-10 11:00
#37

#36

Detta låter säkert konstigt, men jag har aldrig tänkt på det eller reagerat över det alls! Det har bara vart så i hela mitt liv. Jag satt och läste denna tråd och min kollega kom in i rummet, jag tittade upp och fick se detta! DÅ först insåg jag sammanhanget! :-)

Det är ganska mycket sånt när jag tittar tillbaka. Saker jag sett eller hört i hela mitt liv och aldrig ägnat en tanke….och nu sedan jag börjat intressera mig för "det okända" förstått att alla inte gör. Kul egentligen!

Får nog försöka ta reda på hur man övar upp förmågan att se auror och se om jag kan se mer i framtiden!

Spännande!

Tack Morgaine för denna tråd! :-)

NessaInglorion
2009-12-10 11:05
#38

#37 Jag tror att eftersom du redan naturligt ser det vita ljuset runt människor så kommer du även att kunna se färger om du fokuserar lite och tänker på vad det är du ser. Eftersom du inte reflekterat över detta förut och inte sett sammanhanget så kan du ju nu bli helt medveten om vad det är du ser och börja jobba med det. Helt fantastiskt och jag är glad för din skulle och din nyfunna insikt! Go for it! Glad

"Låt själen vara fri"

[AnnikaOhlsson]
2009-12-10 12:59
#39

Nu blir jag uppspelt!!

Fantastiskt kul det här! När insiker bara kastas på en…

Herregud! Jag ser auror!

Jag har läst mycket om det och funderat mycket på det, men bara inte fattat… liiiite trög tydligen! :-)

NessaInglorion
2009-12-10 13:05
#40

#39 Visst är det härligt!? Skrattande

Lycka till med allt, träna på att se din egen aura i färg först, det gör du lättast i en spegel och med en vit (vissa föredrar dock svart) bakgrund. Det var så jag började träna och det tog ett tag innan jag såg något annat än det vita ljusskiktet men skam den som ger sig! Flört

Ha det så kul nu!

"Låt själen vara fri"

Tuva-Lena
2009-12-12 01:51
#41

När jag gick kursen på ÖN så tränade vi på att se auran på varandra - på foto skall jag tillägga, och det går lika bra. Eller hur Clary? ;) Fäst blicken en bit utanför ansiktet på personen, vänta en liten stund - då brukar auran framträda ganska tydligt. Svaga färger eller lite starkare beroende på personlighet antar jag.. Synd att avatarerna är så små, annars är det fullt möjligt att se den på dem också, men då blir auran mera ljusgul/vit.. Indiania har en kraftfull aura såg jag.. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
NessaInglorion
2009-12-12 12:45
#42

#41 Ja det är så jag har tränat också fast inte på foton, tränade på mig själv i en spegel och fäste blicken vid sidan om eller strax ovanför huvudet sen slappnade jag av i blicken. Har extremt lätt för att se 3D-bilder som är inbäddade i mönster och det är samma seende man använder sig av då man tittar på auror. Hur roligt som helst. Ska testa om jag kan se även på kort. Glad

"Låt själen vara fri"

Tarzan88
2009-12-12 19:39
#43

hur kan man se aura på ett foto?

när personen inte är med? men ar ni att auran skulle va på bild då

[GunillaR]
2009-12-12 20:48
#44

Första artikeln om auran ligger ute nu. Det kommer flera!

Tuva-Lena
2009-12-13 01:45
#45

#43 Jo, det måste vara en bild på en person. Flört Om det inte är auran på en växt eller dyl du vill se förstås.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Lore
2009-12-14 17:55
#46

Jag såg personers aura vid ett antal tillfälle när jag var barn men den förmågan försvann med tonåren. Jag har inte förstått vad jag såg förren jag blev äldre. Jag tror jag ska ta tag i det igen.

www.urmoderjord.se

[GunillaR]
2009-12-14 20:53
#47

# 46 - Det kan ju inte vara lätt att förstå detta när man inte vet vad det är. Du trodde säkert att alla såg samma sak som du.

Jag hade också "förmågor" när jag var barn som jag trodde att alla hade.

Hoppas att du kan träna tillbaka den!

Välkommen  hit förresten Glad

Lore
2009-12-14 20:58
#48

Tack, jag kan ju inte bara hänga på Häxor.  :-)

www.urmoderjord.se

Annons:
Krister80
2010-09-10 23:22
#49

Hej!

Har kunnat se auror i många år nu. Tycker det är otroligt härligt när man ser det! Jag kan se det om jag vill, men för det mesta stänger jag av.

Ibland när jag möter någon så vet jag precis vad denna är för någon människa, och det är speciellt dom som inte är så snälla. Jag kan helt plötsligt se att denna personen har förgripit sig på barn och mycket annat.. Är inte alls trevligt måste jag säga!

Hela mitt hjärta kramas ihop när det händer.

Men något som jag tycker är jobbigt det är när jag vet att något tråkigt kommer att hända men att jag inte vet vad,vem eller när!

Sist jag kände så så tog det några veckor sen blev jag kronisk sjuk.

Då är ju min fråga: Varför känna så när man inte kan ser vad som kommer att hända?

Jag själv tror att det är mina vägledare som skymmer sikten för mig och att jag inte SKA se vad som kommer. Endel saker ser man ju.. Jobbigt..

Pagan
2010-09-11 00:02
#50

Låter verkligen skrämmande Krister. Måste ju vara himla arbetsamt att se saker utan att kunna göra något åt det sas. Jag vet inte hur du ska kunna få dina guider att enbart visa dig sådant du kan styra över - Kanske kan du få lite vägledning inne på medialt. Du kan ju inte leva så i längden, måste tära på dig. Styrkekram till dig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
2010-09-11 14:07
#51

# 49 - Det är alltid jobbigt att se och uppleva saker som man inte vill och har bett om. Om jag var som du så skulle jag meditera och i denna meditation be din guide om att du inte ska få uppleva dessa saker, att guiden hjälper dig att stänga av sådant.

Elpida
2010-09-13 11:09
#52

Konstigt, min man och jag diskuterade detta igårkväll. Han frågade nämligen mig om man kan ser auror på folk (han som absolut inte är intresserad…). En bra övning är ju att stå mot en ljus bakgrund och se sig själv i spegeln, eller be någon annan och precis som Nessa säger ta fram "3D-seendet".

Man kan ha hål i sin aura, alltså att det saknas på vissa ställen. Detta är ju obalanser och går att balansera upp, precis som med sina chakra.

Själv har jag börjat träna men kan bara glimta än, det är ju såååå spännande!!! =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Krister80
2010-09-13 12:37
#53

#50,51.

Ja det är ganska jobbigt när det händer. Ska meditera över detta och se vad jag får till mig av mina vägledare.

Men det är väl någon mening med det också. Jag är övertygad att allt har en speciell mening.. :-))

Det är roligt att det finns sådana här sidor där man kan prat av sig med andra som vet hur det är och förstår!

Tack // Krister

[GunillaR]
2010-09-13 13:19
#54

# 53 - Jo allt har en mening och man får sina "övningar". Själv har jag levt med olika slags varsel under många år, först var det personliga men sedan blev det av karaktären "globala". Och jag bad att få slippa eftersom jag inte ansåg att jag kunde göra något åt det i alla fall. Dessutom skulle ingen tro mig om jag berättade vad jag sett.

Men det viktigaste nu i ditt fall Krister, är att du får slippa, åtminstone för nu. Vad som händer sedan vet vi ju inte och kanske det ska utveckla sig till något helt annat.

Det sägs ju att man inte får mer än man klarar av………förvisso……

WictoriaC
2011-04-07 19:53
#55

- ville infilka, att jag har sett aura hos människor i cirka ett år,det är fantastikt kul att man kan göra det,Jag ser färgerna.  men en klok häxa sa till mig : Alla har rätt till sin egen aura,du ska inte kolla på alla hur som hälst. =)

Annons:
[GunillaR]
2011-04-07 21:51
#56

# 55 - Ja du, där kom du med en liten tankeställare. Har vi verkligen rätt till att tolka folk på grund av deras aurautstrålning, utan att be om lov?

Lore
2011-04-08 00:47
#57

Den eviga etiska frågan. Vi kan applisera den på allt vi gör. Personligen så skalar jag av det hela till allemansrättens grundreglerFlört. Gör vad du vill så länge du inte stör eller förstör. Eller Wicca, An harm you none, do as you will.

Vi måste alla förlita oss på vår personliga barrometer för rätt och fel då vi inom detta område inte har en direkt regelbok att följa. Det finns en del oskrivna regler som att häxor i alla fall i sverige har tagit avstånd från sådant som animaliska kvarlevor eller levande offer i ritualer. Eller att man till exempel alldrig ger en person direkta instruktioner vid divition och läsning.

Med tanke på det givna exemplet så framstår snabbt ett problem. Personligen ser jag det som att bryta en persons integritet men det finns folk som inte kan styra sina färdigheter. Aura är svårt för att det är en gömd konst. Personen märker ganska tydligt om man dtar upp en kortlek eller börjar glo i personens vänsterhand men de märker inte en auraläsning.

Så allt kretsar helt enkelt kring det personliga samvetet.

Men då ska vi inte gå in på Good intentions turning bad.

Det finns inte god och ond magi, bara mer eller mindre hänsynslösa människor. Vi kanske borde ha en regelbok ändå…

www.urmoderjord.se

[Souljahfyjah]
2013-01-13 12:32
#58

Skulle någon av er kunna hjälpa mig med att tolka min Aura? :)

Upp till toppen
Annons: