Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 5277 ggr
[Camio]
12/9/09, 4:51 PM

Veckans kortmeditation 0 - Narren

Då börjar vi veckans kortmeditation med Stora Arkanans första kort. 0 - Narren.

För er som vill ha en beskrivning hur vi kommer gå tillväga så läser ni tråden 'Kortmeditation' för att komma igång :)

Så hörs vi under den här rubriken när ni känner er klara :)

Ju fler som deltar desto roligare och intressantare!

Annons:
NessaInglorion
12/10/09, 11:02 AM
#1

Satte mig ned med detta kort igår kväll.

Då jag tittade på kortet och tog in alla detaljer insåg jag hur vackert det är, det är dock inte så mycket färger i det.

När jag klev in i kortet klev jag direkt in i personen på kortet, jag fick en känsla av att jag kände mig lite barnslig och att jag var fri, att jag inte hade ett enda bekymmer i världen. Jag var en ensam människa men var tillfreds med det. Mitt följe är en katt och några fladdermöss. Det jag lämnat bakom mig har jag lämnat bakom mig och jag kommer inte att se mig om. Det är kyligt och blåser lite men det bekommer mig inte. Hela världen ligger för mina fötter och jag känner mig osårbar. Allt jag behöver bär jag med mig, det materiella är inte viktigt för mig, allt jag behöver är mig själv och jag struntar i konsekvenserna av mitt handlande. Ruinerna och de karga bergen i kortet symboliserar detta för mig. Vägen jag går på leder till frihet och jag tar dagen som den kommer. Katten, som är steget före mig, har sin blick vänd upp mot mig som för att fråga: Vad gör vi härnäst? Jag vet att katten finns med mig men ser aldrig på den.

Jag känner ingen rädsla överhuvudtaget, bara att jag är fri och inte har några bekymmer och att det är min styrka. Jag tycker inte om ansvar.

Det här var helt fantastiskt och jag kom på mig själv att le då jag klivit ut ur kortet. Ser fram emot nästa övning! Glad

"Låt själen vara fri"

[Camio]
12/10/09, 12:58 PM
#2

Wow! Vilken underbar tolkning och vilken härlig upplevelse du har haft! Bara ler jag med när jag läser :) Kan precis känna hur du kände det tack vare din fina beskrivning! Det här gav mig en helt ny dimension på detta kort! Tack för det! :)

Kram!

Vore ju kul om ni kan och vill lägga in en bild på era Narrar… :) Eller vad tycker ni?

NessaInglorion
12/10/09, 1:09 PM
#3

Vad roligt att höra Camio och tack för den här övningen, helt fantastiskt roligt! Glad

Jag kan försöka lägga upp en bild min Narr då jag kommer hem men jag vet inte om jag kan det då jag inte är en betalande medlem. Flört

Kram!

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
12/10/09, 1:13 PM
#4

Håller med Camio här om din tolkning Nessa! Din beskrivning var så talande att jag satt här och kände precis det du upplevde.

Jag ska lägga upp bilder på mina narrar när jag kommer hem i eftermiddag.

NessaInglorion
12/10/09, 1:16 PM
#5

#4 Härligt Morgaine, tack! Glad

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
12/10/09, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bild från Cosmic Tarot - Narren

Annons:
[GunillaR]
12/10/09, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Bild från Gendron Tarot - The Fool

[GunillaR]
12/10/09, 8:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Bild från Spirit of Tarot - The Fool

[GunillaR]
12/10/09, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bild från Gill Tarot - Fool

NessaInglorion
12/10/09, 9:04 PM
#10

Vilka vackra bilder Gilla! Ska se om jag kan få upp en bild på min narr också.

Glad

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
12/11/09, 1:48 AM
#11

# 10 - Ja det hade varit spännande! Bland mina narrar så är det nog Spirit som är den mest avvikande. Tror jag väljer ut den till meditation i morgon.

Jag tror nämligen att jag behöver plocka fram lite av narrens energi och spontana oplanerade aktiviteter. Lite glädje och nyfikenhet.

NessaInglorion
12/11/09, 11:05 AM
#12

Ja som ni kanske märker så lyckades jag inte lägga upp en bild på min narr. Obestämd Hittade inte kabeln till mobiltelefonen så…

Ska rota lite i helgen. Glad

Jag håller med dig där Gilla, man behöver nog lite av narrens energi.

"Låt själen vara fri"

[Camio]
12/11/09, 11:08 AM
#13

Ja vilka härliga TarotNarrar du har Morgaine! Ska försöka visa mina med, men det har varit lite datatrassel här för mig… Men de kommer :)

Annons:
NessaInglorion
12/12/09, 1:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Nu har jag äntligen hittat kabeln till min mobiltelefon. Bildkvaliteten är kanske inte den bästa men här kommer ändå en bild på min narr. Glad

"Låt själen vara fri"

[Camio]
12/12/09, 3:24 PM
#15

Underbart kort! Väldigt positiv energi från det! Vad heter leken?

[GunillaR]
12/12/09, 3:36 PM
#16

# 14 - Håller med Camio. Så ovanligt att det är en tjej och en katt istället för en kille och en hund.

NessaInglorion
12/12/09, 3:56 PM
#17

Leken heter Sensual Wicca - älskar den och ja, jag håller med dig Morgaine - det är väldigt ovanligt.

"Låt själen vara fri"

Soffe
12/12/09, 4:46 PM
#18

Fina kort ni har :-) Jag har inte provat än att meditera på narren :-/ Jag ska se om jag kan ta mig tid lite senare en kortis o sen skriva här om jag upplevt något.

NessaInglorion
12/12/09, 11:49 PM
#19

#18 Vore roligt och intressant Soffe. Glad

"Låt själen vara fri"

Soffe
12/12/09, 11:53 PM
#20

Åh jag glömde av mig Foten i munnen Ska göra ett försök imorgon istället..

Annons:
NessaInglorion
12/12/09, 11:59 PM
#21

#20 Hihi, ja jag känner igen det där. Flört

"Låt själen vara fri"

Soffe
12/13/09, 12:02 AM
#22

#21 Ja jag fick annat i tankarna sen, men imorgon har jag tid..

NessaInglorion
12/13/09, 12:38 AM
#23

#21 Ja söndagar är bra dagar. Glad

"Låt själen vara fri"

[GunillaR]
12/13/09, 1:37 AM
#24

Det blir så för mig också.

Plus en tarotläggning för mig själv.

[Camio]
12/13/09, 12:53 PM
#25

Samma här :)

Soffe
12/14/09, 1:40 PM
#26

Jag har nu gjort ett litet försök! Det känns mer som att man tolkar kortet utifrån sin egen livssituation. Lite så iaf.

Jag får 2 förnimmelser av Narren. Den första jag kände va att jag kände mig cool och ville ut i det fria. Släppa loss och bara va mig själv. Ungefär som att: Jag har inget att förlora. Det kändes bara så positivt.

Den andra förnimmelsen stod jag vid kanten och våga mig inte ut. Vet inte hur jag ska ta mig framåt. Något hindrar mig. Höjdrädd som jag är. Så bara för att jag skriver det nu så känner jag att det är inte ner jag ska titta, utan framåt!

Så jag får en positiv känsla av detta kort. Ett kort som pushar!

NessaInglorion
12/14/09, 1:43 PM
#27

#26 Kul att läsa Soffe! Jag får också en positiv känsla av Narren. Glad

"Låt själen vara fri"

Annons:
Soffe
12/14/09, 1:49 PM
#28

#27 Ja det är ett kort som pushar känner jag. Visst kan man få negativa vibbar av ett kort oxå, men Narren tycker jag inte är direkt negativt. Beror på hur man ser det när man får upp kortet och tolkar osv.

NessaInglorion
12/14/09, 1:50 PM
#29

#28 Ja jag förstår precis vad du menar. Skrattande

"Låt själen vara fri"

Soffe
12/14/09, 1:58 PM
#30

#29 Skrattande

Magnea
12/15/09, 6:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

Vilken spännande meditation, den vill jag inte missa.

Narren representerar oskyldighet för mig och att vara klar i sinnet. Att vara spontan och inte grubbla så mycket över saker. Narren får mycket gjort och agerar mer än han tänker. Han är energisk och äventyrslysten, sprider glädje och nyfikenhet omkring sig.

På engelska heter kortet The Fool och det låter ju inte vidare positivt. Men jag tycker att kortet överlag representerar en otroligt vacker inställning till livet ändå. Narren är inte så medveten om "livets mörkare sidor" och har därför en större tilltro allmänt. Och det är ju det vi alla vill ha egentligen, att kunna förlita oss på livet och vara orädda.

Negativa aspekter hos narren är att han kan bli lite naiv och oansvarig.

Jag skickar med bild på narren från min kortlek av Morgan Greer

Pagan
1/4/10, 10:08 PM
#32

Narren i min lek är en ung man som spelar på sin flöjt, på sin rygg har han en luta. Han går i musikens takt och verkar totalt omedveten om sin omgivning. Fåglar sitter på grenar i hans närhet och en fjäril dansar med i musiken. I hans hasor följer en fet gräshoppa. MEN han undgår med nöd och näppe att trampa ned i något djupt…vid sidan om detta djupa befinner sig en krokodil som ser ut att följa hans minsta steg. I vassen lurar en stor tiger. Min narr ser ut som en joker i leken och om han faller på knä lär han lämna märken av solrosor då dessa finns på hans knäskålar. Inte så fel att lämna efter sig om man faller…eller..Han verkar vara i stort behov av stöd och hjälp av sin omgivning…eller är det så att han klarar sig alldeles utmärkt på egen hand…vad har han för visdom egentligen…han är lycklig, vädret är toppen, han har väldigt trevligt….eller är han omedveten om omgivningens fasor??

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Camio]
1/4/10, 11:57 PM
#33

Härlig beskrivning av det kortet Pagan! Man kan riktigt känna Narrens sorglösthet :)

Isa56
3/26/10, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Efter en massa försök att meditera över "Narren" har jag äntligen fått "kontakt" med honom. Har suttit ofta och tittat på honom, och funderat. Det första jag ser är en man som verkar uttråkad, han väntar på något. Jag går in i kortet och jag är ute i en mörk, varm rymd till vänster, under mig och rakt fram, bara mörker, med några små ljusglimtar långt borta. När jag kommer in lägger Narren undan sina jongleringssaker. Han går åt höger och där, (mitt ute i rymden?) går en grusväg med en gammal stenmur. Vägen leder in till en liten by. Han tittar på mig och skrattar lite utmanande, preis som han säger "Kom då, följ mig" Han sätter sig lugnt på muren. tittar lite på ibland och jag känner att skrattar lite åt mig. Samtidigt utmanar han mig. Vågar följa med honom in i byn och utforska den. Jag står kvar en stund och känner mig lätt förvirrad. Jag hade förväntat mig något helt annat än en utmaning att utforska mitt inre som jag känner att byn representerar. Jag snubblar ut från kortet och kvar dröjer sig känslan av hans gäckande skratt och fråga Vågar du följa med mig, litar du på mig?

För representerar kortet nya möjligheter, nya utmaningar. Kanske byte av jobb, ny bostad eller annan förändring. OM jag vågar ta utmaningen.

Det blev inte alls vad jag hade väntat mig av den här meditationen.Flört Kan ju alltid hoppas att nästa kort inte gäckar mig lika mycket.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
[GunillaR]
3/26/10, 11:46 AM
#35

# 34 - Jag uppfattar som att du fick uppmaningen - ha tillit!

Isa56
3/26/10, 11:52 AM
#36

#35 Ja, jag börjar tro att den största bromsklossen är nog jag själv.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
3/26/10, 4:13 PM
#37

# 36 - Här sitter en till som är expert på att bromsa sig själv. Först lägger jag in full gas och sen tvärnitar jag………..Obestämd

Isa56
3/26/10, 8:07 PM
#38

#37 Välkommen i "klubben" Morgaine Flört

Borde kanske ta min underskrift på mer allvar än jag gör hehe

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
3/26/10, 10:41 PM
#39

# 38 - Ja det är bara att hoppa. Landa måste man nu -någonstans!

Upp till toppen
Annons: