Annons:
Etikettermeditationavslappning
Läst 1845 ggr
[Camio]
2009-12-14 12:45

Veckans kortmeditation 1 - Magikern

Då fortsätter vi att meditera på Magikern :)

Ska bli spännande att se vad ni upplever!

Puffar upp tråden 'Kortmeditation' hur man går tillväga också för er som vill läsa och hänga på.

Annons:
Magnea
2009-12-15 18:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Okej, magikern är ju lite som kortet heter; en magiker. Min känsla för denna egenskap är att någon har lyckats med konsten att behärska sin egen sanning i livet. Någon som följer en egen övertygelse och har väldigt lätt för att få andra på sitt band.

Magikern är holistisk, han förenar den inre världen med den yttre. Han kan påverka och manipulera med situationer och folk med sin viljestyrka och intuition. Han är väldigt medveten och intelligent. Det vackra med detta kort är att det för mig representerar styrkan att förverkliga drömmar och påverka sin situation i livet. Att skapa sin egen verklighet.

En negativ aspekt med magikern är att han kan manipulera tillvaron enbart till sin egen fördel och utan att tänka på andra. Han kan också ha väldigt svårt att ändra sin egen inställning och ha svårt att ta in nya perspektiv på tillvaron. Det finns också en risk för narcissism om man inte är försiktig, att göra sig själv till en Gud istället för att vara ödmjuk inför tanken att det ska finnas en makt större än honom själv.

Skickar med en bild från min tarotlek av Morgan Greer

Magnea
2009-12-15 23:18
#2

Jag tror att jag kan ha missförstått det hela lite.

Är det kanske meningen att vi ska prata om vår personliga upplevelse av att meditera kring kortet? För att se vad kortet har för effekt på mitt liv i vardagen?

Jag har fokuserat på att analysera själva kortet och den känsla jag har för kortet i allmänhet.

Hjälp :)

[GunillaR]
2009-12-16 12:26
#3

Det är nog tänkt att man ska prata om den personliga upplevelsen av kortet, som om man själv går in i kortet och känner efter vad man upplever. Om detta nu samstämmer med kortets betydelse är  ju egentligen inte så konstigt, men man går till sin egen upplevelse.

Det är ju så att beroende på vart man själv är i sitt liv och vad som händer omkring en så har men sin egna personliga upplevelse av kortet.

Detta är väl likadant som när vi känner in övningsbilderna, fast då mediterar vi inte utan bara öppnar våra känslor.

Magnea
2009-12-16 13:44
#4

Ja det stämmar så väl det du skriver. Jag drar kopplingar mellan det här kortet och min sons pappa, som har lite av den här egenskaperna. Så det är helt och hållet mina egna personliga erfarenheter och tolkningar.

Jag tänker meditera kring de positiva aspekterna av det här kortet och ha ett öppet sinne och se om det är något nytt jag kan lära mig om det.

Idag när jag tänkte en stund på kortet så tänkte jag på boken "The secret" som lär ut att som man tänker skördar man. Det tycker jag är lite magiskt.

Kram!

NessaInglorion
2009-12-22 13:17
#5

Jag satte mig ned med Magikern igår kväll och det var minst sagt en upplevelse.

Började med att ta in allt som fanns på kortet, sedan gick jag in i kortet i en meditation som verkligen varade längre än väntat! Förvånad

Jag känner mig stark, vital och viril då jag befinner mig i Magikern. Allt finns representerat i detta kort; Stavar, Svärd, Pentagram och Bägare. För mig innebär det att jag som Magiker kan representera allt. Platsen jag står på är helig, den ser ut som Stonehenge och det känns som att jag är oövervinnerlig när jag står där. Jag har betvingat ormen som ligger vid mina fötter, en listig varelse men som talar i kluvna tungor. Man får vara försiktig då man handskas med dennes budskap.

De två tatueringarna av ormen på mina armar ger mig styrka och visar att jag lyckats mästra ormen.

Det känns som att jag är en oerhört intelligent man och jag känner mig inte ens lite kvinnlig när jag befinner mig i kortet. Det känns också som att även om jag representerar visdom och styrka så kan jag vara väldigt manipulativ och svekfull. I trängda situationer skyr jag inga som helst medel för att få det jag vill. Det känns även som att jag "vunnit" svärdet jag har i min vänstra han men det har jag inte gjort genom rent spel så att säga. Svärdet bränner i min hand och påminner mig om mitt svek. Kan ha rört sig om ett svek gentemot en nära vän.

Det jag känner att jag måste se upp med när jag befinner mig i kortet är att jag pga min svekfulla sida kan få en dolk i ryggen när som helst. Det är få som vågar konfrontera mig då de vet att jag är vis och alltid har svar på tal, därför är det lättare för dem att hugga mig i ryggen.

Naturen är vacker, det är varmt och en ljum vind smeker min bemantlade kropp. Det gröna gräset kittlar mina bara fötter och mina sidor är skyddade av stenblocken. Jag förväntar mig endast attacker framifrån och det kommer att bli mitt fall. Känns som att jag är för stolt för att erkänna mina svagheter och därför vägrar jag att visa dem.

Jag har lyft staven (som är en fallossymbol) och svärdet ovanför mitt huvud som för att visa; jag är den ultimata styrkan och visdomen, ingen rår på mig!

Det kändes skönt att få vara man en stund, jag kände mig så stark och som att inget smärtsamt kunde nå mig! Fantastisk upplevelse!

SkrattandeKyss

"Låt själen vara fri"

Magnea
2009-12-22 23:30
#6

Vilken häftig meditation Nessa! Har du ingen bild att visa på ditt tarotkort?

Annons:
Soffe
2009-12-22 23:48
#7

#5 Häftig Upplevelse Nessa Glad Nu blev jag påmind om att göra min Magiker-Meditation. Har ju inte gjort den än. Ska se om jag hinner eller orkar imorgon.

NessaInglorion
2009-12-23 10:51
#8

Ja den var riktigt häftig! Skrattande

Jo, jag ska försöka lägga upp en bild på Magikern ikväll om jag hinner. Kyss

"Låt själen vara fri"

[Camio]
2009-12-28 18:47
#9

Jag säger bara WOW och tack Nessa för den fantastiska redogörelsen av din meditation… kändes bara som om jag ville vara med och se och uppleva det du upplevde… underbart!

Har varit lite frånvarande här några dagar över jul pga helgen och lite andra familjeangelägenheter som varit jobbiga och tagit lite på krafterna… men nu tar jag nya tag :)

Snart kommer en ny tråd med nästa kortmeditation.

God fortsättning till er alla!!

NessaInglorion
2009-12-29 10:55
#10

#9 Tack själv Camio och god fortsätting!

Älskar de här övningarna, de ger mig oerhört mycket. Glad

Kram

"Låt själen vara fri"

Upp till toppen
Annons: