Annons:
Etiketttotem-kraftdjur
Läst 9213 ggr
[Jeremina]
2010-02-03 00:21

Kraftdjur

Vilka kraftdjur har ni? Min är korpen!

Annons:
fridelfina
2010-02-03 00:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Oppossum står mig närmast, sen finns några fler bland annat fiskmåsen

Edit) lägger till en söt bild igen på oppossum-mamman!

 
 

[Camio]
2010-02-03 00:39
#2

Katten för mig och så har jag alltid känt mig nära drakar… om man nu kan ha ett mytologiskt djur som kraftdjur :) Men så är det iaf :)

[GunillaR]
2010-02-03 00:57
#3

Vi hade ju en sådan diskussion innan. jag lägger in tråden här.

Där finns också länken till min hemsida där man kan kolla lite olika djur.

http://tarot.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=e8de49c3-fa75-4085-9a15-c38295584a7e&GroupId=b3697a39-c66f-4cff-bbeb-602b8b887b6b&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

[Jeremina]
2010-02-03 00:59
#4

Okej Morgaine men det visste jag inte….tack!

[GunillaR]
2010-02-03 01:00
#5

Annars har jag Örnen och Korpen, detta är jag helt säker på.

Jag gjorde en test på nätet och då blev mitt kraftdjur Tigern.

Det kan ju stämma för jag kommunicerar med fåglarna och alla kattdjur känner jag stor samhörighet med.

[Jeremina]
2010-02-03 01:05
#6

Jag vet att ser jag en korp en dag så blir den dagen alltid bra och jag känner hur jag får kraft av den. Samhörigheten känns så stark när korparna flyger uppe i berget ovanför och låter.

Har ni hört att det låter som om de säger *Glonk*? Min mamma brukar kalla dem för Glonkar av den anledningen!

Annons:
[GunillaR]
2010-02-03 01:12
#7

Jag tycker att om en vanlig kråka säger

- kraaaaa   kraaaaaaa

så säger korpen:

- krwwaaauww

Glonk???? *kliar mig i huvudet*

[Jeremina]
2010-02-03 01:20
#8

När korpen flyger som mest uppe i berget både här hos mig och förut där min farmor bodde i Offerdal så lät dem *glonk* och det var på hösten. Jag tror att det är ett lockläte på något sätt innan de drar sig undan i berget innan vintern kommer! Det är sant, jag lovar!

Vi brukade reta mamma för hon fattade inte först att det var korp utan hon trodde att det var någon annan fågel..hihi!

[GunillaR]
2010-02-03 11:41
#9

# 8 - Ja så kan det vara! De flesta fåglar har ju sina lockrop eller parningsläten.

Kommer ihåg första gången jag hörde storspoven. Den har ju verkligen ett speciellt läte, eller rättare sagt en sång!

[Linda-E]
2010-02-03 13:35
#10

Hur ofta byter vi våra kraftdjur?? Eller följer vissa djur med oss hela livet?? Detta är så intressant.

#2 jag känner en stark dragning till katten, har gjort det sedan jag var liten.

#6 Härligt för dig att du känner så inför ditt kraftdjur.

Elpida
2010-02-03 14:14
#11

Har ni alla gjort en trumresa för att ta reda på kraftdjuret/-en eller har ni gjort andra tester… eller bara gått på känsla och instinkt?

Jag har tatuerat in en svart panter på min skuldra, känner stor dragning till kattdjur även jag. En kvinna sa till mig att det är mycket möjligt att jag haft detta som kraft/totemdjur i ett tidigare liv som indian. Har en otrolig dragning och fascination även till indianer…det har jag haft ända som liten. Kan det vara så?

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Zynell
2010-02-03 16:38
#12

Jag vet inte vilken djur är mitt kraftdjur men jag har alltid dragits till stora kattdjur och häromveckan drömde jag om en vit/svart bengalisk tiger. Örnar och vargar är andra djur jag dras till.

Hundar är djur jag inte haft stort intresse av, även om jag vuxit upp med dem. Ville aldrig ha en egen när jag flyttade hemifrån, det var katter som gällde. Men nu har jag fått ett enormt behov av att ha hund, av ngn anledning. Och jag längtar efter min lilla valp (som antagligen inte kommer in i familjen förrän om några år) Skrikandes.

[Jeremina]
2010-02-03 20:58
#13

#11 Svart panter låter häftigt!

Annons:
Simsan
2010-02-03 21:43
#14

Leoparden är nog mitt kraftdjur, har alltid gillat snöleoparder enda sen jag var cr 5 :P <3

[Jeremina]
2010-02-04 00:06
#15

Oppossum de är väldigt söta…hihi Glad

Pagan
2010-02-04 15:33
#16

#8

Kom ihåg ett radioprogram där ornotologiska föreningen hade samlat i hop svenska folkets översättningar av fågelläten, riktigt kul. Kolla här:

http://www.sofnet.org/apps/file.asp?Path=2&ID=3083&File=Ramsor.pdf

Här hittar du det "riktiga" ljudet:

http://www.hyber.org/birds/index.htm

l

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

essenonvideri
2011-04-12 21:16
#17

Idag fick jag veta att bofinken är mitt kraftdjur :)

Bofink=bestäm själv. Var herre på din egen täppa och låt ingen annan ta över. Din gåva är auktoritet.

Det känns rätt!

Erika

Skogshumblan
2011-04-12 21:28
#18

Hittade för ett tag sen en guidad meditation på youtube, kvalitén var sådär men jag hittade ialla fall mitt djur, hjort:)

Känner att det stämmer ganska väl in på mig och det om att man beter sig som sitt djur.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[walkinbeauti]
2011-04-13 04:05
#19

Vargen som jag mötte under min första trummresa och som följer mig livet ut.Glad

Airwyn
2011-06-19 01:38
#20

Jag har två kraftdjur.

Den ena är Falken. Den brukar visa sig när jag behöver vägledning.. vakar över mig.. Jag träffade Falken första gången när jag hamnade i en kris.. jag ropade förtvivlat till gudarna om hjälp och bad att mitt kraftdjur skulle visa sig! Då flökg Falken över mig och släppte en fjäder..

Den andra är Svart snoken. Jag brukade vara rädd för ormar förut, haha! Men Svart snoken brukar hitta mig.. komma på besök och växla några ord. Ibland sitter vi bara brevid varandra och njuter av solen i varandras sällskap.  Glad

Annons:
ina3
2011-06-19 10:15
#21

Jag fick till mig att jag hade duvan en gång men vid en trumresa så kände jag att det var ett större kattdjur av något slag, förmodligen Tigern.

~ Medarbetare på Tarot ~

Howliten
2011-06-19 11:16
#22

Jag har ingen aning vilket djur som är mitt kraftdjur. Skulle gärna vilja vet.
Har någon ett tips på var jag kan hitta ett test eller en meditation att göra?

Tackar.

Jag är glad. Är du?

Skogshumblan
2011-06-19 11:22
#23

Finns på youtube, sök på "meet your Spirit animal" eller liknande så kommer det ett gäng. Hittade en där som var rätt kass ljudmässigt men som ialla fall hjälpte mig att se den där ståtliga dovhjorten.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Howliten
2011-06-19 11:30
#24

Tackar Skoghumblan. Kikar där.

Jag är glad. Är du?

[dandamimm]
2011-06-20 12:01
#25

Jag har tre djur som finns med mig. Vargen (har varit där sedan innan jag minns), ormen och katten(har kommit till mig i trummresor). De dyker upp överallt. Vargarna på en närliggande djurpark brukar komma fram till staketet och hälsa när jag är där vilket tydligen är ganska ovanligt…

// Danda

[Momiji]
2011-08-07 18:32
#26

Jag såg 3 st, först kom tigern, men den lämnade mig. Sen kom falken och någonstanns långt där borta står hästen och väntar på mig. Falken stannade hela tiden. Som jag tolkade det då är att falken alltid kommer att stanna hos mig, tigern har nu lämnat mig och i framtiden någon gång kommer hästen att göra mig sällskap

Upp till toppen
Annons: