Annons:
Etikettkanalisering
Läst 3198 ggr
[Linda-E]
2010-01-15 07:24

Automatisk skrift

Jag brukar utföra automatisk skrift. Ibörjan skrev jag med penna och papper men nu har jag övergått till att sitta vid datorn och skriva. Det går lika bra. När jag går tillbaka och läser budskapen som kommit fram så stämmer det så bra. Det är så fascinerande varje gång.

Har ni testat detta någon gång och hur gick det för er??

Annons:
nillanb
2010-01-15 09:36
#1

Väldigt intressant…

Jag har ännu inte provat på detta, varför är jag inte riktigt säker på…

Men det är något som jag absolut kommer att prova.

Vill du berätta hur du går till väga för att öppna upp innan övningen?

 

berobe
2010-01-15 09:47
#2

Jag vill gärna också testa detta och begriper bara inte varför jag ej gjort det ännu.Flört

 Men jag tror jag håller mej till papper och penna - min laptop skenar iväg på det mest obegripliga sätt även när jag är närvarande…Förvånad

Soffe
2010-01-15 09:59
#3

Jag har testat en gång, men det blev inte bra. Har inte haft tålamodet till det.

[Linda-E]
2010-01-15 11:50
#4

Ja, det är lite klurigt ibörjan.

Jag sätter mig ner i lung och ro och mediterar innan.

Drar ut telefonsladden och tänder ljus.

Försöker att vara avslappnad i armen.

Tar pennan i handen och pappret på bordet eller i knät.

Jag blundar men det går lika bra att titta.

Sedan väntar jag in och se om jag får till mig något.

Ibland så kommer det inget i början, men håll ut, det kommer så småningom.

Jag hör en röst i mitt huvud och pennan skriver ner det som sägs.

Det kan bli riktiga ord, hela meningar, du kanske ritar något, ord som du inte förstår kommer upp, siffror kan komma upp osv.

Du känner inom dig när detta är klart och ibland brukar det bli en signatur längst ner då ser du vem du hade me dig under stunden.

Detta är övning, övning, övning tills du hittar ditt eget sätt att göra detta på.

Det kan vara din guide, dina änglar eller någon annan från andevärlden som vill förmedla sig genom pennan.

Oftast så känner jag på mig att nu ska jag sätta mig ner och göra automatskrift och det är då dom härliga budskapen kommer som jag behöver höra.

Det blir en WOW känsla efteråt.

Lycka till! DU KAN!!

Soffe
2010-01-15 12:21
#5

#4 Tack för tipsen! Ska prova igen någon gång..

Skogshumblan
2011-01-06 12:57
#6

En viktig  grej är också att man inte är rädd utan låter det som kommer komma. Rätta inte stavfel eller tänk på sånt alls. Go with the flow:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Zynell
2011-01-06 19:47
#7

Oh ja! jag sysslade väldigt mycket med detta som yngre genom att använda papper och penna. Hade aldrig några som helst problem att få det att fungera, dvs att få handen att skriva. Det som däremot inte fungerade så bra var kommunikation. Jag hade alltid svårt att förstå vad som sades och att tolka. Så till slut gav jag upp det, men man ska kanske pröva igen. :) Hur går det till när du skriver på datorn?

Minns dock att jag en gång frågade hur gammal kommer jag vara när jag får ett barn och vilket kön barnet kommer att ha. Svaret blev 23 och en son - och det stämde. :)

Elpida
2011-01-08 12:20
#8

Har aldrig testat, har inte tillräckligt mycket tro på mig själv ännu…

Det låter jätteintressant hur som helst!Glad

Hur går det med Bodyreading - håller du på med det fortfarande. Du var väldigt duktig Linda!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: