Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 3967 ggr
[Linda-E]
3/8/10, 12:34 PM

Stav

För någon dag sedan så köpte jag en Bergskristall stav men nu undrar jag hur jag ska rena den?? Tänkte ha den brevid mig när jag utför mediala arbeten.

Annons:
fridelfina
3/8/10, 1:03 PM
#1

Det finns olika sätt:

  • månljus (fullmånen under tre dygn)
  • salt (en del stenar tål inte att ligga i salt)
  • genom rök från rökelse eller en ljus/eldslåga (ta inte genom själva eldslågan för då kan kristallen spricka, utan genom själva röken)
  • gräva ned i moder jord något dygn (märk dock ut vart du grävt ned för annars kanske du inte hittar kristallen sen)
  • eller varför inte skölja i vatten…
  • eller tillverka en spell för att rena kristallen

Jag tror ju att det viktiga här är den känsla du har av kristallen, för stenen är nog så ren som den är egentligen… Det du ger kristallen är en laddning beroende på vilken intention du har med stenen.

 
 

[Camio]
3/8/10, 1:04 PM
#2

Kristaller går bra att rena i t.ex en skål med vatten och lite havssalt i. Ställ den gärna ute ett tag eller vid ett fönster så solen och gärna fullmånen kommer åt att lysa på den.

Du kan också rena den genom att t.ex dra den genom salviarökelse :)

Lycka till!

[Linda-E]
3/8/10, 1:12 PM
#3

Tack för era tips.

fridelfina
3/8/10, 9:45 PM
#4

Kom på viken sten det var som inte tålde saltet - månsten tror jag det var. Iallfall en rätt porös sten, den drog åt sig saltet och blev som en såndär pimpsten nästan!

 
 

kali
3/30/10, 4:47 PM
#5

Hur ofta ska man rena stenarna från energier?

Pagan
3/30/10, 4:56 PM
#6

Det beror lite på hur du använder dem. Att rena kan ju jämföras med att ladda - så om du har mycket bruk av stenarna så kanske du behöver ladda dem oftare. har du använt dem vid någon cermoni så kan det ju vara bra att nollställa stenarna samtidigt som du nollställer dig själv efteråt. Då kan det räcka att rena dem i vatten. Nästa gång du ska använda dem kan du ju ladda dem med goda affirmationer och kraftord samtidigt som du bäddar ned dem i månljus eller för dem genom salvia rökelse.

Ja, så gör jag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Upp till toppen
Annons: