Annons:
Etiketterstenarkristaller
Läst 6916 ggr
Isa56
4/9/10, 10:46 AM

Hur många?

Man kan ju rena sina stenar genom att lägga dem i vatten, vatten med salt eller bara salt. Hur många kan man lägga i samtidigt? bara en i skålen eller några stycken? Har inte hittat något svar på det.

Sen läste jag någonstans att snabbaste enklaste sättet var att ta stenen i handen och säga några egenvalda ord, att man nu renar den från dåliga energier och fyller den med goda.Obestämd Vad har ni för åsikter om det?

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
Pagan
4/27/10, 9:29 PM
#1

Denna tråd hade jag missat Isa.

Jag har bara en sten/kristall åt gången i mitt salt bad. Iofs så låter jag dem inte ligga länge, utan det är mer ett litet dopp. Jag brukar däremot lägga stenar i saltkristaller utan vatten över natten då jag renar. När jag sedan renat (hur jag nu gjort salt/månsken/ljuslåga etc.) så brukar jag säga till stenen, om vi tar onyx, den har ju ex.vis som egenskap att den tar bort negativa energier. Då säger jag att "kära onyx, hjälp mig att tänka positiva och trevliga tankar. Hjälp mig att mota bort negativa energier" och annat smått och gott och avsluta med en kraftpuss. jag använder ju olika stenar var dag (pendeln väljer varje morgon) då brukar jag förstärka stenen genom att "påminna" om egenskaperna och vad jag vill att den hjälper mig med under dagen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/27/10, 9:37 PM
#2

Tack, hade nästan glömt bort den här tråden, hihi.Flört

Jag brukar ha några stenar i fickan på jobb. Och en stor råbit av rosenkvarts mellan tangentbord och skärm. Därför undrade jag om man kan lägga ner några stycken i salt över natten. Jo jag vet vissa stenar tål inte salt.

Det var ett bra tips, att välja ord beroende vilken sten det är, det tipset lånar jag på obestämd tid.Flört

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
4/27/10, 10:09 PM
#3

Du kan sno det rätt av.

Jag hade tur en gång på Tradera en ekeva som säljer mycket sten/kristall mm hade annons ute på rosenkvarts och ametist i råmaterial, där stod någon vikt men det lade jag inte så på minnetTungan ute jag "vann" och blev ägare till 9 st rosenkvarts i storleken halv tarotlek pr/st och och lika många och lika stora ametister. vad jag betalade för frakten har jag som tur är förträngtFlört men nu ligger det rosenkvarts brevid varenda skärm, tv, radio i hela huset och ametister lite överallt. Sedan dess så är jag mer noga med vad jag budar på.Skäms

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
4/27/10, 10:17 PM
#4

Ett väl skyddat hem, skadar inte.FlörtCool

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
4/27/10, 11:14 PM
#5

Man kan rena stenarna genom att lägga dem i jord några dygn. Det bästa är när det är fullmåne som det är nu, så ut och gräv! Se bara till att inte hundar eller katter nosar sig till stenarna.

Isa56
4/27/10, 11:19 PM
#6

Och att jag själv kommer ihåg var jag grävde ner dem. Annars blir hela trädgården uppgrävd. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Annons:
[GunillaR]
4/27/10, 11:23 PM
#7

Ja det är ju kruxet. Minnet är kort men intensivt nuförtiden Tungan ute

nillanb
4/27/10, 11:24 PM
#8

Jag brukar lägga mina stena i en plast påse och gräva ner dem mellan rosorna i trädgården…Isa alltid på samma ställe annars hittar inte min fibrohjärna dem igenTungan ute

 

Isa56
4/27/10, 11:25 PM
#9

ja precis Oskyldigoch trädgården jättestor, hehe, fast hunden är tränad eftersökshund, så kanske han kan gå på stenar också.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

nillanb
4/27/10, 11:27 PM
#10

Hmm ja det kan han… i alla fall om du virar in dem i något med en favvo doft på…Tungan ute Jag har testa på min Svea Oskyldig

 

Elpida
4/28/10, 11:42 AM
#11

Jag brukar köra på saltrening när jag känner att det behövs en "större" rening. Annars brukar jag hålla stenen under kallt vatten och föreställer mig hur den fylls men ny energi. Vill jag så laddar jag då stenen precis som Pagan med några väl valda ord.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Guldeken
5/2/10, 4:35 PM
#12

Man kan skaffa en glaspyramid, som skall vara uppbyggd efter det äkta måttet på de riktiga pyramiderna och lägga alla kristaller i pyramiden då renas de och alla får sina krafter tillbaka. Återkommer med mått i ett senare tillägg.

[GunillaR]
5/2/10, 7:09 PM
#13

# 12 - Detta lät intressant. Har nämligen hör om detta tidigare men inte tillräckligt, så jag ser fram emot mera information Glad

Annons:
Pagan
5/2/10, 7:12 PM
#14

#12 Intressant, det vill jag höra mer om, det får mig att tänka på att ametist kluster eller bergskristall oxå fungerar bra för att ladda med extra kraft. Likaså selenitstav.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
5/3/10, 12:07 AM
#15

#12 Nu blev jag nyfiken, det låter intressant.Skrattande långt bak i skallen känns det bekant, har nog läst nåt ytligt om det. Så jag vill gärna höra mer om det.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Trollvind
5/4/10, 12:42 AM
#16

Om jag renar med salt lägger jag alla mina stenar i samma skål (ca 45-50 st) och ställer där fullmånen kommer åt att lysa på dem.

Om jag renar med vatten så lägger jag alla mina stenar i durkslaget och låter dem stå i duschen en stund. Att rena med bara vatten går jättebra, men det ska vara rinnande vatten. Stillastående vatten drar inte ur något och kan i värsta fall ge motsatt effekt.

Tänk vad många metoder det finns Glad.

[Spanaren]
5/4/10, 12:13 PM
#17

#12 Intressant och längtar efter mera info Flört /kram Spanaren

ibba
6/13/10, 7:34 PM
#18

Hej, jag är nykomling här och att man kan rengöra sina stenar med vatten och salt hade jag ingen aning om. Mina har jag i en svart, eller vit satinpåse som jag knyter och har i min hand och så uttalar jag reningsord och då är dom okej. Jag har en favoritsten , Unakit, som alltid blir glödhet när jag håller i den. Oavsett om jag har 2 eller 10 stenar i handen så är det alltid Unakiten som blir glödande. Ni kan göra samma sak, testa det. Ta olika stenar, turkos, Unakit, Falköga, Karneol, Lapis,Lazuli, ja, dom stenar ni har så lovar jag er att ni märker vilken av dom ni behöver mest Glad!

Sol och moder jord !

kram Ibba

Isa56
6/13/10, 7:48 PM
#19

#18 Tack för tipset Ibba, det ska jag prova.

Och varmt välkommen till oss ska du vara med.Skrattande

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[GunillaR]
6/13/10, 8:38 PM
#20

Kruxet är att jag har så många stenar som jag egentligen inte vet vad det är.

Jag har haft en förteckning med bilder på olika stenar. Ska se om jag kan hitta den.

Annons:
Isa56
6/13/10, 8:52 PM
#21

#20 då är vi två i den klubben.Flört Jag har också en del stenar jag glömt vad är för något.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
6/13/10, 8:53 PM
#22

#20 Då är vi två i den klubben.Flört Jag har också en del stenar jag glömt vad är för något.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[NightStorm]
8/5/11, 8:17 PM
#23

en del kristaller far illa i saltvatten, om de är trumlade kan deras yta ta skada.

tänk också på att vissa kristaller inte tål eld (en del far illa av värme bara)

en del bleks i solen

tarotlasse
8/7/11, 8:01 PM
#24

Det fungerar lika bra med Selleri som Sven Melander så i ett gammalt tv program.

Detta med att rena stenar och tarotlekar osv är ritualer som du skapar genom ditt eget mentala tänkande.

Så därför det finns mängder av olika sätt att rena sina saker och allt funkar lika bra.

Det fungerar alldeles utmärkt utan ngn renisngs cermoni överhuvudtaget.

Bådemina stenar och mina tarotlekar fungerar precis lika bra nu även om det är flera år sedan jag gjorde en rening.

Så en mental cermoni så räcker du tänker dig att stenarana ska bli rena så blir dom det.

Sådana här cermonier brukar skapa många onödiga mentala hinder.

Att tror man att det inte fungerar utan man renat stenen ja då fungerar det inte.

Men tror du att det inte spelar ngn roll så fungerar det alldeles utmärkt.  

Lasse

Isa56
8/7/11, 8:13 PM
#25

Ja, Lasse. Jag renar inte heller mina stenar så ofta numera. Känns inte som jag behöver det. Ibland tar jag en sten i handen och renar den som du säger med en mental ceremoni.

Jag håller med helt i att ceremomier eller ritualer ska vara något man gör för sig själv, för att man trivs med det. Själv gör jag bara en kortare typ avslappningsmeditation och fokuserar på frågan innan jag blandar och lägger ut mina tarotlek.

Däremot sköljer jag av de stenar jag har framme vid datorn, typ rosenkvartsen och ametisten, men det är nog mer för att skölja av damm och smuts.

Sen finns det som det tidigare sagts i tråden också stenar som inte tål vatten. Det tog jag upp i en av artiklarna jag skrev här om stenar.

Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

tarotlasse
8/8/11, 12:04 AM
#26

#25

Alla stenar och kristaller klarar vatten.

Sedan finns det tyvärr fusk här liksom i många brancher där man tillverkar kristaller av tex salt kristaller o färg.

Så när man renar sin kristall ja då blir det en liten överaskning eftersom  det är helt vanligt färgat salt och en kopia man köpt.

Finns dom som köpt dyra kristaller som inte alls ska försvinna i vattnet. Men ändå gör den det eftersom det är kopior man gjort av slatkristaller o nannat matrial.

Tyvärr många som råkat ut för sådana bluffstenar tyvärr.

Lasse

mandymoo
1/7/12, 5:05 PM
#27

Stenar - jag bara älskar stenar, njuter av deras utseende, känslan att ha dom i handen. Använder dom när jag mediterar, healing, affirmerar… har med i väskan i en liten påse… o många många som ligger på fönsterbrädan i fönstret…

Där renas/laddas dom av solljus o månljus…ibland så spolar jag av dom i vatten. Fått för mig att jag hellre spolar av dom än lägger dom i vatten. Men det är min egen fix ide - att spola bort orenheterna så att säga.

Annons:
Jessica Holländare
1/7/12, 6:54 PM
#28

Selenit renar de andra kristallerna.. Har en liggandes bland mina.. Sen brukar jag rena över rökelse innan jag använder någon..


fridelfina
1/7/12, 7:05 PM
#29

Jag har sedan två år tillbaka "tappat bort" nästan alla mina magiska kristaller efter att vi flyttat.

Men som reningsceremoni har jag olika gånger använt vatten, salt, rökelse, eld och mitt favorit sätt fullmåneljus.

Det mest magiska var när jag var på Masesgården och Andlig meny-vecka med Ma Oftedal och det var fullmåne. Jag hade en liten fullmåneceremoni och lade upp mina stenar i en cirkel i färgskalans ordning och så fick de ligga utomhus i fullmånens sken hela natten…  Mina hälsohemsgrannar tyckte ocskå det var magiskt!

Som flera av er ovan skrivit så är det nog själva ceremonin som är det viktiga, inte att stenarna är "smutsiga/tomma/fulla" och behöver renas.

 
 

Pagan
2/24/12, 11:11 PM
#30

*

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: