Annons:
Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 5142 ggr
fridelfina
2010-05-03 23:33

Hur många tarotlekar har du?

Tänkte att vi kunde skriva vilka vi har också!

 
 

Annons:
fridelfina
2010-05-03 23:36
#1

Jag har

  1. Cosmic Tarot
  2. Jolanda den trejde
  3. Whitches Tarot
  4. Medicine Cards

Lekarna står i den ordning jag använder dem mest.

Sen har jag en änglalek också men den är ju inte för att lägga Tarot utan mer för att affirmera med.

Inlägget editerat! Men jag har ju inte röstat om så minus ett på 3 lekar och plus ett på 4 lekar!

 
 

Trollvind
2010-05-04 00:37
#2

Kul med en inventering i lådorna. Jag har faktiskt aldrig räknat Förvånad

De här har jag, men använder mest de fyra översta:

  1. Legacy of the Divine (ny favorit!)
  2. Crowleys Thoth (3 st, sliter mest på dem!!)
  3. Old Path
  4. Universal Waite
  5. Faery Wicca
  6. Rider Waite
  7. Connolly
  8. Tarot of the Witches
  9. Witches tarot
  10. Medicine Woman
  11. Vision Quest
  12. Oswald Wirth
[GunillaR]
2010-05-04 00:56
#3

Fyra har jag men skulle vilja ha minst 10 Tungan ute

Cosmic Tarot

Spirit Tarot

Gills Tarot

Gendron Tarot

[trollduva]
2010-05-04 01:01
#4

jag har två st

fridelfina
2010-05-04 01:25
#5

Trollduva, vilka har du?

 
 

fridelfina
2010-05-04 01:28
#6

Trollvind, undrar om det är din 8 eller 9 jag har, Vilken av dem är svart och röd på framsidan? Jag har ju "tappat bort" både stenar och kortlekar inser jag nu… I flytten alltså, grejorna ligger i en packlåda som skulle vara med mig hela tiden. Men den har väl hamnat på vårt lager hos min pappa gissar jag.

 
 

Annons:
Isa56
2010-05-04 01:44
#7

Jag har fyra men använder mest den förstaTungan ute

1 The Gilded Tarot

2 Spiral Tarot

3 Cosmic Tarot

4 Mini Witchy Tarot

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Trollvind
2010-05-04 02:02
#8

#6 Fridelfina

Tarot of the witches är röd och Witches tarot är helsvart med ett pentagram i mitten.

Den första är ju den som var med i en Bond-film, tror det var "Live and let die", den andra bygger på Kabbalan.

[Spanaren]
2010-05-04 09:31
#9

Jag har en Rider Waite/ kram Spanaren

nillanb
2010-05-04 09:41
#10

En har jag Cosmic Tarot

 

[trollduva]
2010-05-04 10:44
#11

#5 vikings Tarot och den andra vet jag inte vad den hetter^^

fridelfina
2010-05-04 13:17
#12

#8 Det är den andra, den som bygger på kabbala som jag har! Vart tvungen att googla på det då jag vart så osäker!

 
 

fridelfina
2010-05-04 13:19
#13

Oj, får korrigera mig ju, har ju en lek som heter Medicine Cards med kraftdjur!

 
 

Annons:
Elpida
2010-05-04 16:43
#14

Jag har en Hanson Roberts och en Cosmic Tarot. Måste snart införskaffa nya, ni har visat en del som verkar helt fantastiska. Tyvärr är inte utbudet så stort här, ibland vill man se dem "live" först =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Pagan
2010-05-04 21:32
#15

jag har två. Jolanda den tredjes och Pagan Tarot. Skulle oxå vilja ha fler. Vissa kort i en del lekar ser ju helt magiska ut och dessa skulle jag vilja göra förstoringar av och rama in.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

fridelfina
2010-05-06 13:04
#16

Cosmic Tarot, Gendron och Jolanda den tredje är visst poppis än så länge i allafall!

 
 

Razuna
2010-05-06 19:59
#17

Jag har bara en som jag tror är Aleister Crowley Thot Tarot.

Anna-Helga
2010-05-07 00:38
#18

Jag har två, Gendron och Raider Waite… Min man snodde Animal Lords. Sedan har vi Royal Tarot som ingen av oss använder… Glad

[GunillaR]
2010-05-07 01:27
#19

# 18 - Va, snor mannen dina tarotlekar?FörvånadTungan ute

Anna-Helga
2010-05-07 05:35
#20

#19 Jajamen, han går en cirkel nu hos Västeråsljusen och han är alldeles vild! Flört

Annons:
fridelfina
2010-05-07 09:11
#21

Åh, en sån skulle man ha! Min han låter mig hålla på utan att vara speciellt engagerad, kanske lite road bara. Men det gör inget, han vet att det gör mig glad och nöjd och det räcker. Jag får iallafall ha mina lekar ifred för honom, "värre" är det med sonen som gillar mina kort. Flört Fast det är ett genuint intresse ändå!

 
 

Anna-Helga
2010-05-07 10:38
#22

#21 Jo jag är allt glad över min man! Cool

[GunillaR]
2010-05-07 19:03
#23

Jag hade också varit glad för en man som hade visat intresse för mina tarotlekar Glad

Skogshumblan
2011-05-12 18:53
#24

Har just blivit ägare till två lekar. Min första är en Universal Wait mini och den nya är Renaissance Tarot. Lekarnas bildspråk påminner lite om varandra men är samtidigt olika.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Malinkonst]
2011-05-12 23:55
#25

Jag har en celtic Tarot som jag älskar nu men tog ett tag att älska den,

Jag tror inte den vill ha konkurans än ,men det kommer när jag har pengar.

simudainkain
2011-05-13 07:44
#26

Detta är den ordning som jag skaffade dem:

1. Robin Hobb

2. Osho Zen Tarot

3. The symbolon

4. The Legacy of the Divine Tarot

Maggan71
2011-06-10 04:49
#27

Jag har haft en Rider Waite som jag skaffade i samband med att jag skulle gå Gillas tarotkurs i våras. Jag har gillat den mycket och vi har blivit goda vänner. *ler*

Igår fick jag hem min Gilded Tarot (beställt på AdLibris) och jag blev störtförälskad! Vilka underbart vackra bilder! Denna kommer jag använda mycket!!!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
ina3
2011-06-10 05:42
#28

2 st fast en är Tarot och en är Orakelkort, det är

1. Toth Tarot

2. Gudinne-orakelkort

Båda lekarna är super, gudinnekorten ger enkla raka svar..väldigt lätt att ta till sig och inte fel att börja med. Toth är enormt omfattande med mycket symboler men jag älskar den!Skrattande

Min första kontakt med Tarot kort var dock Jolandas den Tredje kort, man fick ett "prov" med Stora Arkanan med någon tidning, men den var rolig och jag gillar korten..lätt att förstå!

~ Medarbetare på Tarot ~

[Tobbe-Rutgersson]
2011-06-10 05:43
#29

Rider Waite.

The Gilded Tarot.

Da Vinci Tarot.

Pagan
2011-06-10 09:57
#30

Har hunnit med att skaffa mig tre till sedan jag skrev sist. En Cosmic Tarot, en waites universella och healing with angels oracle card. Gillar min cosmic mer och mer.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
2011-06-11 12:23
#31

3 st. 2 manga tarot(en stor och en liten, använder mest den lilla) och en Tarot of the elves

Isa56
2011-06-11 12:28
#32

Och min yngste son har fått min Cosmic. Jag blev aldrig riktigt bekant med den.Han trivs jättebra med den.Skrattande

Använder bara min Gilded Tarot, Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Andina
2011-06-11 15:08
#33

Jag har fem olika. Men använder mig av två st.

Cat People - är den leken jag använder i huvudsak. Jag har alltid dubbel uppsättning i leken (d v s 2 lekar som jag 'blandat ihop'). Jag har två 'dubbel-lekar' och två reserver… ;)

Osho Zen Tarot - använder jag lite på kul bara, låter 'sittern' dra några kort ur den själv.

De andra, Native American Cards, Shaman Oracle och Ibis Tarot (egyptiska motiv) - ligger bara och "förgyller bordet"…använder dem alltså inte.

Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Maggan71
2011-06-11 17:08
#34

#33: Vad spännande det låter med dubbellekar! Har aldrig hört talas om att någon gör så! Berätta gärna mer!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Annons:
Andina
2011-06-11 17:35
#35

#34 - Jag vet inte om det finns så mycket mer att säga om det Flört. Jag kan egentligen inte tarotkortens betydelse, i princip ingenting - jag har alltså aldrig lärt mig Tarot.

Tarotkorten lever sitt eget liv hos mig, och får sina egna betydelser - som också förändras med tiden. Och betydelserna är inte "statiska", de "lever" och förändras under läggningarna också.

Och eftersom jag inte kan Tarot så lägger jag inga "klassiska stjärnor" heller. Det har blivit så att jag bara lägger ut dem - ibland blir läggningarna som "tidslinjer" - och jag tittar inte på vart och ett av korten - utan det är vissa kort och vissa "kombinationer" som "lyser upp" som fångar upp mig och "säger mig någonting" - men ändå hör allihop dit, även om mitt medvetna fokus inte upptäcker dem.

Hur som helst, korten är egentligen enbart "triggers" för mig. Ibland när jag ska göra en läggning vill de inte ens vara med…

När jag märkte hur korten fungerade för mig så blev en kortlek för lite - vissa kort "ville" komma upp igen… men det gick ju inte, eftersom de redan låg utlagda… Så, då återstod bara att dubbla leken!  Skrattande Och så har jag använt dem i många år nu.

Jag vet inte hur jag ska förklara, jag ser ju att jag bara låter rörig… Sorry, för "rörigheten" och om jag är "oförståelig"! (Får skylla på att jag är lite splittrad mellan datorn och pappershögar och annat… ) SkämsGlad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Ians
2011-06-11 19:46
#36

Jag har en

Cosmic Tarot

Som jag inte vet vart den är just nu…….ligger på något bra ställe!

Amandla
2011-08-15 21:37
#37

Jag har i nuläget fem lekar men använder bara två, den första mest, Hanson Roberts och Tarot of the New Vision.

Sen har jag också Rennaissance Tarot, fast den har jag nyss sålt och ska skicka iväg så egentligen är den ju inte min längre.

Art of Nouveau får stanna, det är så vackra bilder och jag testar den då och då.

Till salu är Fairy Tarots, den säger mig absolut ingenting…

Jag började med Alestair Crowleys Thoth Tarot, men den har jag bränt (!) Den låg i många år i en låda, men när jag tog fram den i våras kände jag hur inpyrd den var med gamla energier och jag återupplevde hurpass dåligt jag mådde när jag använde den. Det var inte aktuellt att sälja eller ge bort den, den var så sliten förutom de något jobbiga känslorna i den.

Hade Gendron och Osho-Zen Tarot ett tag, men gav bort dem. Jag är känslomänniska och det måste kännas rätt, annars gör lekarna ju bättre nytta hos någon annan. Flört

Jag har också Archangel Oracle Cards, samt en massa vykort med diverse konstiga och okonstiga motiv på. De är rätt kul att ta fram emellanåt, då går intuitonen igång ordentligt!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
LinaLj
2011-08-15 21:40
#38

Jag äger bara en (än så länge) och det är Osho Zen Tarot.

Anna S
2011-08-19 21:09
#39

Crowleys Thoth Tarot

tarotlasse
2011-08-30 23:18
#40

Oj då att även skriva ner vilka lekar jag har var inte lätt.

Så nu har jag skrivit ner dom olika lekarna.

Blir ju som så när man håller kurser osv att man åker runt och så köper man på sig  lite olika lekar efterhand för en lek som inte passar ngn passar jätte bra för ngn annan.

Därför är det bra att ha ett stort antal lekar att välja på och även låta dom som lagt kort ett tag få chans att prova en annan lek.

Den vanligaste leken jag använder när jag själv lägger är

Jolanda den tredjes lek en lek med väldigt mycket bilder o symboler i bilden så händer fortfarande efter flera års användning att jag hittar nya detaljer i bilderna för mig en otroligt talande lek. jag har 8 st lekar men 2 av dom är väldigt uppslitna idag.  

En annan lek jag gillar och använder då och då är Osho Zen dels för talande bilder men även för den färgrikedom i bilderna för färgerna säger lika mycket som själva bilden och den har jag 2 st av.

Så dom  två jag använder mest när jag arbetar.

En annan favorit är leken The Inner child en otroligt vacker lek blev för några år sedan utsedd till världens vackraste tarotlek.

Men det är svårt att lägga med en sådan vacker lek eftersom allt blir så rosenrött och härligt när man ser på dessa bilder och så är tyvärr inte livet.

Sedan så har jag i min samling

Universal White,  Haindl Tarot,The Power of the runes, White cats, Crystal Tarot, Tarot of Northern Shadows, Secret Tarot, Fairy Tarot, The Godess Tarot, Art Nouveau, Astrological oracle card och ett par till lekar som jag inte har en aning om vad dom heter.

Köpte ytterligare en lek i dag en annorlunda lek med teckande bilder med ilagda fotografier det var en väldigt speciell lek.

Men har ingen aning om vad den heter.

Lasse

Skogshumblan
2011-08-30 23:29
#41

Får uppdatera mig ser jag:) Köpte min tredje lek härom veckan. Blev en Hanson-Robertsonlek. Lasse hoppas du blir nöjd med din nya lek:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[Ravenna]
2011-09-01 19:03
#42

Radiant Rider-Waite och Thoth Tarot har jag. :-)

[Ravenna]
2011-09-01 19:06
#43

Ps. Det är jag som är gamla Tunridan. Ja, inte för att jag är så där himla gammal *hosthost*, men jag hade alltså det nicket tidigare. Har nu bytt ifall någon undrar. :-)

Skogshumblan
2011-09-01 19:18
#44

Hej Ravenna, kul att se dig igen:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
2011-09-01 21:17
#45

# 43 - Hej Tunr…….. flåt Ravenna Glad

Kul att se dig tillbaka igen!

[Ravenna]
2011-09-02 09:20
#46

#44, #45 Tack! :-)

Nattuggla
2011-09-16 23:59
#47

Osho zen Tarot har jag… Köpte den förra året på mässan i Stockholm. Men har inte kommit så långt med att tolka korten..

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

liawilson
2011-09-17 00:30
#48

Rider Waite & elves of tarot

*Kärlek & lycka*

Annons:
mandymoo
2012-01-07 13:00
#49

Jag har lyckats samla på mig några lekar med åren. Först bara vackra innan jag ens själv la kort. Sen kom det ju då det här att hitta "min" lek. Har nu tre olika som jag lägger med. Vilken jag tar är lite olika - oftast använder jag Gilded - vacker o bilderna talar till mig på ett sätt som passar mig. Men så då o då så bara känns det mer rätt att ta en av de andra o då är det Mystic Faerie eler Da Vinci.

Kör jag fast i någon tolkning av en fråga har jag kommit på att jag slår i boken som följer med Da Vinci-leken -läser inte tolkningen men den "Dimmi" som finns till varje kort - det är för er som inte kikat o boken - en fråga. Sen tänker jag på den frågan för kortet mot frågan jag ställt o tolkar sen… ofta så hjälper "dimmi" frågan mig att "komma igång" med tolkningen….

[Puppan]
2012-01-07 13:19
#50

Jag har tre stycken.

Osho zen som jag köp själv, dom två andra vet jag inte vad dom heter. Den ena fick jag.

Amandla
2012-01-07 13:23
#51

#49 Det är ett bra sätt att få igång intuitionen det du använder, jag gjorde så med min första lek som var Crowley´s Thoth Tarot, till den finns en bok med betydelser, frågor och väldigt fina affirmationer. Jag har inte längre leken kvar men tar fram boken då och då, den funkar fint att slå upp på måfå nånstans och läsa, man får alltid ett gott råd!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Skogshumblan
2012-01-07 13:24
#52

Puppan, om du vill ha hjälp med att hitta namnen på de lekar du inte vet namnen på, fota & lägg ut i en tråd så kanske någon känner igen dem. :) Att leta på aeclectic är ett annat sätt men lite mer tidsödande kanske ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
2012-01-07 13:29
#53

Jag har Unicorn Tarot, som tyvärr har ett par söndriga kort.. Rynkar på näsan

Sen har jag en tarotlek som jag fick när jag var med i "Själ, kropp och ande" - klubben.

Och den sista är någon billig grej jag köpte på en rea för några år sedan. Hittar inte boken nu så jag vet inte vad den heter..

Har även ärkeängelkort, men de räknar jag som en egen liten grupp.


[Puppan]
2012-01-07 14:14
#54

#52 Ja det kan jag gärna göra! =) För jag vill ju veta vad dom heter.

Jag återkommer med korten.

Skogshumblan
2012-01-07 15:44
#55

Puppan, ska bli spännande att se dem!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
plutopellis
2012-01-07 22:56
#56

Har en Waite, en jag fick ur en klubb som heter själ, kropp och ande som påminner om waite samt en annan billig som även denna påminner om waite men med mindre detaljer… Så alltså, tre waite *haha* Men en följdfråga: Jag använder bara min ena, varför har man mer än en? Jag är ju Nybörjare ut i fingerspetsarna och känner att jag skulle överge min Waite om jag köpte en annan och då kanske "bandet" mellan oss försvinner?

Amandla
2012-01-07 23:11
#57

Man kan ha en lek när man lägger för relationer, en för annat, en när man lägger för andra, en bara för att det är kul osv Glad


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
plutopellis
2012-01-07 23:14
#58

Jo… Men känslan finns kvar, att den inte gillar om jag skaffar en ny.. Dumma lek! Haha Glad

fridelfina
2012-01-07 23:15
#59

Ja, för mig är det så att jag har några som jag använder mest, några mindre och en del som bara är vackra, men som för mig ännu är otolkbara. Att jag har flera är antagligen för att jag har gett mig själv råd att köpa och de har lockat mig att köpa.

En tarotlek är väldigt personlig, tror att jag itne skulle våga att köpa en till någon annan om denne ej personligen bett om just den leken.

Jag känner inte att "bandet" mellan mig och leken på nåt sätt påverkats av inköp av ny lek. Det är olika sorts band jag har till mina olika lekar. Lekarna talar olika språk och de jag kan tolka kan jag anväda till att läsa, de andra får vänta på att jag antingen lär mig språket eller så blir de bara även i fortsättningen vackra att se på.Flört

Du får själv känna vad som är rätt för dig, är det att hålla dig till en lek så är det. Är det bara just nu tills du känner att du är "färdig", så kanske du kommer känna i framtiden att "ja, nu är jag redo för att utöka med en ny lek" och då kommer du att hitta en lek som kallar på just dig!

 
 

plutopellis
2012-01-07 23:18
#60

#59: tack, ja det är nog sant det du säger, att det antagligen växer fram om jag kommer "behöva" en ny. Glad

Skogshumblan
2012-05-11 07:35
#61

*puff*

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
2012-05-11 07:53
#62

Haha! Vad roligt att läsa hur jag förändrats på så kort tid! Då förstod jag inte varför man hade flera ju! Efter denna tråd har två tarotlekar samt en orakellek flyttat hem till mig :)

Annons:
Aracco
2012-05-11 11:35
#63

Insåg när jag började räkna efter att jag har väldigt många Skäms skulle snart kunna räknas som samlare tror jag Flört Men mest är det för att jag ser dessa kortlekar som konstverk och jag tycker om att variera mig när jag lägger kort, så jag anar att det kommer att ramla in fler lekar i min "lilla" samlingGlad

De jag använder mest är utan inbördes ordning:

Tarot of the Sidh,

Osho Zen,

Animals Divine,

Psychic Tarot,

Crowley Thoth tarot (är inne på nr 3 av denna)

har även och använder många av dessa ofta:

Law of Attraciton Tarot,

Feng shui Tarot,

Wheel of the Year Tarot,

Radiant rider waite,

Tarot of the New Vision,

Shapeshifter Tarot,

Fifth element Tarot,

Ancestral Path Tarot,

Gilded Tarot,

Intuitive Tarot,

Inner Child Cards,

Angel Tarot,

Jolande den tredjes Tarot,

Voyager Tarot,

Tarot of Transformation,

Roots of Asia Tarot,

Cosmic Tarot,

Hanson Roberts Tarot,

Revelations Tarot,

Quantum Tarot,

Fey Tarot,

I am One Tarot,

Truth Seekers Tarot,

Dream Inspirational Cards (det är 78 kort men inte som en vanlig Tarot lek.)

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Maikailoa
2012-05-11 11:53
#64

En styck Rider Waite Smith. Skrattande

[C Stark]
2012-05-11 12:07
#65

Oj, vilken samling Arraco - hinner du lära känna alla dessa också?

SJälv har jag tre, en Wait och dessa två som ligger mig väldigt väldigt varmt om hjärtat;

Chrystal Vision

Sweet Twilight

Flört

Ruzicka
2012-06-04 22:20
#66

Åh, CS, har du Sweet Twilight? Vad tycker du om den? Kan man få en liten snabb rescension? Oskyldig

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-06-04 23:05
#67

Javisst kan du få det… vad funderar du över?
Den leken står mig mycket nära. (Jag är inte helt oväntat ett stort Tim Burton fan).
Har olika kortlekar till olika saker och denna gör sin sak.

Får snabba, rappa svar med glimten i ögat när jag använder den.

Men det är ju personligt vilka man tycker talar till en och inte, samt vad man har dem till… Glad

Elena-Maria
2012-06-05 10:14
#68

Vad roligt att se vad alla har för lekar :)

Jag har 7 i samlingen än så lägen. Försöker hindra mej själv från att köpa fler, man kan ju bara spå med en i taget ändå ;) Men som nån annan i tråden sa, de är ju sånna konstverk att man inte kan låta bli =)

Cosmic Tarot

Tarot of Pagan Cats

Celtic Tarot

Royal Tarot

Witchy Tarot (Tarocchi della Strega Moderna)

Tarot of the Cat People

Dark Angels Tarot

Cosmic Tarot är den jag använder mest, älskar den leken, tycker så mycket om bilderna. Blir lycklig bara jag ser den =) Har kikat i listorna på Aeclectic, men den verkar inte finnas på någon 10 i topp, det tycker jag är lite konstigt eftersom den är så awesome ;)

Fred och god växt!

Lynxkissen
2012-06-05 11:44
#69

Jag har endast en lek än så länge… Det är Tarot of the Elves.

När jag köper nästa lek kommer det bli Tarot of Pagan Cats Skrattande

Annons:
Ruzicka
2012-06-05 13:30
#70

Därför att jag har den själv, CS. ^^ Det var den första leken jag köpte, det var precis när den kommit ut tror jag, och jag kunde ingenting om något så jag köpte bara den lek jag tyckte var absolut snyggast efter många dagars letan på aeclectic. Jag behöver kanske inte säga att jag är ett mycket lojalt Tim Burton fan jag heller..? ;) Men jag fattade aldrig hur betydelserna hängde ihop med korten och tröttnade mycket snabbt. Vi blev nog lite ovänner, jag och leken, helt enkelt för att den var för svår för mig. Numera ligger den nerpackad i en låda hos mina föräldrar.

Jag funderar lite på hur andra ser på leken. Om du tycker att du får svar så är det ju inte en dålig lek. Jag funderar på hur jag kommer känna och tycka när jag hittar leken igen. Då kunde jag ingenting, men ni och min nuvarande lek (Wizards tarot) (titta, lite höll jag mig till ämnet för en gångs skull.. XD) har hjälpt mig mycket så numera är jag inte helt grön (bara mycket oerfaren..Tungan ute). Jag kommer se på leken med helt andra ögon nu än vad jag gjorde då.

Jag var helt enkelt bara nyfiken på vad du tycker om den. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-06-05 15:14
#71

Ååh, på det viset… ja, det är möjligt att du får andra ögon för den nu. Berätta sen när du tagit fram den igen om ni får någon relation framöver.
Men jag ska säga att det är väldig stor skillnad på hurvida en lek är talande eller bara vacker.
Det finns hur många snygga som helst som jag hållt i men fått lägga tillbaka just för att de inte säger mig något.
Det måste kännas rätt liksom, och det här är en av dom. Man bara"vet" när det är rätt kortlek helt enkelt… då brukar resten ge sig!!

Glad

Ruzicka
2012-06-05 16:13
#72

Ja, att lekar kan vara vackra men inte talade lärde jag mig den hårda vägen. Så det misstaget hoppas jag att jag inte gör igen. Men Sweet Twilight kanske talar mer till mig nu, när jag vet lite mer? Hm, skall bli spännande att rota fram den igen. Tyvärr blir det inte förrän till jul.. men tills dess hinner jag lära mig ännu mer. :D

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

avon
2012-06-10 14:43
#73

Jag har fler än fem och vet faktiskt inte det exakta antalet. Låter bli att räkna just nu ;)

Dock är det ungefär fem av dessa som används praktiskt och regelbundet. Till exempel Radiant Rider Waite och Gilded Tarot.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Pagan
2012-06-10 20:21
#74

oj ser att jag fått ändra antalet 2 ggr sedan denna trådstart, nu har jag införskaffat ytterligare fem sedan sist.

Runlek, Livs energis änglalek, Ludy Prescot, Universal Goddess och Shadowscapes. Så bra att ha koll på när jag utökade på detta sätt.

Så nu har jag 10st totalt. Men har inte lärt känna de sista än. tar sin tid att bekanta sig.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
2012-06-10 20:34
#75

Farligt. Under mina första 10år hade jag 3 lekar, sen blev jag medlem på iFokus… nu har jag 1-2 nya i månaden! Skrikandes

Pagan
2012-06-10 20:42
#76

Förvånad ja jag måste säga att vi har gott inflytande på varandraTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
plutopellis
2012-06-10 20:43
#77

Skrattande

[C Stark]
2012-06-10 20:48
#78

Eller hur… haha… Flört

Tarotstollan
2012-06-10 20:56
#79

#75. Samma här!OskyldigSkrattande

 Har köpt så många nya nu i år, att jag helt tappat räkningen på hur många jag äger!Tungan ute

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
2012-06-10 20:59
#80

Haha, jag insisterar verkligen på att vi startar en förening så vi kan ansöka om bidrag för våra behov. Cool

Amandla
2012-06-10 21:12
#81

Jag har ju inte köpt någon lek på flera år, så nu måste det vara dags eller hur! Inte riktigt än, väntar på att få in en liten slant på kontot… snart smäller det! Skrattande


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
2012-06-10 22:11
#82

Jag instämmer  det är du värd! Kyss

fridelfina
2012-06-10 22:26
#83

Pagan, har du också fallit för Shadowscapes! Skrattande

CS 1-2 lekar i månaden! Hur många har du nu då?

Kanske vi ska fixa en bytestråd på sajten, om det är nån lek som man inte klickar med så vi kan byta lekar med varandra? Eller en köp och säljtråd?

 
 

Annons:
Amandla
2012-06-10 22:29
#84

Absolut, Fridelfina! Cool Jag fixar en meddetsamma, har en lek som jag vill sälja.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[C Stark]
2012-06-10 22:39
#85

#83 Nej, jag har inte så många. Jag är ju rätt ny här på sajten…. men får nog sluta hänga här snart!  Flört

Elena-Maria
2012-06-10 22:49
#86

#74 Pagan

Runlek? Vad är det för spännande?! :) Blev väldigt intresserad nu kände jag ;)

Fred och god växt!

Elena-Maria
2012-06-10 22:52
#87

C Stark

på tal om bidrag för behov. Det borde nästan gå, har ni inte hört om killen som var beroende av att gå på rockkonserter? Undrar om inte han fick bidrag för sin "sjukdom"…

Fred och god växt!

[C Stark]
2012-06-10 23:36
#88

Haha… va? Skämtar du?

Tarotstollan
2012-06-11 00:00
#89

#87. Vi alla här inne är ju" beroende" av tarotlekar, så det borde ju gå och få bidragFlört! Frågan är bara hur vi skall övertala dom att vi behöver mer än en om året! För skulle tro att vi inte beviljas mer än en varSkrattande! Hahahah…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Elena-Maria
2012-06-11 10:18
#90

Ja, jag har för mej att jag läst om det. Han fick vara sjukskriven för att kunna gå på rockkonsert eftersom han var beroende… Helt galet :P Försöker minnas i vilket sammanhang jag hört talas om detta, men kan inte komma på det :S

Fred och god växt!

Annons:
Pagan
2012-06-11 22:15
#91

Elena-maria Runlek, ja den heter ju just ingenting vad jag kan påminna mig, minns inte riktigt var ifrån den kom.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elena-Maria
2012-06-11 22:28
#92

#91 Är det en vanlig tarotlek eller nån annan typ av orakellek?

Fred och god växt!

Pagan
2012-06-11 22:35
#93

Nej ingen tarotlek, den har bilder på runorna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Elena-Maria
2012-06-11 22:49
#94

Misstänkte det, men man vet ju aldrig. Lät iaf spännande :) Men har ju precis införskaffat en lenormandlek så jag får väl leka med den först innan jag börjar sukta efter annat =)

Fred och god växt!

Pagan
2012-06-11 22:52
#95

Runorna är ju magiska och jag började med dem. Heliga orakel som jag inte kan vara utanSkrattande I pappersform använder jag dom aldrig, men de var kul att köpa, har mina egna.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Challa86
2012-11-18 21:56
#96

Witchy Tarot

Cosmic Tarot

DruidCraft Tarot

i köpt ordning. Witchy käns negativ, Cosmic får jag ingen kontakt med och Druid kom för någon dag sen så vi har inte lärt känna varandra än.

challameow.wordpress.com 

Perdhra
2012-11-19 15:02
#97

Jag har samlats mig en del inser jag. Några använder jag och andra är mest bra att ha när jag har demonstrationer, föredrag osv. Cosmic Tarot The houswifes Tarot Thé zombie Tarot Crystal Tarot En lek med egyptiska bilder jag inte vet vad den heter Osho zen Tarot Utöver det har jag en Lenomard, några orakellekar och mina älskade runor.

Annons:
Tarotstollan
2012-11-20 00:53
#98

Det är kul att se alla olika tarotlekar ni har. Det är många lekar av de ni har som jag gärna skulle vilja ha. Flört

#97. Du kan lägga in bilder på din egyptiska lek här så kanske vi kan hjälpa dig med namnet, eller du kan kolla på Aeclectic vilken lek det är.
Använder du den mycket?

Jag har länge funderat på att köpa en egyptisk lek, problemet är bara att jag har svårt att bestämma mig för vilken jag vill ha!
Jag vill ha en som är snygg, mycket klara färger och alla 78 korten illustrerade.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Perdhra
2012-11-20 11:03
#99

#98 så snällt att du vill hjälpa! Jag ska se om jag inte kan ta ett kort senare idag på leken. Ne jag har använt den ett par gånger bara själv för att känna på den, har använt den i cirklar när andra velat prova på tarotläsning för den är väldigt fin.

Perdhra
2012-11-21 12:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Hittade faktiskt namnet på den egyptiska kärleken Lo scarabeo

Elena-Maria
2012-11-21 16:48
#101

Lo Scarabeo kan dock vara namnet på tillverkaren… De har gett ut många lekar i olika utföranden.

Fred och god växt!

Perdhra
2012-11-21 16:55
#102

#101 Haha, jag som trodde jag löst det

Challa86
2012-11-21 17:19
#103

#100 det måste vara nefertari's tarot

challameow.wordpress.com 

Perdhra
2012-11-21 17:53
#104

#103 visst är det det!

Annons:
Challa86
2012-11-21 21:06
#105

Är det någon som har testat transparent Tarot leken?

http://youtu.be/ymLreTOngcU

challameow.wordpress.com 

Isa56
2012-11-21 21:22
#106

#105 Nej men jag kikade på den häromdagen och kanske det blir en sådan, har inte bestämt mig än. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

AnaMadde
2013-04-08 19:16
#107

Jag har 1. Favole Tarot.

Skogshumblan
2013-04-08 20:03
#108

Och jag får än en gång ändra… Har en mini universal, en renaissance Tarot och en Fey samt en orakelkortlek

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ilya
2013-04-08 20:05
#109

Jag har ingen just nu, men klickade i 1, eftersom jag beställt en tarotlek "Angel Tarot cards" av Doreen Virtue. 

Som förhoppningsvis kommer hem i brevlådan denna vecka. Längtar obeskrivligt!


[Sol69]
2013-04-08 20:48
#110

Cosmic

Jolanda den tredje

Native american tarot

Challa86
2014-05-28 21:28
#111

Känner att det är dags att göra en uppdatering. Sist hade jag tre lekar, nu har jag betydligt fler. 🦸‍♂️

  • Witchy Tarot

  • Cosmic Tarot

  • DruidCraft Tarot

  • Shadowscapes Tarot

  • Illuminati Tarot

  • Book of Shadows I: As Above

  • Book of Shadows II: So Below

  • Steampunk Tarot

  • Angel Tarot

  • Oracle of Shadows and Light

  • Les Vampire

  • Conscious Spirit Oracle

  • Kuan Yin Oracle

  • Wisdom of the Golden Path

Väntar på att Adlibris ska skicka mina två nya:

-Tarot of Vampyres
-Life Purpose Oracle Cards

Jag hoppades att de skulle komma innan helgen, men då de fortfarande är markerade som "behandlas" lär de inte dyka upp förens nästa vecka 😭

Ps. Nu är jag och rotar bland de gamla trådarna igen ;D

challameow.wordpress.com 

Annons:
Tarotstollan
2014-05-28 21:52
#112

Ja, detta var verkligen en gammal tråd men det är kul att läsa den igen!

Jag gjorde en snabbräkning för några månader sedan och då var det ca. 65 st. men det har kommit till nya sen dess så jag vet fortfarande inte riktigt hur många jag har!🤔😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2014-05-28 21:58
#113

Haha shit vad många 😮😃 
Det är dock väldigt svårt att låta bli att köpa när man väl ser nåt man gillar. 🙂

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2014-05-28 22:16
#114

😂 Ja, det kan man lugnt säga. I går kom 3 st. som jag hade beställt för några månader sedan. Typiskt nog så kom de alla samtidigt, kul förstås men det blir dyrt att betala allt på en gång.
Det var inte så det var planerat från min sida men de var slut på förlaget och när de då kom in igen, så skickade de allt på en gång!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Challa86
2015-11-12 08:38
#115

Nu är bilden aningen suddig för  min kamera håller på att pajja. 
Det känns ju som att man får gå tillbaka och uppdatera hela tiden eftersom det har tillkommit ännu fler sen sist. En lek fattas (Witchy Tarot) -den ligger på vinden i en flyttlåda. 

  • Beautiful Creatures Tarot
  • Les Vampires Oracle
  • Halloween Oracle
  • Wisdom of the Golden Path 
  • De Keltiska Druidernas Djurkort
  • Kuan Yin Oracle
  • Tarot Illuminati
  • Giant Rider-Waite
  • Morgan-Greer Tarot
  • Joie De Vivre
  • Life Purpose Oracle Cards
  • Conscious Spirit Oracle
  • Cosmic Tarot
  • Oracle of the Shapeshifters
  • Tarot of the Sweet Twilight
  • Arcus Arcanum
  • Londa Tarot
  • Steampunk Tarot
  • Tarot of the Hidden Realm
  • Llewellyn's Classic Tarot
  • Sacred Rebelsl Oracle
  • Angel Tarot
  • DruidCraft Tarot
  • Angel Therapy Oracle
  • Wildwood Tarot
  • Book of Shadows (As Above, So Below)
  • Shadowscapes Tarot
  • Oracle of the Mermaids
  • Oracle of Shadows and Light

challameow.wordpress.com 

Tarotstollan
2015-11-12 23:51
#116

Kul att se dina lekar Challa. Många där som jag skulle vilja ha!😉
 Om jag räknade rätt så hade jag 11 av dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2015-11-14 07:14
#117

Oj, vad många du har challa! Kul med bild också!

 
 

horribleatnames
2015-11-20 17:00
#118

Har två. Vikings Tarot och Steampunk 🙂

"Hur mycket oftare blir man inte stungen av en ros än bränd av en nässla"
Selma Lagerlöf

http://rangerkotesillustrations.tumblr.com/

Annons:
Diana The Celt
2018-04-23 17:28
#119

*Puffar tråden* med egen info också :) 

Har dessa i min samling (samlat och läst under ca 13 år)

Rider -Waite Tarot, Gyllene Tarot, Tarot of pagan cats, Tarot of white cats, Halloween Tarot, Green witch Tarot, The spirits of flowers Tarot, Celtic Tarot, Tarot familiars, Tarot of the cat people, The original Rider-Waite Tarot, The new vision Tarot, Mystical cats Tarot, Lwellyn Tarot, The wild unknown Tarot, Jolanda Tarot, Tarot of the magical forest, Kouzelny kocici Tarot (den tjeckiska versionen av mystical cats tarot), Guardian angel Tarot cards, The ravens prophecy Tarot, The gorgons Tarot, The runic Tarot, Marseille cat Tarot, Vanessa Tarot, The bohemian gothic Tarot, Fairy tale Tarot, Wizards Tarot, Angel Tarot cards, Fairy Tarot cards. 

2 är på väg från USA: The vagabond wild deck och Dame Darcy Tarot :D

Diana The Celt
2018-04-23 17:33
#120

Har dessa orakel/lenormand lekar: 

Voice of the trees oracle
The celtic tree oracle 
Yoga cats deck
Earth wisdom oracle
Secrets of the mystic grove 
Enchanted spell oracle
The sacred world oracle
Ancient feminine wisdom of goddesses and heroines

Blue bird lenormand
Lenormand oracle cards
The celtic lenormand

Tarotstollan
2018-04-23 21:41
#121

Hej Diana och välkommen hit in till oss!👋
Jättekul att se vilka lekar du har! Många av dem finns i min samling också.
Jag har aldrig beställt lekar från något annat land och det finns så många jag fortfarande både vill ha och kan köpa här i Sverige, så än känner jag inget behov av att köpa utomlands.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Diana The Celt
2018-04-26 11:46
#122

Tack Tarotstollan! :D Har tittat länge i det här forumet men nu efter 2 år kom jag till skott med att bli medlem xD haha 

Vagabonden och Dame Darcyn blir mina första utanför EU så väntar med spänning varje dag hur det blir :P Har bara tidigare handlat inom EU's gränser. 
Jag kunde inte låta bli att handla in Bleu Cat också då den (och lite andra lekar..) tyvärr försvann i samband med en flytt 4 år sen :/ Så snart kommer jag uppdatera med lite "gamla" lekar i min kollektion igen :D 
Sen ska jag till stengården nästa vecka också.. Får se om jag lyckas hålla tillbaka lite eller om det blir inköp där med :P

fridelfina
2021-04-01 21:42
#123

#0: har nyss fått hem mitt nya set av Jolanda den tredjes bok och lek!
Hon har uppdaterat boken lite och nytryck av leken så jag bestämde mig för att köpa ju.

 
 

Tarotstollan
2021-04-01 23:19
#124

Grattis, vad kul! Både med ny lek och öppnandet av denna gamla tråd!

Hurdan är den nya leken att blanda, blir den lätt skavd eller är den ändrad till bättre kvalitet?
Jag har själv minst 2 Jolanda lekar men den första var jättedålig kvalitet på men den andra är bättre.
Funderar faktiskt på att köpa en 3:dje men är inte säker, jag vill ha toppkvalitet på den i så fall.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2021-04-02 08:33
#125

#124: Jag upplever att det är tjockare kartong i leken. Och har ännu inte blandat.
Men återkommer när vi bekantat oss, leken och jag!

 
 

Annons:
fridelfina
2021-04-17 07:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#126

Här kommer lite bilder. Leken är längre, smalare och tjockare än den gamla. Mina händer tror jag tycker bättre om den gamla då de är rätt små. Men det återstår att utröna framöver. Det nya är ju den lilla boken med stödord för tolkning och kort introduktionsbeskrivning om hur använda tarotkorten.

 
 

  • Redigerat 2021-04-17 07:46 av fridelfina
Tarotstollan
2021-04-17 19:43
#127

Jättebra, då kanske jag skulle ta och investera i en ny lek.
Den lilla boken fanns ju inte innan och som jag skrev tidigare så blev min första lek väldigt skavd och ful efter bara en kort tid.
Den nyare är också skavd mer än "vanliga" tarotlekar blir på samma tid. Så det var nog dålig kvalitet på de lekar som kom tidigare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

fridelfina
2021-04-17 21:20
#128

#127: jag vet inte om kvalité är bättre för att de är tjockare… De känns lättare och är kanske porösare?

 
 

Upp till toppen
Annons: