Annons:
Etikettdagens-tråd
Läst 1913 ggr
[Jeremina]
6/13/10, 1:00 AM

En väninna

Jag har en äldre väninna som just gått bort och hennes bild är uppsatt på en anslagstavla i byn. Där står till minne av…..jag fick kontakt med henne och hon tyckte inte om att de satt upp bilden.

Det förvånar inte mig ett dugg att hon känner så Gråter

Men jag tycker att det är egenmäktigt förfarande om jag tar bort den, så det gör jag inte.

Ska tilläggas att det är andra bybor som satt upp den.

Annons:
Isa56
6/13/10, 1:11 AM
#1

Jag beklagar sorgen.

Ja det är ju lite egenmäktig att ta ner bilden, och jag förmodar att de som satt upp den inte vill ta ner den? Det var inget lätt problem du har där.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Caroleen
6/13/10, 12:30 PM
#2

Beklagar också sorgen. Ja, det är inte ett lätt problem, det är ju inte alla som godtar att man har kontakt med dem som har gått över till andra sidan precis.

Själv var jag nere vid min mormor och morfars grav, där har min mamma lagt ner stenar runt rabatten och det fick jag också till mig att det tycker inte morfar om. Men vad gör man???

Jag sa till morfar att det här har ju mamma gjort för att hon vill att det ska vara fint. Och den som har satt upp bilden har ju säkert också gjort det har välvillighet och det måste man ju tänka på också. Kanske kan du säga till den som satt upp den (om du vet vem det är) att det här skulle inte min väninna tyckt om?

[GunillaR]
6/13/10, 2:52 PM
#3

Beklagar sorgen.

Det är kanske så att de som sörjer henne tycker det känns bättre för dem att hennes foto får sitta uppe, att de har en plats där de känner de kan visa sin respekt. Detta kommer ju att lägga sig med tiden.

Jag vet inte om detta innebär att hon får svårare att gå vidare på andra sidan, men jag tror inte så. Hon kanske helt enkelt inte längre känner och ser saker med jordiska ögon och känslor. Säg till henne att hon får bjussa på detta, det är bara en tidsfråga. Flört

Upp till toppen
Annons: