Annons:
Etiketteraurachakra
Läst 3257 ggr
Zynell
5/28/10, 5:23 PM

Färglös aura?

Såg precis en intressant länk om hur man kan se auran. Det var roligt att höra att det ljus jag upplever runt omkring mig, att det inte bara är en inbillning, utan att han som pratar i filmsnutten ser den på samma sätt.

Det som är dock intressant för mig är, varför ser jag aldrig några färger? Jag har aldrig kunnat se färger. Varken hos mig eller någon annan. Men när jag tittar på mig ser jag först ett transparent energi som dyker upp och efter lite mer fokus ser jag att det skimrar eller blänker närmast mig. Jag ser inte detta skimmer hos andra, bara vitt eller ljust. Dvs inga färger. Vad beror det på?

Annons:
[GunillaR]
5/29/10, 2:49 AM
#1

Det finns två artiklar här på sajten om hur du kan se auran.

Del 1

Del 2

Det som du ser är skenet närmast kroppen. Det tar lite tid och träning innan man kan se färgerna samt den yttre delen av auran.

bluemary
5/31/10, 11:52 AM
#2

Min fråga är bara en fundering, vet inte alls vad jag ska tro.

Jag läste i en bok av dessa otroliga författare när det gäller
kontakt med  andevärlden - minns tyvärr inte vem det vsr -att
det går inte att se andras auror eftersom den egna auran är
"emellan". Så man ser alltså sin egen aura.

Hur ser ni på det ?Flört

[GunillaR]
5/31/10, 1:20 PM
#3

# 2 - Att se auror har inget med kontakt med andevärlden att göra. Allt levande har en aura, så väl människor som djur, växter och till och med stenar.

Jag har sett både min egen aura i spegeln och auror hos andra personer.

Läs gärna artiklarna där det också finns övningar Flört

bluemary
5/31/10, 1:51 PM
#4

Men vad jag undrar är, gör den egna auran att man inte ser
andras. Att man ser inte andras p g a att man bara ser sin
egen…..

[GunillaR]
5/31/10, 2:13 PM
#5

# 4 - Nej så är det inte.

Zynell
5/31/10, 6:08 PM
#6

#1 Nu har jag läst artiklarna och tycker inte att de direkt besvarar min fråga om skimret. I artikel 2 står det att det finns ett närmast kroppen, men vad betyder det? Varför ser jag inte det hos andra, bara hos mig? Läste på en hemsida att det kan betyda kreativitet eller liknande, men så står det olika på olika hemsidor.

Annons:
[GunillaR]
5/31/10, 7:17 PM
#7

# 6 - Att se auran kräver träning och åter träning. Så jag tycker att du ska fortsätta, så ska du se att en vacker dag så "voila!", så finns det där.

När du står och tittar på dig själv framför spegeln så är du ensam och stilla, kanske du är mer avslappnad än vad du är när du har någon framför dig. Det är så otroligt lätt att tappa koncentrationen, och då får man börja om igen. Eller så är det så att precis som man får upp en klar och tydlig aura så försvinner den. Man blir för ivrig och tappar koncentrationen.

Skenet närmast kroppet är alltid vitt.  Det betyder att det är där som den starkaste strålningen finns. Vitt och också en blandning av alla färger.

Upp till toppen
Annons: