Annons:
Etikettandlig-medial-utveckling
Läst 4513 ggr
Pagan
8/3/10, 4:22 AM

Kreativ workshop

Från Abrahams läror ur boken Attraktionslagen, så får du den att verka till din fördel av Esther och Jerry Hicks.

Avsätt 15 - 20 minuter varje dag.

Innan du inleder processen så är det viktigt att du kommer i "upplyft" läge. Du måste befinna dig i ett glädjefyllt tillstånd för att öka attraktionskraften så mycket som möjligt. Arbetet här består i att sammanställa data som du samlat på dig under dina faktiska livserfarenheter. Din uppgift är att sätta ihop alla sorts data till en sorts bild av dig själv, en bild som gör dig tillfredställd och nöjd.

Här följer ett exempel på en kreativ Workshop;

Jag tycker om att vara här; jag ser värdet och styrkan i den här stunden. Det känns mycket bra. Jag ser mig själv i en slags helhetslösning, en som jag vet är min egen skapelse och som jag själv har valt. I den här bilden av mig själv är jag full av energi, oförtröttlig och rör mig motståndslöst genom livet. ….Jag ser att jag drar till mig enbart dem som befinner sig i harmoni med min aktuella avsikt. För varje stund ser jag allt klarare vad det är jag vill.

När jag sätter mig i bilen och kör någonstans ser jag mig själv anlända vid god vigör, pigg, i tid, och redo att ta uti med vad det nu är jag ska göra där. Jag ser mig själv perfekt klädd för tillfället i den stil jag valt åt mig själv. Och det är skönt att veta att det spelar ingen roll vad andra väljer eller ens vad andra tycker om det jag väljer. Det viktiga är att jag är nöjd med mig och när jag ser mig själv är jag verkligen det. Jag inser att jag är obegränsad i alla fasetter i mitt liv. ….

Jag har en kredit som är obegränsad och när jag färdas genom livet är det fascinerande att veta att det inte finns någonting i mina val som begränsas av tillgång på pengar. Alla mina beslut bygger på om jag vill ha upplevelsen eller inte - inte på ifall jag har råd med den eller inte. För jag vet att jag är en magnet som attraherar allt det välstånd, all den goda hälsa och alla de relationer jag själv väljer. Jag väljer absolut och ihållande överflöd, för jag förstår att det finns ingen gräns för universums rikedomar. …Det finns så det räcker åt alla.  Knepet, som gäller för alla, är att se det och vilja ha det - sedan dra det till sig. …..

Det finns aspekter som flödar över inom alla områden av mitt liv. Jag ser mig själv omgiven av andra som, precis som jag, söker tillväxt; och som dras till mig av min vilja att tillåta dem att vara, göra eller få det de själva vill utan att jag drar till mig sådant som de väljer och som jag inte vill ha. Jag ser mig själv ha ett utbyte med andra och prata och skratta och uppskatta det som är perfekt hos dem, medan de njuter av det som är perfekt hos mig. Vi uppskattar alla varandra och ingen av oss kritiserar eller noterar det som vi inte tycker om.

Jag ser mig själv i perfekt hälsa. Jag ser mig själv i absolut välstånd. Jag ser mig själv fylld av liv och av glädje över min fysiska livserfarenhet, som jag såg så fram emot när jag bestämde mig för att bli ett fysiskt väsen. Det är fantastiskt att vara här, som ett fysiskt väsen, att fatta beslut med min fysiska hjärna, men också att komma i åtnjutande av universums krafter med attraktionslagens hjälp. Det är utifrån detta underbara varandetillstånd som jag nu attraherar mer av samma sak. Det är bra. Det är roligt. Jag tycker väldigt mycket om det. Jag ska lämna denna Kreativa Workshop nu och - under resten av dagen - söka efter fler saker jag tycker om. Det är härligt att veta att jag själv bestämmer vad jag vill se och uppleva under min kreativa Workshop - bara sådant som jag tycker om. Mitt arbete är avklarat för den här gången.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Isa56
8/3/10, 11:03 PM
#1

Tack för att du delar med dig.Skrattande

Det där lär jag få jobba hårt med, i synnerhet de dagar som jag vaknat på "fel" sida. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
8/4/10, 2:51 AM
#2

javisstKyss men var dag har fler stunder då vi kan starta om och göra nya försök. Dag för dag blir det bättre och våra tankar väljer det positiva istället mer och mer.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
8/4/10, 9:30 AM
#3

Hehe, det där kommer jag att få kämpa med så jag blir både grön och blå på söndagkväll, börjar jobba på måndag Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

lottan17
8/9/10, 11:56 PM
#4

Jag tänkte försöka.

Pagan
8/10/10, 11:00 PM
#5

ja det är aldrig försent att ta det första steget. Jag börjar om igen med att öka mina positiva tankegångar och skapa det jag vill ha och hålla tankar på sånt jag inte vill ha på låååångt avstånd. Fast jag slant nog igårFlört

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

lottan17
8/11/10, 2:36 AM
#6

Hej Pagan.

Jag har beställt av universum. Att jag redan har mött  Han med stort H. Han finns redan i mitt hjärta. = Den stora kärleken.

Han ska vara trygg, stabil, lugn, humoristiskt, positiv och öppen= EN BRA MAN.

Annons:
Pagan
8/11/10, 5:46 PM
#7

ja, han ÄR ju där. Känner du i magen hur den pirrar så där förväntansfulltGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
8/13/10, 1:54 AM
#8

Kanske kan göra denna lite senare. Har precis börjat med min nya sajt,

Pagan
4/3/11, 9:01 AM
#9

Dags att ta nya tagTungan ute ??!!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
4/3/11, 9:59 AM
#10

Är lite för splittrad i "myrstacken" just nu men jag ska definitivt prova detta! Ska reda ut och göra klart det jag har först på listan bara. Tack för tipset!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
4/3/11, 10:16 AM
#11

Japp dags att krypa ur sin kokong och ta tag i sitt liv. Tungan uteKyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

simudainkain
4/3/11, 10:53 AM
#12

#9

TAck för tips på att börja tänka positivt! Flört

Pagan
3/11/12, 7:01 PM
#13

*

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
Skogshumblan
3/11/12, 7:05 PM
#14

Shit Pagan jag blir snart rädd!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
3/11/12, 7:06 PM
#15

Skrattande en liiiiten påminnelse

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
3/11/12, 7:10 PM
#16

Skogis jag håller dig i handen. Skrattande Fast jag har nog ingen bra koll på det här. Tyst

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
3/11/12, 7:17 PM
#17

Isa, känns tryggt med din hand i min. En vän gör att man aldrig är ensam:) Grattis förresten till dina nya lekar!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Isa56
3/11/12, 7:32 PM
#18

Tack vännen. Kyss

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
5/11/12, 9:56 PM
#19

* återigen…..Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Aracco
5/12/12, 8:20 AM
#20

Tack för att du delade med dig av denna text, jag försöker alltid att börja min morgon med att tänka positiva tankar om mig själv och min dag, men det är inte alltid lätt. Tack för påminnelsen att fortsätta med detta och lägga till mer överflödstänkande!!!Glad

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
Skogshumblan
5/13/12, 4:46 PM
#21

Ska kopiera texten och köra stenhårt ett tag. Jag ser mig själv som…..

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: