Annons:
Etikettkanalisering
Läst 4023 ggr
eleri-still-twinkle
2010-08-07 18:02

När någon annan "tar över"....

En älskad väninna till mig är helt otroligt begåvad med att spå i Tarot. Hon har Crowleys tarotkort, så vackra..underbara kort. Jag själv ville köpa den leken men "fick inte" så nu beundrar jag dem på håll när hon gör läggningar.:)

Nog om detta…hon berättade för mig om en läggning hon lagt för sin syster. (Hon är alltid noga med att be om beskydd innan hon börjar, så även denna gång).

Det dröjde inte länge förrän hon insåg att det inte var hon själv som spådde. Istället för att känna värme över korten som hon alltid gör, blev hon alldeles kall om handen/armen och korten ville inte svara på något om systern utan drog andra kort, som för ngn annan. (När min väninna spår, så handlar det uteslutande om den som bett om läggningen)

Min väninna blev mkt rädd och i samma stund som hon reagerade, kände hon hur ngt "häver sig upp och ur bröstet på henne" som en magnetisk-ström-känsla. Katten i lägenheten började fräsa och springa undan och min väninna och syster började om på nytt med att be om beskydd. Med respekt för henne vill jag inte delge resten av händelsen, men jag undrar hur vanligt sådant här är…att ngn bara tar över utan att man bett om det och kan man skydda sig för sådant?

Och finns det ngn här som upplevt liknande?

Mvh

Eleri

Annons:
[GunillaR]
2010-08-07 20:38
#1

Jag har upplevt många gånger att någon hjälper mig men det är inte som din väninna beskriver, utan tvärtom så har det bara känts gott och bra. Som att min hjälpare träder in, eller möjligtvis den andra personens hjälpare, att jag fungerar som en kanal. För det är ju en form av kanalisering när man lägger en Tarot.

Precis som vid alla kanaliseringar så kan det komma in oönskade "gäster".

Var detta en engångsföreteelse eller har det förekommit fler gånger?

eleri-still-twinkle
2010-08-08 12:43
#2

Detta har bara hänt en gång! (tack o lov)

[GunillaR]
2010-08-08 13:18
#3

Då var det nog bara ett tillfälligt misstag att en lägre vibrerande ande kom in. Det kan ju också tänkas att det var någon som var förbunden med klienten.

Annars upplever vi det olika om vi får andekontakt. Jag upplever det som att min vänstra kroppshalva ryser och håren reser sig. Det är verkligen en stark kroppslig upplevelse och kanske kan uppfattas som otäck för den som aldrig upplevt. Men jag vet att detta är när jag får andekontakt, vilket händer gansla ofta vid tarotläggning, speciellt om man sitter mitt emot klienten, alltså inte på distans.

Hittills har jag inte sett någon av dessa andarna men jag känner dem tydligt på min vänstra sida. Dessa kontakter är andar från nära och kära till klienten. Detta kan också hända när jag pratar med någon som berättar om någon avliden, så plötsligt finns h*n hos mig.

Att katter och hundra känner av paranormal aktivitet är inte så konstigt. De är mycket känsligare för detta än vi människor. Och då morrar de eller skäller. Det behöver inte vara något ont, men att det var en ande som gav sig till känna är ingen tvekan om.

ina3
2010-09-27 13:18
#4

#3 måste bara säga att det var intressant att höra om hur du "känner" av kontakten med andevärlden, det ärprecis så jag själv känner och ju starkare rysningar desto säkrare är svaret på frågan.

~ Medarbetare på Tarot ~

[GunillaR]
2010-09-27 13:25
#5

# 4 - Precis, som om det blir en bekräftelse!

NessaInglorion
2010-09-27 14:55
#6

#3 Vad lustigt Gilla, jag upplever det precis som du men för mig så händer allt det på höger sida. Flört

"Låt själen vara fri"

Annons:
[GunillaR]
2010-09-27 15:01
#7

Så konstigt, att man har olika sidor!

Fast ibland så ser jag "blänk" i höger perifieri också. Men annars händer allt på vänster sida.

NessaInglorion
2010-09-27 15:09
#8

Ja det är lite konstigt men det är alltid höger sida som reagerat på mig. kan inte minnas att det hänt något på vänster faktiskt.

"Låt själen vara fri"

Elpida
2010-09-27 18:11
#9

#0Vad otäckt när det inte kändes varmt och gott, tur att din syster kunde ta sig ur situationen och börja om!

#3Vad trevligt! Själv väntar jag varje gång på att det ska komma någon och "knacka" på…"/

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Upp till toppen
Annons: