Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 2913 ggr
[GunillaR]
1/10/11, 1:58 AM

Vilken Gudom?

Vilken Gudom ber du till eller tackar du till när du  fått något som du bett om?

Eller är det så att du känner större kontakt och hjälp med dina hjälpare och din andliga guide?

Eller är det möjligtvis elementen som du ber till?

Tänkte ha en lite undersökning

Annons:
[GunillaR]
1/10/11, 2:05 AM
#1

För det mesta tackar jag mina hjälpare och min andliga guide. Nu finns där ju bara möjlighet att rösta på ett, men det har hänt att jag tackat och bett till Gudinnan, likväl som till elementen.

Men den kristna Guden var det längesedan jag bad och tackade, det har nog blivit mest böner. Jag har varit väldigt arg på den kristne guden många gånger

Jesus har jag bett till en gång och fick hjälp direkt. Det gällde min förra katt som var sjuk, jag bad om healing genom mina händer och det fungerade.

Det beror nog också på vad det gäller…….Men det första stycket gäller helt klart oftast för mig.

Zynell
1/10/11, 3:16 AM
#2

För min egen del har det alltid varit så att jag vänt mig till mina hjälpare. Fast jag är lite feg i den frågan … Obestämd

När jag var yngre prövade jag att be till Gud, ett fåtal gånger, men det kändes bara konstigt.

Elpida
1/10/11, 10:07 AM
#3

Jag brukar tacka änglarna och universum. Jag tackar även mina guider, även om jag inte träffat dem än,.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Maggan71
1/10/11, 10:23 AM
#4

Jag har inte heller bett till den kristna guden på länge - i alla fall inte den guden som många kyrkor hänvisar till. Hittade en slags sanning i Samtal med Gud-böckerna.

Jag tackar mer generellt… till Universum, kanske… Vet faktiskt inte så noga, bara att det fungerar att vara tacksam! *ler*

När jag får veta mer om/lär känna mina hjälpare mer, så tror jag att jag kanske kommer att vända mig till dem.

Uppvuxen med söndagsskola, miniorer, juniorer, seniorer, kyrkans ungdom… Men allt eftersom jag blivit äldre och sökt så har jag fått ett helt annat seende/tänk.

Jag har ju elefantguden Ganesha tatuerad bakom högra örat! *skrattar*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Isa56
1/10/11, 10:49 AM
#5

Jag är ju också uppvuxen med söndagsskola osv. Men numera är det  mina andliga guider och hjälpare jag ber till, och tackar.

Fast ibland kan jag be till universum också.

(#4 Då har du ingen räv bakom örat då. Flört)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
1/10/11, 11:59 AM
#6

Jag tackar alla mina " vänner på andra sidan" varje dag. För att de finns här och för att de valt att gå igenom detta livs resa med mig på olika sätt.

Så jag tackar mitt " team" på andra sidan:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Pagan
1/10/11, 4:01 PM
#7

det var en svår fråga faktiskt. Jag tackar o ber om hjälp med så olika saker. Jag svarade Gudinnan för det har jag gjort idag. Varje morgon ber jag Lillith att vaka över djuren i skogen. Hjälpa dem nu i kylan. o hålla dem från vägarna. Jag ber Azna om saker,pratar med henne om stort o smått. Mina hjälpare har fullt upp o i mina cirklar så tillber jag elementen eller gudinnan. Minst tror jag att jag tackar/ber Guden om jag tänker efter. Han finns liksom där ändå.

Universum sänder jag mina önskningar till oxå.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
1/10/11, 5:43 PM
#8

Jag har också gått i söndagsskola och blivit konfirmerad. Vår fröken var väldigt noga med att vi skulle rabbla en bön på morgonen och en på eftermiddagen när vi gick hem.

Jag har alltid haft väldigt svårt att be till den kristna guden. Kanske det beror på budskapet i Bibeln som går ut på att man är åtskild från Gud och att det ska vara så omständligt och högtidligt………..

Jag har aldrig kunnat be i en kyrka. Det blir liksom för mycket. Jag kan finna en slags frid och magi i vissa kyrkor om jag får sitta där ensam och kontemplera.

Maggan71
1/10/11, 6:41 PM
#9

#8 Gilla

Jag hade väldigt lätt att be till den kristna guden, men kände samtidigt att det måste finnas mer. Jag gillar inte tanken på en dömande Gud som man måste frukta. Föredrar definitivt nya testamentets Gud och det händer fortfarande att jag inleder en bön med "Käre Jesus…". *ler*

Men för mig - och, tror jag, för så gott som alla andra härinne - så är Gud (eller vad man nu väljer att kalla honom/henne/den/det/dem) så oändligt mycket större! Inte något som ryms inom fyra väggar…

Håller med om att en del kyrkor är sköna rum dock… Jag trivs till exempel väldigt bra i en av de frikyrkliga kyrkorna här på byn. En god, skön, välkomnande stämning. Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

[GunillaR]
1/10/11, 7:01 PM
#10

# 9 - De flesta kyrkor är byggda på hedniska kraftplatser! Så att man känner bra energi i de flesta kyrkor är ju inte så konstigt. Tänk en 1100 tals kyrka på landet……..

Ja till och med på gamla kyrkoruiner kan man finna kraften, man känner att det finns en kraft i jorden.

Vad gäller den kristna Guden så är det samma som Allah eller Jahve, det är Gud helt enkelt. Och det är samma kraft. Och den finns inom oss alla och har inte med religion att göra. Fast om jag ska kalla denna gud vid ett namn så säger jag nog helst Den Stora Anden eller Alltings Skapare.

Maggan71
1/10/11, 7:43 PM
#11

Den Stora Anden eller Alltings Skapare… Vackert!! *gillar mycket*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Doris
1/11/11, 2:29 AM
#12

Jag tackar Gud och även mina guider och hjälpare när en önskan har blivit uppfylld För mig är Gud Universum eller alltet ,ingen kristen gud!!

dolla

Allting är möjligt

Upp till toppen
Annons: