Annons:
Etikettandlighet-livsåskådning
Läst 7266 ggr
[dcpower]
2011-01-09 13:44

2012 å bibeln

ursäkta detta e väll inte rätta forumet för mig men jag vill visa va jag tror på å som jag tror kan hända. Nu kmr jag få säkert starka reaktioner men jag hoppas jag kan hjälpa nån här e några länkar om bibliska profetior å vad som händer runt om i världen så kanske ni kan få en inblick i vad bibeln säger/ dcpower

http://berndtisaksson.dinstudio.se/empty_125.html

Annons:
[dcpower]
2011-01-09 13:45
#1

här e en annan länk mkt intressant

http://www.elvorochjanne.se/index.html

Isa56
2011-01-09 14:08
#2

Nämen hej dcpower. Jag känner igen dig från andra sajter. Välkommen hit. Skrattande

Jag ska läsa dina länkar lite senare idag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[dcpower]
2011-01-09 14:20
#3

tack:):) så ni kmr ihåg mig fortfarande, det e kul när folk kmr ihåg en.

ja, det e jättebra tankar å så när jag såg vad folk skrev härinne om 2012 tänkte jag bidra lite med lite tankar jag har,

Annars e jag inte inne på i fokus så ofta har lite annat för mig men ibland tittar jag in lite även om det går länge mellan gångerna

Kram dcpower

[GunillaR]
2011-01-10 01:46
#4

Ska läsa dina inlägg i morgon måndag, har inte haft tid idag.

[dcpower]
2011-01-10 13:16
#5

ang. ni skrev om att ni tror det e mörka krafter som ligger bakom så skulle jag vilja säga att det finns ett andeväsen som e svart av lömskhet å ondska, dvs lucifer, han VET att han har väldigt kort tid kvar å därför handlar han nu i vrede å försöker lura med sig så många människor för å leda dom bort från Gud.

han vill med andra ord att människor ska tillbe honom istället för Gud å vänder bort dom från bibeln där guds ord står.

det sista jag vill säga att han nu försöker med alla medel att leda människorna vilse så vägen mellan människorna å Gud kmr å va stängd, det e den förklaringen jag har å som jag tror på.

hoppas jag hjälpte nån/elr flera så att dom kanske börjar söka Gud å läsa bibeln. Ni kan alltid be Gud visa er vägen å stänga Lucifer ute så att han inte når er jag kan be för dom som vill det härinne säg bara till m.v.h dcpower

[GunillaR]
2011-01-10 18:48
#6

Jag har personligen väldigt svårt att uttala mig i sak med tanke på vad som säger i de bifogade länkarna till hemsidorna. Det är dundrande pastorer som förkunnar att New Age är Djävulen.

Om man läser Bibeln så dyker det upp på ganska många ställen om fenomenet Djävulen/Satan.

På dessa hemsidor fördömes också att söka sin egen anlighet genom meditation, att detta skulle vara Djävulen/Satans verk. Denna dynga kan jag inte tro på.

Däremot så ser jag klart och tydligt att det finns en tendens till att människorna styrs av krafter som vi kallar för ekonomisk vinning. Detta har inte ett dugg med någon Djävul att göra, det är människans svaghet och vi kan inte skylla på någon annan.

Vad gäller 2012 så vet ingen av oss vad som ska hända. All denna rädsla som domedagsprofeter dundrar ut om att det är tids ände, beror på Maya kalendern som tar slut år 2012.

Men vilken tidsberäkning ska man gå efter? Vad är år 2012? Är det den kristna kalendern? Är det den judiska, kinesiska eller möjligtvis den muslimska? Eller den Persiska?

Men om vi återgår till verkligheten och vår tid, se ser ju var och en att Moder Jord inte mår bra. Var och en som har ett sunt förnuft kan ju också räkna ut att vi är för många människor på planeten, speciellt om vi fortsätter att bruka och utarma planeten som vi gör just nu. Moder Jord kan inte föda 7,5 miljarder människor om vi ska ha tillgång till rent vatten och en orörd natur. Moder Jord behöver det rena vattnet och den orörda naturen för att kunna återställa balansen.

Moder Jord bryr sig inte om börsnoteringarna vare sig i New York eller på andra ställen. Moder Jord bryr sig inte heller om ekonomisk vinning. Det är människans påfund och har inte ett dugg med planeten att göra.

Som sagt, ingen av oss kan säga vad som händer nästa år. Vi tillhör ett system av planeter, galaxer och Universum som har sin naturliga lag. Denna står vi under och kan inget göra.

Det vi kan göra är att ändra vårt sätt att leva.

Annons:
Skogshumblan
2011-01-10 21:56
#7

Gilla, väldigt bra skrivet!

dcpowers, jag ser din ärlighet och uppriktighet i det du skriver här och jag är glad att du hittat din väg att gå. Önskar dig allt gott framöver.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[dcpower]
2011-01-10 22:18
#8

Jag accepterar er åsikt å jag ska inte störa er med sånt här något mer:):) jag ville bara dela med mig av mina tankar, för det e ju så att vi alla har rätt till våra egna trosuppfattningar o.s.v men tack ändå att jag fick dela med mig av mina tankar m.v.h dcpower

[GunillaR]
2011-01-10 23:17
#9

# 8 - Alla är fria att ha sin egen tro.

BabyDragon
2011-01-11 00:54
#10

Själv tror jag att det inte spelar roll vem eller vad man tror på så länge man lever ett gott liv och behandlar alla med respekt.

[GunillaR]
2011-01-11 12:45
#11

# 10 - Precis! Det är ens handlingar som räknas. För om man handlar utifrån sitt hjärta så kan det aldrig bli fel.

Upp till toppen
Annons: