God 14 juni.
God morgon. Så var det fredag och skolavslutning här. Tyvärr regnar det här men å andra sidan är det ju rätt mysigt på sitt sätt. Jag hoppas ni alla får en fin dag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
God förmiddag! Här är det tyst och stilla, mina tre killar sover (Ettan, Tvåan och Albinpudeln) och jag tänker då inte störa dem. Pixie har hört av sig och hälsar att hon mår fint, hon får god mat och blir klappad på magen när hon vill 😘
Åh så bra att Pixie har det bra. Själv är jag dödstrött men inte barnen… Fick bland annat en stor och välfylld godisskål av klassen idag, kanske ska ta och kika i den lite och få sockerkick;)
/ Skogshumblan
När går du på semester? Nästa vecka väl, eller har jag blandat ihop det?
Ja amandla, jag är på fritids en vecka till men fick tack å adjöpresent av klassen jag haft i år. :)
/ Skogshumblan
Så gulligt! 😍
Ja sånt värmer, och så alla kramar och lyckönskningar från barn,och föräldrar, sånt värmer!
/ Skogshumblan

Ja härligt med Fredag.
Låter som du haft en toppendag Skogis, avslutning, presenter och godis, inte illa.
Hälsa Pixie Amandla, när är det dags?
Här har det regnat som om det aldrig skulle ta slut, men just nu är det uppehåll. Väsnas rätt bra när det tar i. Annars är det bara gott att det är fredag. Hade tänkt köpa vin i dag, men glömde så klart i hemlängtansstressen. Men sån tur jag har som har en gubbe som kunde tänka sig hjälpa till så jag kan få vin till middagen iallafall idag🙂
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Det är dags dagarna efter midsommar, så små hundar får ofta sina valpar lite tidigare än de 63 dagar man brukar räkna med i allmänhet.
Nu sitter jag och svär över min gamla kamera som plötsligt vägrar ta kort. Batteriet är laddat, och allt ser ut att fungera utom just den där lilla detaljen att det inte blir några bilder 🤪
Nu funkar den, det räckte med att Ettan kom och knäppte på någon inställning som jag redan varit på ett flertal gånger (läs 113 sådär). Ja ja, ingen idé att överanalysera. Bara att konstatera att även om den är bortemot femton år gammal så tar den _väldigt_ mycket bättre bilder än min nya mobil…
Någon som vet vad den här blomman heter? Fick den i utbyte mot något annat, och hon som tog med den visste inte heller.
Häpp, nu vet jag redan vad det är för växt: Blågull, även kallad Jakobs stege 🙂
Pagan då har vi haft samma stuk på väder. Men,som tur är var det lite uppehåll nu framåt eftermiddagen. Jag är helt slut. Skulle helst vilja gå och lägga mig men barnen vägrar sova än… Attans liksom. :D
/ Skogshumblan
Mulet fram tills vid 13-tiden då lampan på himmelen tändes! Blåser mer än halv storm ute!
Jag har ju haft tvättstugan och när jag var klar tog jag en dusch och efter det gick jag ut. Kände att jag bara måste ha luft!
Är så trött att jag kan somna ståendes känns det som just nu, så det gäller att hålla igång tills det är dags att sova.
Nu skall jag fortsätta med att laga mat, potatismos och falukorv i ugn.
Ha det bra alla!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
så har även denna halv soliga fredag snart tagit slut. vad jag gjort ? inte mycket mest varit hemma och stökat runt. Kvällen ägnade jag åt en trevlig herre över en god bit mat och trevligt snack.
Nu strax i säng för att åka till Höör och strosa runt en sväng under morgondagen.

å en trevlig herre minsann😉du har det trevligt du
Å nu ska du till höör också, på resande fot du. Själv ska jag vara hemma och slåss med ogräs, täckbark och jorden som kom i dag. Men det är under förutsättning att det INTE regnar för då kanske jag också träffar en trevlig herre, om jag finner nån🤦♂️
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot