God morgon måndag!
God morgon! Ännu en strålande vacker dag att ge vad den tål;) Jag hoppas ni får en fin dag, vad ni än har för er, och att hela veckan blir finfin:) Kram på er.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
En dag att minnas med goda förutsättningar.
Morgonpigg men ska nog slumra till ett tag igen innan jag gör mig i ordning för jobb.
Lycka till med dagen och veckan.
Gomorron på er!
Och hej igen får väl jag säga. Känner att jag har varit extremt inaktiv på internet senaste månaderna.
Idag är min första dag som arbetslös(igen) då jag slutade på hunddagiset i fredags. Ska på arbetsförmedlingen vid 15.00 och lista ut vad jag ska göra framöver. Kommer nog ta en liten paus från arbetssökandet nu och fokusera på att få min utredning på personlighetsstörningsmottagningen(jag var visst sjukare än vad jag trodde 😛) gjord. Utredningen ska börja om ungefär en månad.
Ska snart iväg och passa/leka med mosters valpar. Ska ta hand om dom nu sista veckorna innan dom börjar flytta till sina nya hem 🙂
Morrn! Känner mig lätt avslagen och lite stressad idag… hjälpte mamma att rensa i gäststugan igår och fick med mig flera säckar med mattrasor och gamla påslakan hem. Jag ska inte ha dem själv utan ge bort dem till en bekant, så de kommer inte att belamra mitt förråd 😛Stressen ligger i att jag även fick lite saker som ska säljas/skänkas bort och de måste sorteras och tvättas först. Det är inte så förskräckligt mycket, att jag känner som jag gör visar bara hur stresskänslig jag är. Jag som tyckte det var så skönt när jag fått iväg allt jag själv rensade ut ur mitt förråd förra veckan… Så här brukar det vara, jag är van vid att om jag själv sätter igång en process så följer strax anhöriga och vänner efter 😉
Momiji, hej vännen, kul att se dig. Skönt att du kommit så långt att du ser hur det är med dig, hoppas du får hjälp och kommer ur det här snart! Amandla, var rädd om dog. Vågs säg "gör det shmjölv jag kan visa hur" eller nej så du inte kör dig i bott. Själv har jag en fin dag. Ska äta lite och senare ikväll köra backintervall, ja det ör ungefär lika kul som det låter men nödvändigt så…
/ Skogshumblan
☀️🥵! + 23,3 just nu på balkongen, har varit uppe på 29,8. Kan snart steka ägg där ute för nu blir det bara varmare resten av sommaren.
Var ute en sväng, gick in på "shopen" men tyvärr det var inget nyinkommet att skriva här om.
Gick vidare med mina pantburkar och flaskor, fick ihop till en halv tomatplanta 😉 så resten fick jag betala kontant eftersom jag ju ville ha en hel tomatplanta!
Så nu ståtar den så fint i min blåa plasthink på balkongen!🙂
Hoppas också att det blir något på den men annars är den ju fin som prydnad också!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Haha Stollan, kan ju lukta på den och bli sugen på dess frukt om inte annat. Jag har tre plantor. Två har blommor så jag får hoppas de blir tomater snart. Är lite velig, vågar man lämna dem ute dygnet runt?! Tänker på frost och vilda djur.
/ Skogshumblan
Jag har en tomatplanta på balkongen, än så länge är den lite liten och klen men den växer snart till sig. Få se om jag får några mogna tomater i år, brukar vara lite si och så med den saken. Jag envisas ändå med att försöka, år efter år efter år för de få tomater som blir är så goda 🙂
Jo Skogis, jag säger allt nej när det behövs. Det är ju samtidigt lite kul att gå igenom de där lådorna och hitta kläder som jag hade som liten, mormors balklänning, vackra handbroderade dukar och så vidare. Jag som tidigare trott att jag samlat på mig onödigt mycket från förr, alltså jag ligger i lä. Eller snarare långt långt före för jag har rensat och rensat och rensat. Mycket beroende på att vi bor tre personer på 72 kvm med bara ett litet förråd, så det har helt enkelt inte gått att spara på allt.
Ja du Humblan jag vet ju inte var i vårt avlånga land du bor, men här i Västergötland blir det nog ingen mera frost kan jag tänka mig.
Vilka vilda djur tänker du på?
Tomater både luktar och smakar ju ganska skarpt men det är klart att harar och rådjur äter dem nog med god aptit ändå eftersom de inte är giftiga, kanske älgar också. Fast nu borde det väl finnas godare saker ute i naturen att äta än tomatplantor?!
Har liksom aldrig behövt att tänka på sådant här i staden!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Hahaha skogis, din mobil stavar som den vill😂
hej Momiji hopas du har det gott trots att du nu är arbetslös, att utredningen blir ok för din del
Sitter och gäspar här, kom hem vid 21.20 och har ätit middag, diskat och hängt tvätt, jobbdagarna bli låååånga nu. Men det visste jag ju och tack vare flexen så är jag ledig imon. Såååå gött!! Sedan har vi ju röd dag på torsdag också och klämdag på fredag. Så härligt!
Blev plötsligt himla sugen på tomater??!!😉
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godkväll alla godingar!!! Nattarbete på gång igen… Men bara denna natten och imorgon kvar, sen tar jag lite extra semester!!!!! 😃
Jag gnäller på värmen istället för att njuta. Blir bara yr och illamående av den. Det är hemskt.. Men väldigt fint att se vad som växer upp i min fina trädgård i alla fall!!! Sov i mitt fina hus för första gången i helgen. Jag trivs så underbart bra där!! Kommer bli toppen.
Haha Pagan ja fy sjutton, det hade jag missat. Men det var säkert meningen för att du skulle få ett gott skratt;)
/ Skogshumblan