Godmorgon lördag
Hoppas Ni fått en god natts sömn. Själv vaknade jag vid 6, men lyckades somna om till 10!! Oj oj, har inte tagit mig ut på min morgonrunda än. Ligger lite efter kan man ju lugnt säga🙂
Massa kaffe och dagens stjärna lagd och livsandarna börjar piggna till. Lite växlande molnighet här. Ser ut att kunna sluta i regn, men en får hoppas det vänder till sol.
Hoppas Ni får en fin lördag vad Ni än tar er för.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
God middag. Så gott att få sova ut Pagan. Skit i att du ligger efter, det är ledigt idag! Jag är gräsänka idag. Maken är iväg på svensexa, lär bli en av de elakare xör killen ifråga har haft en hel del hyss för sig med de som håller i dagen…. Helt rätt åt honom säger jag ;) Här är middagen på G, en rabarberpaj står och svalanar och jag funderar på om jag orkar slänga ihop vaniljsås eller om dotera och jag drar en snabbis till affären och köper glass. Ska köra några tvättmaskiner i helgen och har ett hurv i hallen som ska saneras. Annars är det lojt som gäller, har två veckor heltid framför mig, min kollega ska opereras så jag blir ensam om all planering och ansvar. Får en jätteduktig vikarie men ansvaret blir ändå mitt:) Ha en skön dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Morrn! Här är det kalas på gång, min yngre bror fyller år och vi ska fira honom här. Jag och Ettan gjorde en jättestor smörgåstårta igår kväll, den väger närmare fyra kilo och det är bara sex personer som ska äta av den. Men det är så att käre bror älskar smörgåstårta så meningen är att han ska ta med sig det som blir över, då kan han njuta av den i ett par dagar till 😛Jag ska köpa lite sommarblommor också åt honom, sånt tänker han inte på själv 😎
Solsken och starka vindar. Har varit ute en sväng och letat efter liljekonvaljer till mamma.
Jag hittade på ödetomten som ligger strax bredvid, på Algotstomten som den kallas. Farbror Algot som bodde där var den samma som startade upp den kända Algot´s textilfabrik här i stan någon gång på 50-60-talet. Vet tyvärr inte exakt när han startade den.
Tyvärr var det inga blommor med första klockan utslagen ännu, så det var ingen idé att plocka några för då slår de inte ut. Får vänta någon eller några dagar till, vi håller inte så noga på traditionen att de måste vara precis på Morsdag. Huvudsaken är att hon får sina liljekonvaljer.
Det kan ju finnas utslagna på andra ställen men då är det mycket längre bort och på besvärligare ställen att ta sig till och just nu orkar jag inte! För det vill till att man vet hur man skall gå, krypa, klättra och trycka sig igenom avspärrningar som är uppsatta på grund av vägbygge.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!