Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 954 ggr
Tarotstollan
2013-05-23 02:34
1

Färger-Grön.

Ny färg, denna gången GRÖN. Vad har ni för känslor, tankar och funderingar över färgen grön?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
2013-05-23 20:12
2

Fullständigt älskar grönt. Bästa färgen ever🙂Den är rogivande, samtidigt väldigt energisk och uppiggande utan att vara påträngande. Den finns i alla nyanser av det som spirar och gror och talar om att nu kommer det något nytt efter vinterdvalan. Finns det något vackrare än när det äntligen börjar bli grönt i skogen och på ängarna. Något så hoppingivande att man blir glad ända ner i hjärteroten. Grönt är i sanning skönt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
2013-05-23 21:02
1

Grön stor för mig för lugn och harmoni, trivas med sig själv och sin omgivning.

tarotlasse
2013-05-23 22:15
2

Grönt för mig är oftast en nystart och att gå in i nya projekt och skende i livet.. 

Det är även en  nyfikenhet och upptäckar glädje. 

Ja glädje överlag vill jag koppla med den gröna färgen som jag känner i dag.

Får jag upp den gröna färgen när det gäller ett parförhållande så är det för mig sexuell glädje och även här att upptäcka och lära känna varandra på ett nytt sätt.

Kan vara ett  helt nytt sexuellt förhållande. Eller i ett redan etablerat förhållande där  en förnyelse av sexlivet  kan behövas och på att skapa en spänning och att bryta vardags tristesen.  

Att överlag  hitta på  nya saker i relationen. Behöver inte bara vara den sexuella biten utan även att få nya intryck och upplevelser tillsamans utanför det vardagliga livet.

Grönt är även att utveckla sig och att utveckla våra sinnen att fokusera mer på syn hörsel  eller känslolivet att lära känna oss själva och gå lite djupare med något av våra sinnen. 

Det Kan vara konstnärligt, lyssna på musik, vinprovning eller kroppsligt mm. 

Lasse

Skogshumblan
2013-05-24 18:14
1

För mig är grönt en skön färg som precis som Pagan skriver ger ro och vila. Tänk skog, behöver jag säga mer?! Sammetslen mörkt grön mossa, spirande löv eller ädelstenar…. Det symboliserar för mig något som växer fram, kan vara något man bär inom sig som ska ut eller en inre styrka. Utveckling, fördjupning eller liknande. Grönt är skönt!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

gevalina
2013-05-24 23:18
1

Min första tanken som kom upp var pengar..hmm kanske läst för många kalle anka tidningar när jag var barn. (joakim von anka som badar i gröna sedlar i valvet)
Grönt ger mig en skön känsla av rohet . En känsla av att allt är klart. En känsla av att inget kan gå fel nu. En känsla av att ha lyckats….Lugn och ro./lycka.

Negativt:..Kan bli för mycket av det goda..ev girighet??

Tarotstollan
2013-05-25 01:25
2

Grönt är naturens färg nummer 1, i alla nyanser! Det känns lugnande och fräscht. Tänker på mjuk mossa, klöverblad, barr, björklöv som rör sig i vinden, mm.
En ny start på något

På tarotkort där jag sett kvinnor klädda i grönt har jag alltid tänkt att de är jordnära och framför allt lugna kvinnor.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!