Dagens tarot kort
Idag fick jag Prinsessa i Pentagram
& för skoj skull drog jag ett till.. tre i pentagram.
Jag får bra vibbar, trotts att jag har försovit mej rejält till jobbet idag.
De blir en lovande dag helt enkelt! =) Jag tror faktiskt de blir det!
**
Hur gör ni med dagens kort? Har ni lagt något & berätta gärna utgången av det hela! =)**
i morse fick jag fyra mynt…kanske en hoppfull dag med lite tur på lotto i kväll ?? eller så kanske är det bättre att hålla i slantarna..tja vi tippar på jobb så det är redan betalt.,,här handlar det om att ta en risk…antingen förlorar eller vinner jag på det.
Pendeln säger att vi på jobbet inte ska vinna denna kväll men att jag vinner en slant om jag köper en femma lott.
Återkommer om hur det har gått denna dag.
Jag drog 4 i svärd idag. Jag tror på en ganska lat och inaktiv dag för både knoppen och kroppen.
Jag drog Ess i Stavar och vet inte riktigt än vad det står för, kanske att jag skall jobba med mina räkningar för denna månaden lite senare under kvällen.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
dagen har varit turbulent….jo jag vann fem kronor på femmalotten 🏆och ingen vinst på lotto men inte så konstigt då bolaget bara spelar på lördagar och inte onsdagar som jag trodde….så pendelns budskap stämde.
I dag när jag stressade med bussen för att hinna med tåget får man veta precis när man slagit sig till ro på sätet att tåget är inställt…jaha tänker man och får vänta en halvtimme till nästa tåg….och väl framme hos väninna som ska leda vår andliga kväll..som bestod av länkning en och en till värdinnan och sen en visualiseringsövning med olika budskap…samt lite psykometri…kvällen var givande… men när jag och en annan väninna ska åka hem med tåget förvisso åt olika håll så är jag inte förvånad när tågen åt båda hållen är inställda…
ja nu är jag äntligen hemma men dagen har varit givande trots lite turbulent tillvaro.
sov gott alla.
Ja här gjorde vinden att det inte blev några krattade löv och jag var alldeles för ofokuserad för att få något skolarbete gjort så… jag gjorde inget…
Drar ibland dagens kort. Igår drog jag djurorakel och fick kråkan, det är ett av mina "bra-tecken" kort. Och visst blev dagen bra även om den var låååååång.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jag har alltid dragit ett kort varje morgon.
Fast de senaste veckorna har jag dragit 5 kort.
Jag har delat upp dagens timmar och drar då 4 kort för dem och ett extra kort för dagens energi. Fungerar himla bra. tar lite extra tid förståss så jag får ställa klockan lite tidigare. Men ska göra så här så länge det känns bra. Tidigare drog jag bara ett kort som dagens kort, fast detta känns mer ok just nu.
I mitt fall
Kort 1 kl 5 - 10
Kort 2 kl 10 - 15
Kort 3 kl 15 - 20
kort 4 kl 20 - resten av kvällen/natten
Kort 5 dagens energi
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Spännande Pagan.
/ Skogshumblan

Ja, det är det faktiskt. jag skriver upp ett nyckel ord eller max en mening som dyker upp i huvudet för varje kort. Det är en rätt bra övning också tycker jag. Men man har ju inte tid att filosofera hur mycket som helst för varje kort, måste ju hinna till jobbet också. I tisdags fick jag upp drottning i svärd för klockan 10 och tänkte direkt att jaha nu är chefen i faggorna, men det var hon inte, däremot fick jag ett sms från henne 10.15, så det kan bli himla klockrent minsann. Å skulle jag få ett värsta skitkort så vet jag ju att det blir rätt kortvarigt😉
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Ja precis. Får ta och lura på att våga mig på den här grejen.
/ Skogshumblan
ska med glädje testa varianten några dagar.