Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1376 ggr
[Camia7]
0

Tarotkort??

Hej:) jag har aldrig testat Tarot men beställde en kortlek som ska komma med posten idag.. Har läst nu att man ska börja med den klassiska kortleken?.. eller kort som innehåller 22kort? inte 78kort ?eller vad det är.. Hjälp nu blev allt jätte jobbigt??..

jag beställde en kortlek som jag tyckte va finast.. tycke inte att den vanligaste är nå fin alls.. kan jag använda korten utan att läsa vad dom betyder? är det inte jag som ska känna vad dom betyder?

Tack för svar:)

Mvh Camia

plutopellis
0

Hej Camia! Du gör helt rätt! Du ska välja en kortlek som du dras till, en som du tycker om och sluta lyssna på alla andra. Jag är en sån där som har svårt att känna så har en pärm med utskrivna förklaringar samt bok när jag lägger men det du skriver att det är du som ska känna det är precis så det ska fungera! Sen om man fastnar kan man ta till förklaringar eller be om hjälp här. Tycker det låter som om du har koll på hur du vill ha det och hur du vill göra så kör så det ryker 😃

[Camia7]
0

Okej😃 Tack:) Då kör jag så det ryker :P

[Camia7]
0

hmm har en annan fråga :) Tänkte på att de som lägger kort brukar väl beskriva hur livet ser ut just nu? och framtiden? eller är det bara framtiden? :)

Amandla
0

Du kan lägga för det förflutna också, för att se varför du gjorde som du gjorde 🙂Du kan till och med lägga för tidigare liv, för att få kontakt med dina guider, det finns inga gränser! Fast tänk alltid på att bara lägga för dig själv eller personer som gett sitt medtycke, man lägger aldrig någonsin för någon som inte godkänt det. Det är att snoka i någons privatliv.

plutopellis
0

Det är nog väldigt olika och dels beroende på vilken läggning man lägger. (Se under tarotstjärnor här till vänster) Vissa läggningar är ju för nu, då och framtid. Sen kan man dra ett kort för dagen då får man lite att tänka på under dagen, sen finns det ju årsstjärnor för hela året, eller en månad framåt osv. En hel vetenskap 😉själv anser jag mig som total Nybörjare trots att jag gått både kurs och hållt på till och från i flera år. Man blir aldrig fullärd! 🤪

[Camia7]
0

Oj ja mycket att lära :) intressant de där med dags kort hur gör man då?:)

Tarotstollan
0

Välkommen hit Camia7!  Nyfiken på vilken lek du har köpt? 😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Camia7]
0

Ja jag har ju ingen erfarenhet av Tarot alls men följde det som många säger om att välja den som känns dragande:p så det blev Tarot of the elves men har nästan ångrat mig eller jag vet inte :p

Tarotstollan
0

Tarot of the Elves är en jättevacker lek och jag har den själv. Jag har inte arbetat med den ännu men jag har den framme lite då och då och tittar på bilderna.

Den är ju "Rider inspirerad" alltså klon av Rider-Waite leken som är den första helt illustrerad tarotleken. Så grunderna finns ju i leken, du kanske bara får titta lite närmre på bilderna. Dessutom har du ju alltid den lilla boken som följer med att titta och läsa i om du skulle köra fast.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Camia7]
0

Okej :)