Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 1108 ggr
Puffis
2012-10-15 23:44
0

Undrar lite

Jag undrar om det spelar någon roll vilken sorts läggning man gör? För jag brukar köra samma "traditionella" hela tiden och den funkar bra, men är det bättre att använda olika för olika frågor? Glad

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Tarotstollan
2012-10-16 00:12
0

Om man testar nya stjärnor och med dem nya frågor kan man ju utveckla sin talang inom tolkningar.
Detta är vad jag tycker, men om du har en stjärna som fungerar bra för dig så kan du ju fortsätta med den.
Det är ju bara du själv som kan avgöra vad som känns rätt för dig!

Du kan ju alltid gå in på "Tarotstjärnor" titta runt och se om du gillar någon och testa den.
Man kan ju alltid testa varje stjärna man gillar en gång och se om den funkar för en, gör den inte det, testa nästa!

Lycka till!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2012-10-16 13:39
0

Vitsen med olika stjärnor är att man får hjälp att fokusera på olika saker och områden. Använder man samma stjärna jämt tror jag det finns en risk med att man missar mycket information. Att prova nya stjärnor tvingar igång både hjärna och intuition på nya sätt.

Skogshumblan
2012-10-16 15:45
0

Som Nybörjare kan det kännas skönt att köra samma men som amandla säger missar man endel kanske. Jag gillar att göra egna stjärnor, alltså att fundera utifrån frågan vilka frågor jag vill ska ingå och oftast brukar det komma rätt självklart vilken stjärna det blir, oavsett om jag "kokar ihop" en egen eller använder en som redan finns. Ett tips är som sagt prova något nytt. Kanske man ska begränsa korten så att de är lagom många, 3-4 st?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Puffis
2012-10-18 20:51
0

Okej, tack så mycket för svar! Glad

Om du följer spår du aldrig sett förr, kan du lära med ditt hjärta här och nu.

Isa56
2012-10-18 22:40
0

Jag använder ofta samma läggning.

Men testar nya då och då. Gör jag en läggning för någon annan, brukar jag använda den som känns bäst just då.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻