Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1556 ggr
plutopellis
2012-07-13 06:44
0

Fredag!!!! 13/7

Se där ja, fredagen den 13e.. Det bryr jag mig inte om, det enda jag hör är FREDAG!!! Äntligen! Gud vad denna veckan har varit tuff fast jag bara jobbat fyra timmar om dagen! Jösses.. Men det kommer bli bra det här :) Hoppas alla sovit gott, det har jag! Önskar er alla en underbar fredag!

wolfheike
2012-07-13 07:14
0

God Morgon Pluto och ni andra !

Fredagen den 13-e ja en dag jag bara går och myser,gör det där lilla extra med något gott att äta och dricka.För mig är den positiv med goda energier så den har fått bli till en liten privat helgdag där jag sätter lite guldkant på tillvaron.

Det är klart det kommer att bli bra Plutopellis Cool

Ha en alla tiders dag Glad

Skogshumblan
2012-07-13 07:22
0

God morgon! Pellis äntligen fredag! Wohooooo! Heike, Ah vilken fin liten tradition! Den snor jag av dig för fredag den 13:e har samma inverkan på mig. Goda vibbar. Idag är här så trist och grått, blä. Men strax ska jag ut och springa, hahah börjar tro att jag blivit biten av löparbacillen för igår låg jag och funderade ut nya vägar att springa. Hade jag inte varit så trött är risken stor att ja hittat satellitkartor och lagt upp rutter:P Senare idag ska min fina mamma och jag åka till en av hennes bröder och äta middag. Brodern i fråga är gift med en polska så det blir att äta massa gott! Namnam! Har en härlig känsla i kroppen, hoppas ni andra också har det och att er dag, allas vår dag blir kanoners!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Momiji]
2012-07-13 07:26
0

Gomorron på er!

Ja, idag är det äntligen fredag. Känner mig lite nervös då jag har återbesök hos läkaren nu klockan 9.00. Nu kommer jag få veta om jag får fortsätta med ört-tabletter, te och avslappning eller om jag kommer bli tvungen att få utskrivet medicin. Hoppas att jag slipper medicin och får fortsätta som jag har gjort nu i veckan. Kommer även att få gå vidare med behandlingen och jobba på ångesten om hon anser att sömnen inte är ett problem längre. Sen ska jag mest troligt få veta vars och vilken kurator jag ska få gå hos framöver.
Förrutom nervositeten har det varit en ganska bra morgon än så länge Glad

Hoppas ni alla får en trevlig dag!

Skogshumblan
2012-07-13 07:38
0

Momiji, hoppas allt går bra. Kom ihåg att du aldrig är ensam, familj, vänner & vi här finns så nära du vill ha oss:)

/ Skogshumblan

[C Stark]
2012-07-13 08:55
0

God morgon Pluto, heike, skogis och momji!

Hoppas att det går bra hos läkaren momiji, kom ihåg att det är inte läkaren som bestämmer om du ska äta medicn. Det är du själv, du känner din kropp bäst! Glad

Bra initiativ heike alla tillfällen att fira skall tas tillvara på!!

Äntligen fredag Pellis - njuuuut!

Och jag… jag sitter med kaffet i halsen, oå på väg till sjukhuset…. nyvaket, men övertygad om att det kommer att bli en grym dag  - önskar er desamma!! Kyss

[Momiji]
2012-07-13 10:04
0

Tillbaka från läkaren nu.

Blev inge tal om mediciner då jag sovit ca. 5 timmar per natt sen jag började med örterna, teet och avslappningen Skrattande

Hon har även hittat en kurator åt mig så jag ska få börja med KBT-behandling. Kuratorn har just nu semester men kommer tillbaka nån gång i augusti och jag har förtur på väntelistorna så i september skulle jag gissa på att jag får börja. Fram till dess får jag prata med min läkare dom dagar då det känns som att det blir för mycket.

Allt detta förutsatt att provsvaren är bra. Hon sa att allt detta som jag känner kan bero på en hormon-rubbning också(men det trodde hon inte). Så har lämnat några blodprov som jag får svar på under måndagen(är alla provsvaren bra så skulle hon inte ringa men om något visar något fel så ringer hon). Har även kollat hjärta(lät som det skulle), lungor(lät också som dom skulle) och blodtryck(lite lågt, 110/70 men ändå bra). Så nu är det bara att hoppas att telefonen inte ringer på måndag och sen vänta på att jag ska kallas till kuratorn.

Amandla
2012-07-13 10:15
0

Morrn allihop!  Jag har störtsovit inatt men alldeles för få timmar. Låg och läste ut en bok Tungan ute Ska hämta en kompis vid tåget om en timme, vi ska på medium-healing-inspirationshelg här i Värmland ihop med ett gäng härliga människor. Det ska bli så kul! Och alldeles gratis dessutom, så kan det gå när man hittat en av alla facebookgrupperna som finns Skrattande Jag har ju den stora turen att bara bo ett par mil ifrån stället som vi är bjudna till, så resan blir inte lång för min del, men vet att några åker sådär 50 mil för detta.

Alltså blir jag borta hela helgen, men jag tror ni klarar det va? Cool

Skogshumblan
2012-07-13 10:40
0

Amandla, låter toppen! Hoppas det  blir en kanonhelg, ska försöka överleva utan dig.Kyss

/ Skogshumblan

Amandla
2012-07-13 10:47
0

Tack! Det blir kalas, det känner jag på mig! Skrattande

Pagan
2012-07-13 10:49
0

Godförmiddag

Ja, fredag i dag och den 13:onde. Lite på språng just nu, dottern vill ha skjuts tittar in lite senare och hoppas alla får en kanondag.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
2012-07-13 11:26
0

Godmiddag allesammans Skrattande

jag får ett ryck då och då och blir lite spelnörd. Oskyldig Så det är vad jag sysslat med igår och i förmiddag. För mig är det lite av meditation att spela lite fåniga spel. Tiden försvinner och jag försjunker ner i en behaglig lätt frånvarande nivå. Det blir en skön avkoppling från vardagen.  Flört

Men källaren väntar så jag får ta ett litet ryck där. Börkerna ska sorteras i sommar innan jag får spel på alla böcker som ligger i kassar och intryckta lite här och där. Har tre bokhyllor i källaren som är proppfulla. Så nu har jag sagt länge att fler böcker än de jag får plats med där ska jag inte ha. Så nu får gamla faktaböcker från 60-70-talet ut. Tungan ute

Önskar er alla en skön dag och krya på er ni som är krassliga. Kyss

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Ruzicka
2012-07-13 13:50
0

Sambon har fått svar från ännu ett företag. De vill gärna träffa honom, de också. Men de bad honom skicka lista på kurser han gått hos BMW, och han har ju inte fått ta några kurser av chefen även om han bett om det i flera år.. Så nu känns det ännu mer omöjligt, trots att han har två intresserade företag.. Det funkar ju inte likadant i Sverige och i detta hierarkins land, men det hjälper ju inte oss.. *suck* Nej, nu känns livet omöjligt och jag ligger sömnlös om nätterna igen. Det är så mycket som inte går som jag önskar just nu.

Vad duktig du var, pluto, som tog dig igenom hela veckan. Du kan vara riktigt stolt över dig själv nu! :D

Vad skönt att du slipper medicinering, momiji. Jag har en vän som går på KBT och hon är jättenöjd med det. Säger att det har hjälpt henne jättemycket. Jag hoppas att det kommer hjälpa dig också. ^^

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

[C Stark]
2012-07-13 21:18
0

Och så försvann hela mitt långa inlägg som jag suttit o författat i en kvart….zzz… Skrikandes

plutopellis
2012-07-13 21:29
0

Oj då! Ja då blir man förbannad C Stark!! Förvånad

Röjt runt i gubbens akvarium så nu är det bara ett enda stor dammoln där i! Hoppas det blir bra när det lägger sig Glad

[C Stark]
2012-07-13 21:36
0

Damm i akvariet?? Förvånad Haha… duktiga du!
Jag sitter o försöker fylla ut de sista timmarna på dygnet,Spacklet tog slut och tv:n har precis gått sönder.  What to do, what to do…

Det lät så spännande med Amandlas helhelg - uppdatera oss när du är tillbaka. Jag är också jättesugen att åka iväg, menhar liksom inte hittat nåt riktigt bra ännu (tips mottages tacksamt)

Ruzicka… efter regn kommer storm… men sen… sen! kommer solsken!

Kyss

Ruzicka
2012-07-13 22:28
0

Ja, du har rätt CS. Jag får försöka tänka positivt igen.. Tack för stödet. ^^

Idag gav vi bort de första två av råttbebbsen. Det kändes jättebra, de nya ägarna verkar perfekta. Jag har full tillit till att de kan ge mina små bäbisar ett underbart liv. De hade bakat muffins åt oss som tack. :) På söndag försvinner tre till, och snart efter det två till plus min aggressiva råtta. Djurpopulationen hos oss kommer minskas rätt kraftigt fram tills början av augusti då alla antagligen har nya hem.. Från 19 råttor till inga alls. Det blir tomt. Det enda jag kan göra är att se till att det blir bra hem till allihopa..

Ruzicka
2012-07-14 00:11
0

Vart har alla tagit vägen..? Förvånad

Isa56
2012-07-14 08:30
0

Tror många varit borta eller sett på film.

Ja Ruzicka inte lätt att göra av med sina husdjur. Men de kommer nog fler små vänner till dig sen. Skönt att du hittar bra hem till dem. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻