Godmorgon Tisdag
Upp å hoppa alla goa.
Idag ska jag ansöka om nytt pass.
Det är mitt i natten just nu, har precis slagit om till tisdag, men jag kommer nog drömma om Jamie Fraiser och Claire
när jag väl går och nanar kudden
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Oj vad du var ute i god tid, Pagan! 
Jag kom precis hem från en springrunda - det ni! New and improved me, Ruzicka tvåpunktnoll. Och sitter och hostar lungorna ur mig, precis som alltid när jag har ansträngt mig. Det går väl över snart. ^^
Natti natti! :D
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Hahaha
, stackars dig
Denna motion och dess verkningar…..blähä! Själv är jag ju stavfanatisk, i ur och skur är jag ute på mina morgonrundor/kvällsrundor. Önskar verkligen att känslan av totalt välbefinnande en dag ska infinna sig. En vacker dag så gör det väl det - till motsats mot de där dagarnas känslor då jag INTE gick och den ågren som infinner sig då.
Nå det kanske är ett slags välbefinnande då - om man jämför…..typ
Alltid gott att veta att man gjort nåt…………………tror jag.
Sajtvärd Tarot
"Önskar verkligen att känslan av totalt välbefinnande en dag ska infinna sig."
Man kan ju drömma.. ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
God förmiddag i denna tråd också. Idag ska städas… Urk. Men sen baka tårta- bra morot! En dag… Ska Pellis stå brud så här kommer ett tips. Både min dotter och jag älskar denna!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hahahaha 
Hoppsan, du hade visst skapat en godmorgontråd redan. Det missade jag helt. Jag som trodde att jag var först, attans också! 
Haha, var Pagan först! Och jag som skällde på henne i den andra
hihi 
Vi kan ju ha två idag!
Då måste jag skriva något annat här… Hmmm… Idag ska jag fundera på vilket garn jag behöver inhandla till allt virkande. Jag och en kompis ska tydligen sälja på julmarknaden där hon bor.. Vad har jag gett mig in på??? o.O Vill virka, men handleden behöver vila idag..
Fick beslutsångest över vilken tråd jag skulle klottra i ;)
Godmorgon alla! Eller goddag kanske….
Varit uppe ett tag nu, skriver uppsats så det står härliga till, rent formellt så är halva skriven. Känns gött!
Skogis, jag bakar också tårta. Dock bara en liten, ska ha lite minifika här i morgon och vill inte få en massa tårta över. Kunde ju visserligen ha baka nåt annat, men varför göra det lätt för sej ;) Vit choklad och hallon på chokladbotten bliver det denna gång.
Övriga planer för dagen är att komma iväg ut och springa samt åka in till stan och köpa en korsett som jag lagt undan. Spanat sedan jag fyllde år (i september) och nu äntligen har min storlek dykt upp =) Måste bara hitta på ett bra tillfälle att sporta den…
Ha en fin dag alla!
Fred och god växt!
#12 Godmorgon på dig med! Fast för mig är det ju godkväll eftersom jag inte lagt mig ännu 
Låter skönt att springa, synd att man är så trött idag, annars hade jag nog också satsat på det!
Godmiddag allesammans. 
Full fart ser jag. 
Nu har man handen i fast läge. Fast hon (arbetsterapeuten) misstänker att jag har dels handledsinflammation men också en nerv i kläm. Hon blev inte riktigt klok på var, det kan komma från nacke axel också. men nu är det vila och sen blir det jobb 4 dagar nästa vecka. Sen har jag 4 veckor semester. Så får vi se. Hon ska ringa mig om några veckor för att höra hur det gått. Blir det sämre får jag naturligtvis ringa och få akut tid.
Rätt kul egentligen. Hon tar fram en bit plast och klipper ut en bit som hon doppar i varmt vatten, sen lägger hon den över handen och den formas och stelnar, helt efter min handled och tumme. 
Känns lite ovant och stelt, men man vänjer sig nog. Ska ha den dygnet om. Handen är lite lätt svullen än, så vi fick inrikta oss på att först få ner inflammationen, sen blir det lättare att se vad de andra är.
Ha en skön dag
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Oj, vilken grej! Nästan så man får hoppas att det inte blir värmebölja nu, för då smälter väl handen bort
När jag hade ont i mina tummar fick jag lite mer påkostade stöd, men det var fjorton år sen, innan alla neddragningar…
Haha då kommer min ishink till pass isåfall. 
Fördelen är att det är halvt, sitter bara med två kardborreremsor, och det har format sig helt efter min hand.
Jag har ett helt handledsstöd, som jag inte kan använda för den trycker in tummen för mycket. Men visst är det ett enkelt stöd. 
# 12. Låter som en mycket god tårta. spara lite till tårtmonstret här! Jag skulle nog kunna leva på tårta ett bra tag
!!!!!
# 14. Hoppas att det känns skönare i din hand nu även om det är ett lätt stöd. Något måste det väl hjälpa annars får du klaga!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ser ju hur coolt ut som helst Isa.
Jag kan ju säga som så att till Skottland åker jag inte i brådrasket. Om vi klagat på regn här så….Toppar Skottland regnmassorna med bred marginal. De har utfärdat varningar, översvämning och folk har försvunnit i vattenmassorna
Tror jag far på kanotfärd iallafall. Har ju ansökt om pass så jag kan ju ändra mig senare i sommar eller så.
Så går det när man missar nyheterna och dagsblaskorna
Sajtvärd Tarot
Haha, ska skaffa en Darth Vader kostym. Har ju en bra början. 
Nåja den håller tummen i fast läge, och det är meningen. 
Jaja Plaska du på härhemma istället. Göta kanal till exempel. 
#17 Har blivit 3 tårtor på 3 veckor och jag är inte den som bangar nåt gott. Sambon är mer för traditionell gräddtårta medan jag vill göra mer avancerade historier vilket slutar med att han snällt smakar och jag får käka upp resten. Gott, men det kan bli lite mycket ;)
Idag har jag dock haft ett galet sug efter tonfisk…(!?) Ja, jag vet, konstigt. Fick gå till affären och införskaffa det för att stilla suktandet. Knäppt…
Fred och god växt!
Hmmm… Sug??? 

Pagan äsh och fy på allt regn!
Isa jag säger igen att du ska be/ kräva att få göra en nervimpulsmätning. jag har ju konstant domnade lill- och ringfinger på höger hand, av och till så ont i handled och armbåge som strålar upp mot armhåla och har periodvis blivit sjukskriven och fått diklofernak att knapra när inte ipren funkar. Jag fick göra den där mätningen här om månade och det var karpaltunnelsyndrom som kan opereras ganska lätt och ger goda resultat. SÅ sluta vara tyst och envis.
/ Skogshumblan
Hehe, du låter som min arbetsterapeut. Tack för din förklaring, nu hänger jag mer med i vad hon sa idag.
Jag har receptbelagda värktabletter plus Panodil.
De ska göra någon sån mätning och hon pratade också om Karpaltunneln, Sen är det en fråga om domningarna kommer från handen armbågen eller från min gamla whiplash. Hon tror det är två olika problem.
Haha ja men Isa två utbildningar i en kropp och bara ett halvt studielån låter toppen!
/ Skogshumblan

Tittar in, lite lätt trött i ryggen efter kökstjänst och uppassning på gästerna. Skrattar gott och njuter som vanligt av värmen i tråden!
Ruzicka, vilken kämparanda!!!! Go girl!
Här är en till tårtälskare, och framför allt en smarrig cheesecake..
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Grattis här inne också ELpida,
/ Skogshumblan
Nu är det Morden i Midsommer på ettan govänner, glöm inte det!!! 
Tårta… och tonfisk… låter som smörgåstårta!
Det är mumsigt och väldigt kul att göra, bara man har bottnarna (använder oftast formfranska men man kan förstås baka dem själv) så kan man improvisera fram fyllningarna. Om jag inte vore så mätt nu så skulle jag bli störtsugen 
Åh, smörgåstårta… sååå gott! Det har jag aldrig gjort faktiskt. Kanske får bli nästa projekt. Skulle varit gott med kaffe med bailey's men det är lite väl sent för kaffe och baileysen är slut =( Känner att det är ett hårt och torftigt liv jag lever.
Tänkte jag kunde visa upp min tårta bara sådär helt OT. Jag är inte så nöjd men det får gå, förhoppningsvis är den god istället.
Fred och god växt!
Men hjälp vad duktig du är! Du och pluto kan starta klubb, det är ju inte tårtor ni bakar - det är mästerverk!
Nämen nu får ni ge er med tårtmanin 
MÅSTE få smörgåstårta nu ju…. mmmm!
/ Skogshumblan
Pagan hur har det gått, blev det nåt pass? Jag bara väntar på att mitt ska gå ut så jag får byta det. Min passbild kan vara en av de absolut fulaste bilderna som finns på mej *ryser vid tanken*
Skogis sluta prata om smörgåstårta då!!! Vill också ha det nu! 
Fred och god växt!
Jag fick smörgåstårta både igår och ikväll. maken hade med sig en stor bit igår när han var på möte. 
Tjusig tårta Elena-Maria. 
Jag kan också vara med i tävlingen "Fulaste passbilderna någonsin" 
Isa, nu blir jag riktigt avundsjuk på dig, smörgåstårta… *djup suck av längtan*

jajamensan Elena - Maria, fick ansökt iallafall. Det har blivit 50.- billigare - bara 350.- fast nu väntar jag i tre-fem arbetsdagar. Det är ju himla enkelt nuförtiden. Man står på samma plats, tar foto, svarar på frågor och blir mätt (på längden, för jag var lika hungrig efteråt, tur de inte vill ha vikt också
) å sedan får man skriva på skärmen - kan ju säga att det blev en lite annorlunda namnteckning och fotot!!! ja det togs om tre gånger. Först så försökte jag visst sträcka på mig för mycket, andra gången så såg jag för mycket ner och den tredje dög tydligen åt damen i luckan - men jag är glad att passen bara håller i 5år.
Isa, jag funderar på Laxsjön, men himla trist med regn från torsdag
herrejösses, nu e jag ju tillbax till sistaminuten. På Landvetter kan man ansöka om tillfälligt pass för 950:- men det gäller tydligen inte mig som ansökt om ett nytt idag. Fy tusan. Moment 22 - kanske nöja mig med ett par hotellnätter i Göteborg, äta gott, göra slut på reskassan och bada bubbel.
Fast vem säger att det inte kan vara kul att paddla i ösregn??!! egentligen Va! Va!
Sajtvärd Tarot
Tårtor älskar jag, kan äta tills det kommer ut ur öronen! Såvida de inte är med creme fraise blandat i grädden som en hade gjort en gång. Då tackade jag helt nej till tårtan, gissa om hon blev förvånad!
Däremot smörgåstårta äter jag inte alls, avskyr alla röror, cremer och allt sådant fett + alla skaldjur osv, Har inte ens fett på mina "brödgåsar"!
Men Pagan, du kan ju inte sticka iväg utan oss andra! Tänk vad mysigt vi kan ha det i ett par kanoter, ett stort tält eller varför inte hotellrum? Fulaste körkortet har nog jag. Slet som ett djur med håret och lyckas ändå få ena sidan att spreta rätt ut. Dessutom lyckas jag se ut som Zlatan på bilden, det ni!
/ Skogshumblan
Flickor, flickor……. UPPROP!
Vi har våran alldeles egna Zlatan på Tarot i fokus
!!!!
Undrar om Humblan är lika bra på att jonglera tarotkorten som han är med bollen?
#38 hahahahahah
Fred och god växt!
Haha Ja det skulle jag med vilja se. 
Jag skulle bara boka tid, men han tog mig direkt, håret helt spikrakt och ser ut som all världens sorger tynger mina axlar. När dessutom barnen undrar om jag verkligen får ut pengar med den bilden, då undrar man. Men det är likt tyckte polisen.och det blev jag inte gladare av. Hm 
Kom just ihåg den gången jag skulle betala på Åhléns, det var på den tiden när man skulle visa leg för att betala med kort. Kassörskan frågade om det verkligen var jag på leget
Jag fick visa henne lite andra kort jag hade i plånboken så hon såg att namnet stämde…