lägga utan lov
vill börja inlägget med att säga att jag INTE har gjort det haha! (livrädd för massa arga kommentarer) har aldrig gjort det!
Men kände att jag behövde lite hjälp här..
Har en vän som är inne i en jobbig period i livet, och jag känner SÅ STARKT att jag kan hjälpa henne en bit på vägen med hjälp av korten.
MEN.. hon tror inte på det! så därför vill jag absolut inte tjata!
Men jag VILL ju ! det sårar mig och se henne så här.. tänker på henne hela tiden och försöker komma med så goda råd jag kan.. men det saknas nått i pusselbiten!
hur hade ni gjort?
i pusslet skulle de ju stå… dumma mobil..haha
Jag tänker såhär, för andra lägger jag inte utan lov. Punkt. I din sits kan man göra läggning utifrån dig, ex " hur/ vad kan jag göra/ behöva fokusera/ tänka på för att hjälpa …" Eller vad ska jag undvika i relationen med vännen i fråga. Hoppas du kan hjälpa din vän.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
ja det var nog i dom banorna jag tänkt, men var så osäker på om det åxå var ett övertramp 
men då gör jag så och hoppas på att få stooor visdom haha;)
Håller med Humblan här, du kan lägga för vad du själv kan göra för att stötta din vän. Men vill hon inte lyssna så vill hon inte, det är också en lärdom för dig, att man inte kan hjälpa andra alla gånger fast man så gärna vill. Försök att inte ta åt dig av hur hon uppför sig, hennes liv är hennes att lära sig av. Och låt bli att säga "vad var det jag sa… " för jag kan tro att du har helt rätt om henne. 
Lyssnar vet jag att hon kommer göra=) bara jag inte nämner att korten hjälpt mig haha!
tänk vad tillfredställande det hade varit och kunnat hjälpa alla som behövde det.. men där måste nog även jag försöka se realistiskt o inse att det inte går 
ska verkligen försöka att inte bli känslomässigt engagerad.. men ååh så svårt det är med vissa??
Du kan alltid be korten att visa hur du själv kan göra! Sen kanske de inte vill svara alla gånger, då är det för mig ett tecken på att försöka släppa taget och inse att jag inte kan/ska påverka utan backa.
tack <3
tar till mig varendaste ord 
rosegarden, jag tycker amandla har gett dig så fina och kloka ord här och du är helt fantastisk tycker jag som bara tar till dig allt och försöker göra det bästa av en supersvår sits.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Håller med ovan. Vill du hjälpa så fråga korten om dig själv om du inte vet hur.
Att hjälpa en annan människa handlar inte om att göra saker åt dom oftast, utan att stötta dom så dom kommer fram till sina egna beslut och orkar hjälpa sig själva… 
Att komma med färdiga lösningar kan tyvärr göra att en människa som mår dåligt mår ännu sämre då de får "bekräftat" att de inte ens klarar av att lösa sina egna problem.
Faktum är ju att var och en av oss, lär av våra misstag, inte genom andras. Det är så vi växer…