Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1465 ggr
Tarotstollan
0

Måndag 16 April 2012.

Är jag först? Ja, de flesta av er skall väl till arbete och skolor eftersom det är måndag, så ni sussar gott nu hoppas jag!

I dag är inget av större värde inplanerat. Skall ringa en av mina mostrar eftersom det är hennes födelsedag och gratta.

Skall faktiskt själv gå och lägga mig nu, så "ses" vi senare under dagen förhoppningsvis!

Sov gott Sverige!!!!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
0

Jag är vaken i alla fall! Tungan ute Jobbar ju… Men snart hem och sova och sen vara ledig i en vecka! Snälla mamma ska ta hand om busungen när sambon åkt till jobbet så jag får sova lite längre… Härligt!!

Var det någon som såg Titanic-serien?? Jag missade ju den eftersom jag jobbade… Rynkar på näsan

Ha en bra dag alla!!

Skogshumblan
0

God morgon Stollan, Jessica och alla andra. Ser ut att bli fint väder idag, hoppas kunna vara utomhus mycket idag och ladda om :) Hoppas ni får en fin dag och vecka alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
0

Godmorgon alla! Sitter med ett litet minielement i famnen, snäll och go :) köpt två febertermometrar sen ungen föddes och ingen fungerar :/ men skulle gissa på 38 grader ungefär. Hans allra första feber och han är över ett, imponerande.. Annars händer inget här idag, försöka tömma sista släpet med ved så han kan hämta tillbaka det men annars inget särskilt. Puss och kram på er alla goingar!

Elpida
0

God förmiddag!

Här lyser solen men det är kyligt i luften och det är snövarning..Obestämd Mycket aprilväder detta året.

Ska köra ett cxworks-pass på lunchen, ska iaf testa om magen vill vara med. Har varit med ena dottern hos läkaren, urinvägsinfektion. Ikväll blir det bara vila, har fortfarande något skit i kroppen förutom tarmarna och är småtrött hela tiden.

Jessica, mammor är så bra att ha. Skönt att du får sova ut ordentligt, bästa medicinen!

#3 Stackars liten, fast de brukar klara det ganska bra när de är så små. Min 17-åring var helt fantastisk när hon hade feber som liten. Då kröp hon upp i mitt knä och så satt hon och bara kramades och klappade mig på kinden - som att det var jag som behövde tröst.Kyss

Hoppas ni får en finfin start på veckan!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[GunillaR]
0

Godmiddag på er!

Solen skiner och jag  har fastnat här framför datorn. Men jag ska snart släppa taget och börja fundera på om jag ska sola en stund på balkongen eller inte. (vilket tror ni det blir?) Flört

En del inköp behövs göras som jag ska göra i eftermiddag; sandpapper och vit häftgrund. Ska börja så smått på en byrå och en stol som ska vitmålas. Och eventuellt hyllan som jag satt upp. Meningen är att jag ska vitmåla väggarna. Tycker det är snyggt och dessutom passar det till alla färger.

Ja, då är det väl bara att sätta igång då…………

Ha en bra dagGlad

[Momiji]
0

Äntligen har jag lyckats! Målningen är klar Glad

Här var första försöket(som jag var på så dåligt humör då jag gjorde):

och här är den jag gjorde idag:

Skogshumblan
0

Momiji men så vackra!

/ Skogshumblan

[Momiji]
0

Tackar Skrattande

plutopellis
0

Momiji, jag gillade den första starkt också :) riktigt rofyllda! Så glad hon kommer bli din mamma :)

[Momiji]
0

Tycker inte jag fick något riktigt flyt i den första, men tackar Glad Ska fixa bild när den är i ramen också. Ja, det får jag se imorron

plutopellis
0

Tror jag föll för de ljusare nyanserna :) men båda är fina :)

[Momiji]
0

Okej, det är samma färger, men den första bilden är tagen med blixt. Så egentligen är den mörkare än den andra Flört

Amandla
0

Tvättstugan… *suck* men ska sätta mig på balkongen i solskenet en stund nu och mysa Glad

plutopellis
0

Aha! Oj vad jobbigt! Nu vet jag inte vilken jag gillar bäst ju! Haha! Glad

[GunillaR]
0

Momij!

Sköna tavlor. Den understa har, precis som du säger, ett flyt. Där känner man verkligen "melodin". Mycket vackra färger med solnedgången Glad

[GunillaR]
0

Det bidde ingen inköpsrunda idag. Jag tittade i plånboken och den sa NEJ!!! OK - då får det vara tills på onsdag när pensionen kommer.

För nu ska jag börja jobba på den halvspacklade stolen som står här. Stolen ska bli röd, det är byrån som ska bli vit. Stolen har en gammal köksstol som fick hänga med i en flytt, bara för att jag skulle ha en stol när jag anlände i nya lägenheten. (Jag hade beställt dit nya stolar och bord från IKEA.)  Denna stol har under åren fått tjänstgöra som målarstol, kattklösningsstol och diverse annat och skulle egentligen slängas. Men eftersom jag inte kan motstå en utmaning så tänkte jag att jag gör vid stolen. Och här är jag nu. Hmm……….kanske jag skulle ta en bild före och efter….

Det blev också tid på balkongen och sol. Det är ingen värme idag, inte alls, för så fort ett moln kom så blev det tvärkallt. Men det blev i alla fall intagen lunch och lite bokläsning där i solstrålarna.

Funderar på att börja jobba med skiss till nya målningar!

[Momiji]
0

Tack Gilla Glad

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är stolen förresten, i all sin eländighet.

Pagan
0

Momiji jag gillar också båda två, men den andra känns som mer rofylld, men så kan jag ju blivit påverkad av vad du sagt, men jättefina. Din mamma kommer säkert bli jätteglad.

Gilla, ska bli spännandeGlad

Elpida mår magen bättre?

Pellis, ja det var lite ovanligt att bli över ett innan första febern. Det bådar gott.

Jessica sovit gott?

Stollan har du fått sova något?

Skogis är det en bra dag i dag?Kyss

Måndag v.16 den 16:onde april - kan tiden gå fortare än den gör????? Jobbat, haft 17 ärenden och sedan var jag på Thai massage. Sitter här och känner mig mörbultad. Har kraftiga blåmärken på båda underarmarna, precis vid armhålorna. Uppenbarligen något mer spänd där än på resten av kroppen…… typ. Jäkla brutalt fruntimmer måste jag säga.Förvånad Först satt hon på knä på mig, sedan trampade hon runt på mig sedan kom de "mjukare" varianterna med knogar och armbågar, jäklar i min låda, det var inte lätt att andas djupt & slappna av!! Slutligen tog hon med sig hela makeupen med en vicksblåindränkt trasa med oljaTungan ute ja en annan var ju glad att ärenden var avklarade innan för jag hade märken efter urgröpningen i massagebänken och de har inte givit med sig än. Ser ut som jag knytit ett band vertikalt ner över kinderna mot hakan.Skrattande att sedan mascaran satt kvar i hennes varma trasa och även under ögonen samt att mitt hår blivit masserat med olja - ja det  gjorde ju att jag såg ut som sju svåra år när jag linkade mot bilen. Ja jösses det var en upplevelse måste jag säga. Jag måste ju totalt tappat koncepterna för jag beställde en ny tid nästa vecka innan jag gick. Efter 10ggr får man 200:- rabatt så det verkar ju ha triggat min ekonomiska sida…..eller nåtTyst

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Usch! Det lät brutalt Pagan!!! Men det ska säkert vara bra för något.. Jag hade inte klarat av det med min fibro… Och nej, jag har tyvärr inte sovit gott idag heller.. Hoppas på inatt!

Momiji - Jag tyckte bäst om första bilden för jag gillade kontrasterna bättre där. Jag är lite udda och tycker om kontraster. Men jag är inte nöjd med stjärtfenan, den stör mig på något sätt… Jag vet inte riktigt varför, om det är formen på den kanske…? Men färgerna är helt underbara!!!!

Kram på er alla!!

Pagan
0

Nämen jessica, sömn som är så himla viktigt, vad felas? Har du värk som gör det svårt att slappna av? Har du svårt att somna eller vaknar du lätt? Jättejobbigt juKyss

Sajtvärd Tarot

Jessica Holländare
0

Idag var det ryggen som störde plus att det varit mycket på jobbet i helgen/veckan som rör runt i huvudet. Brukar aldrig ha svårt att sova när jag jobbat, men nu gick det bara inte… Fast jag känner mig bra mycket bättre idag är igår i alla fall så det är ju positivt. Och nu är jag ledig en vecka så jag ska nog hinna ta igen lite förlorad sömn.. Tungan ute

Elpida
0

#19 Jösses, det lät lite… sköntont faktiskt! Så länge det ger verkan så är dt väl okej, och dessutom en hårinpackning på köpet!Skrattande

#20 Det finns ju bra avslappnings- och insomningscd:er att köpa. Så att man går ner i djupavslappning. Kanske något att prova. Att inte få sova ordentligt bäddar för nedsatthet i kropp och immunförsvar - inte bra!Kyss

Själv har jag duster med min blivande 10-åring. Fortsätter hon i den här takten har jag gjort mig olycklig på henne långt innan hon blir tonåringSkrikandes

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jessica Holländare
0

Elpida, jag vet och jag brukar inte ha svårt att sova. Man kan bara inte sova bra varje gång.. Tungan ute Dessutom är det skitsvårt att försöka följa en avslappningscd eller något sånt om man har så ont att man inte kan ligga stilla… Har en spikmatta som är helt fenomenal!! Men vissa dagar får jag så ont i handlederna när jag ligger på den så jag kan inte ligga stilla… Dumma fibro… Finns bra och dåliga dagar, har varit lite mer av dom dåliga sista veckan bara…

Men tack så hemskt mycket för omtanken!!! Kyss

[GunillaR]
0

Jessica! Det finns hjälp att få mot insomningsproblem. Gå till din läkare! Man ska inte behöva ligga sömnlös för att man har ont.

[GunillaR]
0

Pagan! Men aj aj aj, sicken behandling. Låter verkligen brutalt.

Fast jag vet ju hur man kan se ut efter en massagebehandling. Håret i nacken står på ända efter massageoljan. Och, som säger, så sitter mascaran någonstans vid hakan och läppstiftet i pannan. Det värsta är ju att man ska gå ut på stan utan att skrämma hicka på folk!

Pagan
0

jamen precis, jösses denna massage…..å jag som bokat in ny tidTyst

Nä som du säger Jessica så är det inte alla förunnat att sova gott varje natt - men det borde vara en mänsklig rättighet. Hoppas du kan hitta något som du kan ta till när det blir så där jobbiga nätter. Vi får skicka dig healing då du känner att det behövs, bara säg till!!!!Kyss

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Godnatt i tråden, har haft en loj och härlig dag. Känns som att jag är tillbaka till där jag iaf känner igen mig själv. Underbart!

/ Skogshumblan

plutopellis
1

Sov gott skogis och skönt att höra! Kyss

Pagan
0

Ja Pagan inställer sig också som redo för bingen. Säger nattinatti för i dag. ses imonKyss

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Meeeen! Hallå, Big Brother börjar ju nu! Fast tror jag ska knapra några isbitar i hopp om att de kyler dö på tanden och sen lägga mig jag också..

Sov gott alla som är påväg mot sängen!

Tarotstollan
0

Ja här har solen skinit underbart, men plösligt blev det snöstorm mitt i sokskenetFörvånad! Som tur inget som blev liggande!

#1. Ja jag såg första avsnittet av Titanic. Eftersom varje avsnitt bara är en timma blev det väldigt komprimerat, men intressant. Det går i repris både 20:onde och 21:ta april enligt min tvtidning! Så du hinner nog se det.

#2. Ja ,sjuka barn är inte roligt man känner sig så maktlös. Att vara sjuk själv tar tillräckligt med energi.

#6.Jag gillar också din tavla, fina färger och det känns som jag sitter uppe på ett berg och tittar ner på valen!

#18. Tycker det ser ut som det snöat på stolen och så har du plockat bort dynan!

#19. Skrattade gott åt din beskrivning av "misshandeln", INTE din smärta! Kände allt du beskrev själv för jag har haft det likadant själv.Visserligen längesedan men kommer ihåg hur det var, ibland undrade jag hur jag skulle ta mig hem?Gråter, Skrikandes! Jag hade ca 35 min väg att gå hem ifrån min "misshandlare", ibland fick jag lite underliga blickar av fok som passerade. Jag går eftersom jag behöver det för nacke, rygg och bäckenet.

Hoppas att det till slut skall hjälpa dig i alla fall!Glad

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
0

Gilla, som sjuksköterska vet jag att det finns hjälp att få! Tungan ute

Inatt har jag sovit bra för er som undrar. Flört