29 mars
Har förresten även bokat bergvärme idag, det kändes riktigt skrämmande!! Men kommer ju bli bra, är bara skraj för förändringar och lån :) hoppas nu bara inte det är en sån där fuskbyggarfirma! Hur kollar man det liksom?? Gaaah!!! Nej, lugn och fin det här kommer bli toppen.
Sicken liten sötnos! <3 Jag tror det kommer att gå finfint med installationen av bergvärmen 
Tack Amandla! Till både sötnos och installation 
Så söt han är Pellis
En riktigt liten pussgoding!
Vet ni vad jag har gjort nu? Jo jag har varit på lunch med min kusin som jag inte träffat sedan 1962. Det var hon som fick syn på mig inne på facebook. Vi var först och åt lunch på en turkisk restaurang och sedan på ett kondis och tog var sin latte. Och så roligt vi hade! Tänk att man kan finna varandra efter så många år och att det bara känns så positivt!

God eftermiddag. Idag är det jag som är Agda! Fick hjärnsläpp och lämnade barnen en hel timma tidigare på förskolan i morse. Fröknarna såg lite förvånade ut men sa inget och jag märkte inget förren jag kom till jobbet och såg att jag började kl 9.. Jaja det löste sig, många barn sjuka så jag kunde jobba 8-15 istället. Skönt med förstående kollegor när man är virrig. Nackdelen med olika tider är att min hjärna virrar till det;) Pellis, Sötnisse är han din son! Gilla underbart att läsa om din kusin och dig! Ha en skön kväll!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Gilla ja det lät verkligen jätteroligt!
Haha, Humblan då! Som det kan bli 
Tack för era goa ord 

Pellis, sicken liten gullunge Ni har, vilka ögon!!
har Ni inte kollat upp firman alls? Nu blev jag nervös. Skriftligt Avtal, F skattesedel??
Gilla låter ju hur trevligt som helst - vad jätteroligt och att Ni hade trevligt ihop också är ju extra bonus.
Skogis, verkar som att dina missade tider slutade till det bästa iallafall.
Här är det gott väder, blåsigt under dagen men sooool. Vågar ännu inte inköpa några blomster till altanen, avvaktar till efter morsdag om jag inte ska få bära dem ut och in. Penseer brukar iofs fungera men …..Nån som har koll på solsängar och priser? Vill ha solsäng!!!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Solsängar? Har du nära till en Jysk-butik?
Jag vet inte hur man gör Pagan :( men det är en känd firma, sydpumpen ab..
Googlade lite, de har f-skattsedel sen 2007.. Något mer jag behöver kolla? Vad innebär f-skattsedel?
Vad mysigt det låter Gilla!! 
Själv sov jag jättedåligt inatt så dagen har varit kass. Mamma har varit barnvakt och jag stendäckade. Sambon väckte mig när han kom hem för då var det dags att slänga massa skräp på soptippen!! ÄNTLIGEN!!! Två knöfulla lass blev det. Ser betydligt bättre ut hemma, men det finns en hel del kvar att göra… Så imorgon är det ens ett under om jag kommer upp ur sängen… 
Kram alla!!

Pellis De måste ha f skattesedel så du kan se att de betalat skatt & avgifter för näringsverksamhet, ett sätt att dubbelkolla blufffirmorna, annars får du stå för de sociala avgifterna….inte så himla billigt! Då kan du heller inte nyttja rotavdraget - dvs dra av halva arbetskostnaden. Inte heller kan du komma senare med klagomål om de gjort ngt fel. Har du kollat med konsumentverket? En snabb koll på google var inte så värst upplyftande, verkar vara en lokal firma, bara se till att era avtal är korrekta. Har Ni serviceavtal med dem i framtiden också? Om Ni behöver hjälp med inställningar mm? Har Ni fått fast pris? Eller löpande?Jag hatar att anlita hantverkare, nu sedan ROT tillkommit så har priserna ökat avsevärt, en kan ju undra om det var firmorna som skulle tjäna på det eller samhället i stort då vi skulle slippa svartjobben
Säkert bara jag som är störd i överkant, men efter att ha sett på fuskbyggarna och Arga snickaren så blir man ju lite nervig. Har Ni kollat upp dem så är det säkert ok.
Gilla, har kollat på jysk, runt 1500:- minus madrasss, och då är den inte helt nedfällbar. Svårt att ligga på magen då. nu funderar jag på en sådan där extra säng på IKEA, bara 500:- för madrass och allt. Nu snackar vi slappa under solen. Gött gött i gött gött
Jessica, du skulle behöva en heldag i sängen, bara vara!! Inga plikter eller tider att passa. Läsa, lyssna ljudbok, se på TV, slappa och bli serverad. Kan du försöka få in det i kalendern?
Sajtvärd Tarot
Jag ska kolla upp det Pagan… Kanske finns det en tid om ett halvår eller nåt…
Nej jag hoppas på fint vder imorgon så jag kan lata mig i solen med dator och bok medan ungen är på grönbete!! *hihihi* Planerat in grillning imorgon kväll..
Jag kanske med skulle skaffa en såndär extrasäng från IKEA som du pratar om. Då kan jag med slappa på hög nivå!!! Låter underbart…
Pagan tack! Jo det är serviceavtal och fast pris på allt förutom borrhålet eftersom man inte vet på vilket djup berget är.. Fast det är ju satt fast pris för varje meter utan respektive med berg så på sätt och vis är det fast.. Och har även sagt att vi stoppar om vi inte hittar berget på ett särskilt djup fast då får vi ändå betala för det som borrats men det är en trygghet så det inte skjuter iväg totalt.. Jag är också nojig men vet ju ingenting och gubben är så svordom lat på sånt här att jag tillslut också slutar bry mig! Ska gå in på konsumentverket och glo… Och jag har ju bara ringt idag så ska få hem papper så då kan jag ju välja bryta om jag vill, har ju inte skrivit på något ännu… Bara hålla tummarna då! Hatar sånt här… Kanske kan vara min fråga till examensuppgiften i Gillas kurs?
Vi har föresten fått priset efter rot-avdrag glömde jag skriva…

ja lite vägledning är ju aldrig fel, man är ju så i händerna på dessa hantverkare och det är så in i helsickes svårt att få rätt i EFTERHAND!! därför är det ju så viktigt att se till att allt finns på papper. har du kollat på Geotec? Det handlar ju mest om brunnar och borrning av dem, men jobbet är ju detsamma. Kanske de har ett pdf dokument på avtal? Kolla också med konsumentverket om avtal med hantverkare, finns standardavtal att teckna! Vill ju inte vara negativ här, men det handlar ju om att skydda sig och sin framtida investering och EKONOMI! Din gubbe kanske får läsa på lite han också, i framtiden kan ju ni göra en del avtal så det gäller att ha koll redan från början sas. kramisar
Sajtvärd Tarot
Tack igen Pagan 
Pagan, den där sängen kommer att bli jättegosig att solslappa i! 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Allt för dig pellis
nu ska jag gå och ta en dusch, himla trist och min alien har occuperat sedan 20 tiden. Sååå härligt att lyssna på den musik hon valt i kväll
försöker överrösta med nanne men denna har ljudit högt och klart;
Sajtvärd Tarot
Ja, du Pagan.. Varsinn sån säng och en paraplydrink!! Vi får nog slappa ordentligt i sommar!! 
Säger också natti för i morgon börjar jag kl 8- på riktigt! 
/ Skogshumblan
Pluto de ögonen föll jag för. Så söt han är din lille dyrgrip. Blir ju alldeles charmad. 
Skogis trodde bara det var jag som var virrig, och ringde hem till chefen klockan fem på morgonen för att tala om att jag försovit mig. Jag började klockan två på EFTERMIDDAGEN!!!! 

Gilla vad roligt, visst är det en varm känsla man får när man hittar varandra igen så där. 
Pagan. Kommer du att ge dig tid att slappa i den där sängen? 
En annan har ju varit snäll och fick ledigt imorgon. 
Måste ju få tid att shoppa loss. Behöver en tub tandkräm. 
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Visst är dom underbara? Dom där ögonen.. Som han ärvt av mig, hehe ;) Som jag skrattade åt din försovning isa! Haha
Nja, du har väl dina ögon kvar????
Får jag hoppas 
Haha, faran med skift, är man sömnig har man dålig koll på tiderna, tur han är van vid mig. Var mest rädd för att jag väckt deras nyfödde, men det hade jag inte. 

Jag brukar vara förvirrad när jag åker hem på morgonen efter nattjobbet. Åker buss och däckar som en gris. På kvällen när jag åker in till jobbet har jag alltid bussbyte efter halva vägen. Så jag brukar tvärvakna på hemvägen och får för mig att jag måste byta buss för jag ska åka och jobba!!!
Som tur är har jag alltid kommit på mig innan jag hunnit av bussen.. Vilken lycka när man inser att man får åka hem och sova!!! 
Skönt att läsa att det är fler som virrar till det!
/ Skogshumblan

ja vi är en del Agdor på samma ställe
Nja Isa, jag tänker mig en sådan bekväm sak så måste jag ju ligga kvar - en kvart åt gången iallafall. Gillar din försovning, ringa 9 timmar innan och förvarna, sicken tjej!!
Sajtvärd Tarot
Hehe, jag har ringt en lördag med. En gång. 

Japp, fast då hade han den gamla telefonen som var på jobb.
Tur för mig jobbade de lördagen innan. Hade han varit där så hade han bara sagt att maskinen kunde stå tills jag kom. 
säger nattinatti för annars så lär jag häcka här ett tag till