Fredag 2/3

Jaha, här trodde jag att jag skrivit, men jag hamnade väl i kokosoljan istället
God morgon Isa!
Jag började samma tid som vanligt men ska gå hem lite tidigare iallafall. Jag har "samlat" under veckan
. Vi har ett fantastiskt fredagsvårväder idag, solen skiner och fåglarna håller hov! Ikväll ska jag fira att räkningarna är betalda med lite god mat och bakning! Kanske jag slår till med ett glas vin oxå..
Må så godis allihop!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God morgon alla! Fredag!! Mamma kommer på besök idag, får hon ta hand om lille så kan jag vila! Hihi! Nä , vi träffas på tok för sällan
Gomorron!
Har kallats på möte på arfetsförmedlingen idag då dom har samlat ihop en massa olika arbetsgivare som söker folk. Så jag ska dit och prata med dom och söka jobb. Tar väl typ bara 30 minuter, men dom på arbetsförmedlingen blir väl nöjda.
Och du kommer gå därifrån med ett toppenjobb momiji!! :)
God förmiddag. Ännu en dag med vårsol utanför fönstret när man ska plugga. Väldigt distraherande… Idag tänkte jag faktiskt unna mig en omgång tai chi på eftermiddagen. Det är ju nyttigt att få fart på blodet när man pluggar eller hur? ;)
Godmiddag på er alla 
Fåglarna sjunger i full kör utanför fönsterna och solen strålar. Egentligen skulle jag bara sätta mig i solen och njuta, men jag måste åka och handla.Ska se om där finns någon blomma att köpa som man kan sätta ut på balkongen (och ta in på natten)
Hoppas att det blir sol till helgen så att man kan sitta en stund och njuta.
Pusselismack 
Ojojoj, fanns bara 6 st arbetsgivare på plats, och bara 4 jobb som jag var kvalificerad för att söka. Men jag kom inte hem tomhänt. En "borste" att skrubba ansiktet med, 5 ark svarta papper, 2 olika vita kritor och kofta, sommarblus och polotröja. Kläderna kostade bara 250 :-
Åt lunch på stan också. Nu är jag nöjd och ska ta en myseftermiddag framför tv:n/datorn med kaninerna 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Godeftermiddag
ÄÄÄÄÄÄÄntligen fredag!!!
solstrålarna står som spön i backen, fåglarna har glädjefnatt och det är ljuvligt. Har ju nästan glömt att detta ljus fanns!! Himmlens färg är underbar nu är det så himla gött att leva
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Tittar in här med en kopp latte. Gardinstång är uppe. Fönsterfoder är uppe. Spackel snart torrt, sen ska jag måla hela fönsterramen.
Och så ska jag klippa gardinerna och göra en provisorisk uppsättning. Måste ju se hur det hela kommer att bli juuuueeeee 
Jag har varit och handlat. Det har varit jättefint väder hela dagen, riktigt varmt i solen. Men tyvärr så har jag inte suttit i solen idag. Tyckte att jag måste jobba på istället.
Jag fick tag på en kruka med små gula tulpanlökar. Alltså lökarna är inte gula, men tulpanerna kommer bli. Passar ju perfekt som en liten vårkänsla på balkongen, men jag får sätta in dem under natten för det skulle bli flera minusgrader.
Seee ya 
Idag har jag varit riktigt duktig *klappar mig själv på axeln* och den perfekta avslutningen på dagen var en omgång tai chi. Det är som att meditera och få mortion samtidigt…
Morgan: Jag älskar tulpaner :) Alla former och färger, det är verkligen lyckoblomster.
# 10 - Ja jag älskar också tulpaner. Får se i morgon om jag inte åker och köper ett fång och sätter i vas. Så får jag tulpaner både ute och inne!

Strax klar med dagens ena projekt, att sy två hissgardiner. Bara tre knytband kvar. Sen ska jag ta itu med mitt andra projekt, att bada pudel-Pixie. Imorgon åker vi tjugo mil för att vara med på en klippkurs. Ja igen, och vaddå långt, är man pudelfixerad så är man 
Låter roligt med kurs amandla :) Jag fick en bukett tulpaner av min kära mor idag, så vackert det blev :)
Mitt sovrum - det blir jättefint 
Gardinerna blir precis så vackra som jag trodde. Ibland blir det ju tokigt när man får upp dem. Just nu är de bara nålade men i morgon ska jag sy en tunnel och sedan faktiskt lägga upp dem. Det är jättevackert med tunna tyger liggandes på golvet men inte när man har katt………
Jag är så nöjd, mitt slit har lönat sig
Trodde aldrig jag skulle bli färdig.
Nu ska jag sätta mig och läsa lite en stund - naturligtvis i mitt sovrum i favvofåtöljen.
Pusselismack 
Ja, visst är det härligt! Och att det blev precis som jag ville. Det kommer foto när jag fått upp gardinerna "på riktigt".
Tack 
God afton i stugorna! Har just kommit hem från jourcentralen med sonen. Hans feber och hosta var envis men ett par "flås" ventolin & en slurk betapred gjorde susen. Han somnade rätt fort på väg hem. Nu tänker jag ta helg och sova! Godnatt alla och ha en fortsatt skön helg!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Sov gott Skogis. Låter som du behöver det.
Själv sitter jag och filosoferar över olika saker och kikar på vattumannens utbud. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Oj Skogis, det är ju så jobbigt när de små är sjuka, både för dem och för en själv. Men har han nu fått medicamenten så ska det väl bli bra igen snart. Är det influensan som är så elak?
Förmodligen dagens sista inlägg men jag var tvungen att dela med mig av detta, för det finns tydligen de som är mera tossiga än jag!
Jag var ju och handlade på Ica vid Mobilia idag och skulle ha lite kött. Så kom jag förbi hyllan där det stod Älgfärs. Oj - älg!! Det är ju inte varje dag man får sådant här nere i dessa trakter.
En kvinna stod och höll ett paket och var tydligen väldigt upprörd. Åh älgfärs! sade jag jätteglad. Men hon var inte lika glad - så här sa hon.
"Jaha! Älgfärs!!! Kostar 110 kg kilot och nu säljer de med 50 % rabatt. 110 kronor kilot - hälften av 110 är 60 kronor. Och här säljer de detta halvkilo för 50 kronor! Fnys!!!"
Och så slängde hon tillbaks paketet på hyllan.
Undrar om hon upptäckte vad hon sagt?
Det värsta med detta är att det skulle kunna vara jag. Det var en kvinna i min ålder…….
Haha Morgan! Stackars damen om hon upptäcker sin miss, älg som är så gott! Jo min son har normalt sett en medicin för sin förkyldningsastma men denna förkyldning vi alla legat i var seg så vi fick åka in. Jag mår bara bra. Känns rätt fullt i huvudet efter de två första dagarna men det blir vardag i jobbet med:) Själva förskolan jag är på har en fin gård, väldigt mysig innemiljö och smart tänk kring både verksamheten och barnen. Det enda jag ärligt känner är att jag saknar att undervisa så som man gör i skolan men allt har sin tid:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.