Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 804 ggr
Skogshumblan
0

Torsdag 1 mars.

God morgon alla tarotare. Ny månad och ny dag- härligt! Mars är för mig en månad av "fram-och-tillbaka"- väder, får väl stå ut med det i år också. :) Hoppas både dagen och denna nya månad blir bra för er.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

plutopellis
0

Godmorgon alla! Lillkillen vaknade i natt helt förstörd, sin allra första förkylning och ville ju ha napp men kunde inte andas genom näsan

[Momiji]
0

Gomorron!

Äntligen är det mars! Snart kommer snön att börja smälta och storkalaset med släkten närmar sig.
Har stått och städat i hyllorna på toan som har varit överfulla, så jag har nu en hel påse med grejer att slänga. Kändes skönt att få bort en hel massa saker som man inte använder så jag får plats för det som jag använder.

Ska sätta mig med tarotkorten ikväll i lugn och ro. Har varit så mycket störningsmoment under veckan men ikväll ska inget få störa.

# 1 Hoppas lillen blir frisk snart

Ha en trevlig dag allihopa! Glad

plutopellis
0

#2 tack :) ska också ta fram korten.. Har dragit korten för veckans lektion men har inte börjat titta på dom.. Men nu börjar det bli dags att göra det. Så skönt att bli av med allt skräp! :)

[MorganLeFey]
0

Godförmiddag!

Mars är vårmånad Skrattande

Ljuset är tillbaka och man kan vissa dagar njuta av solstrålarna. Men det kan precis lika lätt bli snö nästa dag, det vet man aldrig.

Idag är det fullt på schemat inklusive tvättning. Ni ska hammare och dyckert fram, så nu får ni hålla i hattarna Tungan ute

Ha de'

Glad

LinaLj
0

Ännu en underbar dag med solsken, även om det blåser. Har lite träningsvärk efter gårdagens storstädning i trädgården. Idag blir det till att plugga, om jag bara kunde slita mig från den betydligt roligare sysslan att sita här och läsa…

Elpida
0

Hej svejs!

Har suttiti på informationsmöte hela dagen och är lagom stel överallt. Ska strax bege mig till ett zumbapass och skaka loss Glad. Svettades som … jag vet inte vad.. inatt, jäkla förkylning. Önskar jag antingen blev riktigt frisk eller ordentligt sjuk så jag kunde ligga hemma. Men men, jag är friskare än de flesta och har inte ont i halsen … så egentligen mår jag väl ganska bra Flört.

Kyra på sig de som behöver och finfin torsdagskväll till er alla. Imorgon är det TGIF!!!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[MorganLeFey]
0

Godeftermiddag!

Elpida, vad är TGIF ? Skäms

Tvättningen är nu igång. Det blev ingen spikning idag. Jag hade ju glömt att jag skulle rolla taket i sovrummet. Detta är gjort nu och jag är helt slut. Stå med armarna uppåt med bakåtlutad nacke och trycka, det är mer än jag mäktar med. Men nu är det gjort och taket är jättefint.

Katten skulle ju naturligtvis se vad som jag hade i tråget, nyfiken som hon är! Det blev vita fläckar på svart katt!!! Förvånad Men hon är väldigt tålmodig så jag fick lov att tvätta av fläckarna på ena örat, ena kinden och pannan. Nu är katten helt svart igen.

Det blir spikning i morgon istället för nu tänker jag inte lyfta mina armar något mer denna dag.

Nepp!

Amandla
0

Morgan, thank god it´s friday betyder det Flört

Jag är äntligen, äntligen färdig med det stora lapptäcket som jag kämpat med så länge. Trodde jag skulle känna mig lättad men är mest förbannad, symaskinen bråkade och jag blev totalt ilsken och genomsvettig. Men nu ska täcket packas och skickas! *pust*

[MorganLeFey]
0

# 8 Tack för översättningen Glad

Men du detta med symaskin och lapptäcke. Min symaskin brukar sucka och stöna när jag syr lapptäcken. Den vill helt enkelt inte jobba så mycket. Funderar starkt på att köpa ny maskin men vet inte vilken. Just nu har jag en Elna men jag tror inte jag vill köpa detta igen. Jag behöver bara overlock, zigzag och kanpphål förutom raksöm förståss.

Amandla
0

Det är väl så att varken din maskin eller min är gjorda för tyngre arbeten. Fråga i symaskinsaffären efter en stark maskin, berätta vad du gör. Det finns massor med olika maskiner, fixera dig inte vid ett särskilt märke. Provkör i affären, tänk på att lägga tyget i så många olika lager som det blir i ett lapptäcke. Jag sydde nyss i tio lager lakansväv Tyst

Pagan
0

Goderafton alla goa

Jobbigt Pellis, svårt då de blir förkylda och täppta de små. Hoppas Ni lyckats med dagen ändå.

Hahaha lina, jag har ofta samma bekymmer, ska bara läsa liiiiite och så har tiden plötsligt sprungit i väg och då ska jag verkligen bara kolla en tråd till så…. svååååårt med disciplinen. Tiden vid datorn har en tendens att gå riktigt fort.

Ja, idag 1 mars - Åskgudens månad, planetens namn med de två månarna som heter skräck och fruktan och månadens namn förståss, förr kallad vårmånad eller björkmånad. I denna månad har vi vårdagsjämningen - den 20:e då naturen vaknar till liv - dag & natt är lika långa. I de äldre kalendrarna var denna dag faktiskt nyårsafton!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hihihi! Äntligen är den min!

Pagan
0

Grattis momijiSkrattande den som väntar på nåt gott……

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0

Precis, tog en vecka från att jag beställde den tills den kom, men nu är den här Skrattande

Pagan
0

Känns som en kompis änligen hittat hem eller hur??Skrattande

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0

Ja, har inte riktigt kunnat läsa så mycket musikhistoria sen jag gick ut gymnasiet(där man oftast satt med näsan djupt ner i en liknande bok) så det känns skönt att kunna göra det igen Glad

Pagan
0

barocken?? den mest virvlande och trevliga perioden av dem alla….ellerFlört

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0

Oja! Får gåshud bara jag tänker på det Glad

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ska Jag gå och sussa. Jag ska filosofera över dagen och kommande dag, fokusera på vad som varit bra. Hoppas ni får sova gott och att Ni drömmer sköna drömmar.

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

Så fint vi ska drömma nu med denna drömfångare. Glad