Testa något nytt.
Hittade en gammal tråd som MorganLeFey gjort och jag tycker var så bra, att jag kopierade det och lägger in det på nytt.
Det finns ett sätt att ta reda på i vilken fas man befinner sig i Stora Arkanan, likaså i Lilla Arkanan.
Jag tänkte att vi kunde ju testa och se om vi trivs med detta. Eftersom det gäller för längre perioder så kan man ju köra detta till exempel en gång i månaden, två gånger i månaden eller en gång i veckan.
Vi kan göra så att vi börjar nu med att testa Stora Arkanan, vad som gäller för en månad framåt.
Nästa vecka gör vi samma sak men med Lilla Arkanan istället.
Det gäller ett kort.
Ett lämpligt sätt är att använda siffror eller nummer som är knutna till oss,
- t ex födelsedag - 6 juli = 6 eller 7
- Telefonnummer, två första siffrorna eller två sista
- Gatunummer
- Eller varför inte använda sig av sitt eget livsnummer eller själsnummer, det som vi fick fram genom födelsedagen och året
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Agda framme igen, jag fattar inte 
jag har eremiten 9 som livskort. Då tar jag nionde kortet i leken efter att ha blandat den.
Som exempel, du kan ju också födelsedag eller gatunummer osv.
Jaha! Så jag väljer ett nummer som känns rätt för mig, blandar stora arkanan denna gången och tar det kortet? Och sedan lägger jag in tolkningen här? 
Ja, om du vill lägga in den, så är det bra. 
Spännande, får se om jag orkar idag för ska sätta mig med mandalastjärnan.. Blir snurrig i huvudet bara jag tittar på den så det ska bli spännande! 
Jag fick den hängande mannen
Nyckelord: Underkastelse - Tillit - Meditation
Man får inte gjort det man vill, letar efter sin vilja. Tagit på sig en roll man inte vill ha. Väntan och avvaktan. Accepterande. Släpp efter, låt det som oundvikligen ska hända. Här gäller det att hitta sin egen vilja.
Tänk det låter så bekant.
Agda måtte varit här en sväng också för jag fattade inget heller…
Men det här ska jag prova, när jag är lite raskare i toppen. Just nu har jag en skruvtving runt tinningarna och någon försöker borra sig ut genom näsroten….
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Inte ens jag fattade 

Det är ju din gamla tråd. 
Välj en siffra ditt livsnummer till exempel, eller födelsenummer. Plocka ut stora arkanan från leken. Blanda korten och dra, i mitt fall blir det nionde kortet. 
Hm………
Jag känner inte igen början men jag vet att jag brukar använda mig av detta när jag ska dra ett kort. Att man på förväg ska bestämma vilket kort man ska dra, till exempel min födelsedag, mitt livskort osv.
När man blandat och kuperat så känns det ibland som att det blir mera magi om man lägger in en numerologisk ordning i kortet man ska dra och inte bara tar det översta.
Här är länken till den gamla tråden.
http://tarot.ifokus.se/discussions/4d713ba0b9cb46221d052968-testa-nagot-nytt
Ja nu kom minnet tillbaka - kristallklart
Ibland tar det lite tid……..host…..harkel………ähhummm

Hehe. Alla genier är lite disträ. 
Man brukar kalla det för Alzheimers Light 
Vad för förändring kommer äga rum i mitt liv tiden framåt frågade jag & kortet blev rättvisan.
Enligt tolkningen så behöver jag väga för & imot & fatta ett visst beslut. åhh ja, det behöver jag verkligen. Jag velar fram & tillbaka i min relation, vet inte vad jag vill längre. Men detta gav mig ju inget svar på hur det kommer att bli=/
Jag vill stanna i relationen samtidigt som jag vill ha nått annat, men de säger ju att gräset inte är grönare på andra sidan. Jag blir tokig.
Vill så gärna att relationen mellan mig & min pojkvän ska fungera, men just nu känner jag mer för att vara ensam, samtidigt som jag hoppas att känslorna ska komma tillbaka..
Jobbigt är det.
*Kärlek & lycka*

Låter som du har en del att grubbla över Lia. Har du listat ut på ett ungefär vad du vill ha? Kanske kan din nuvarande relation behöva förändras lite så du får det du vill ha. Många gånger så kan ett ordentligt samtal lösa många knutar. kanske han går och funderar han också och Ni kan mötas på halva vägen?? Rättvisan säger ju också att du får det du ger…..
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot