Tolkning av Narren
Jag har just börjat på ett nytt jobb (tim-vik) och går just nu inskolning. Innan har jag varit sjukskriven i några månader pga ångets och oro. Det har gått väldigt bra hittills, men idag gick det riktigt dåligt.. jag hade mycket ångest och mådde skit hela dagen (klarade ändå att ta mig igenom den). Nu sitter jag i valet och kvalet om hur jag ska göra imorgon… om jag ska be om att få flytta min inskolning och låta mig varva ner i morgon eller om jag ska pressa mig själv och gå dit.
Jag bad mina kort om råd och drog kortet: Narren
Hur skulle ni tolka det?
Kortet står för mig för nystart men också för en person som är helt fri och nöjd med livet men som ibland kan tendera att ha huvudet i det blå.
I ditt fall skulle jag tolka kortet som att du har alla möjligheter och goda saker framför dig men handskas varsamt med det här så du inte gör något förhastat eller dumt.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tack Skogshumblan.. vet inte om det gjorde mig klokare iof… Känns som att jag kan tolka det åt vilket håll som helst.. kanske vill inte korten ta beslutet åt mig, vilket jag hoppades lite på.. men det fungerar ju inte så.

Narren säger att du står o väger mellan det du finner säkert och det okända - och han vill att du ska våga ta steget fullt ut. Ge det en chans och du får tredubbelt igen. Lita på att det går bra och släpp din oro. Oron är inte verklig, den bara lurar ditt seende. Beslutet fattas av dig, så är det ju tyvärr alltid - men med narren som guide så skulle jag våga satsa på det ovana och nya för han lovar ett lyckligt slut.
Affirmation: Jag är orädd och vågar mer än jag tror, allt går väl och jag landar säkert.
Vad tror du, vågar du? kramar om och jag hoppas du vågar. Vi finns här och peppar dig, låt inte dina hjärnspöken förlama dig, du bad korten om vägledning - vågar du följa kortens råd
Ös ur dig dina farhågor, sätt dem på pränt, vi finns här, bara att sätta ord på saker gör dem mindre hotfulla.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag får en känsla av att det kanske är ångesten du är rädd ska komma tillbaka imorgon, Och inte jobbet i sig själv?
Narren står ju även för glädje och optimism. Oväntade glada händelser. Att gå vidare. Precis som "Skogis" säger du har alla möjligheter. Så länge du är kvar på jorden.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Inte konstigt att du kan tolka det hur som eftersom frågan du ställer också gäller två val.
Dels om du ska flytta på dig o dels om du ska pressa dig att gå dit.
Blir 2 skilda frågor så du får precisera frågan eller lägga ett kort på varje fråga
Så inte konstigt kortet inte ger dig ett klart svar.
För mig är Narren en ny start men även att våga satsa på det nya man gått in i.
Men korten har olika betydelser för olika personer så eftersom det är du som drog kortet är det enbart du som kan tolka det.
Lägger jag mina egna kort så får jag att du kommer blomma ut och en glädje på att gå dit igen plus styrkan som sista kort.
vilket jag tolkar som att du ökar din egen själv känsla genom att gå dit igen.
På frågan om att flytta på dig så får jag en oro och ångest i detta men att detta också kan leda till ngt bra o tryggt på sikt.
Så båda alternativen visar på möjligheter men som sagt vad så är det du själv som måste bestämma det gör inte korten.
Vilket kan förklara din svårighet att tolka svaret eftersom det finns positiva möjligheter vilket du en väljer.
Lasse
Tack snälla ni! Korten har aldrig svikit mig förut så jag valde att ta till mig rådet. Och visst gick det mycket bättre idag! Är glad att jag drog ett kort, det var det som till slut blev det avgörande :) Tack snälla ni!!

Heja Dojdan!!!! Man måste våga för att vinna ibland!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus