Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 2246 ggr
[MorganLeFey]
0

Torsdag 16 febrari

Godmiddag på er!

Det verkar vara vår i luften här. Någon liten fågel har suttit och sjungit fina serenader här i trädet utanför mig. Det är inte talgoxen, kanske det är rödhaken.

Jag ska ge mig iväg till Coop Forum och inhandla lite förnödenheter och sedan är det dags att tvätta.

Inatt sov jag också som en stock. Tänk vad viktigt det är vilken plats sängen står på. Jag har ju inte haft sängen där den ska stå nu när jag har tapetserat. Jag ville inte stiga upp idag, ville ligga i sängen hela dagen. Men någon måste ju gå och handla och tvätta.

Ha en bra dag - i morgon är det fredag!

Glad

Jessica Holländare
0

Härligt att du sovit så bra!! Jag ville heller inte gå upp, men min lilla busunge ville annat… Tungan ute

Ha en bra dag alla!!

[MorganLeFey]
0

Jag hade tur idag för min lilla busunge ville heller inte stiga upp.

walkinbeauti
0

Godagen på er !

Ville inte heller kliva upp idag och då är jag en riktig morgon människa,nåt i luften kanske.

Ha en skön dag alla Glad

plutopellis
0

Samma här, fick sån panik att gubben fick vända på väg till jobbet och komma hem och hjälpa mig med sonen idag. Sorgligt… :(

LinaLj
0

Idag har den sköna solen och värmen försvunnit och det var dags att sätta full fart på kakelugnen igen. Dessutom har min gårdsplan förvandlats till isbana efter den senaste tidens töande som nu övergått i minusgrader. Tur att man har en stor tunna med aska att ta till.

Pagan
0

Goderafton

Låter som du haft en jobbig dag Pellis. Hoppas det blivit något bättreKyss

Jag sover oftast som en stock. Har ju lite svårt att gå å lägga mig i tid på kvällarna och då blir det färre timmar i sängen, kan ju bero på det. För när klockan ringer så är jag lååååångt borta.

Här har det fortsatt snöa under dagen, i natt hade det regnat på snön och sedan ny snö på det så vägarna var såphala. Topp fart av 50 km/h till jobbet. Riktigt obehaglig resa, 2,5 mil kändes som 10.

Har fått chefens tillstånd att vara ledig i morgon, hade iofs tagit ledigt ändå…..faktiskt. Känns som jag behöver bara vara en heldag! Fööör mycket jobb senaste tiden, 10 timmar minst varje dag, inte bra!!

Nu ska jag se vad Ni haft för er.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Gott att vara ledig, Pagan! Jag är ju "alltid" ledig, men saknar den där känslan av att ha en extra dag ledigt, eller nu-är-det-helg-känslan Glad

Jag har äntligen fått ihop min dator igen, sitter här med ny skärm och till slut efter x timmars kamp med diverse inställningar (som att jag anslutit tre olika e-postkonton till Windows Live Mail, ett blev på engelska istället för som de två andra på svenska *suck*). Så nu kör jag hårt! Skrattande

Pagan
0

ja du Amandla, datorer sägs ju spara så mycket tidGuld i mun

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Hm. Jo på sätt och vis, om jag jämför att sitta vid datorn med att låna sonens mobil och försöka surfa så absolut Cool

Pagan
0

hahahaTungan ute

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Ja det blev den, sonen tog precis sina allra första små steg utan att hålla i något

Pagan
0

Se där ja, en vändning till det bättre verkligen!! Vem blev gladast? Sonen, pappa eller mamma. Glad

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Åh, farmor och farfar var ju här och det var farfar han gick mot så måste varit farfar men jag fick allt hålla tillbaka en tår av glädje och stolthet :) får ju skryta och säga att han bara är 10,5 månader :)

Pagan
0

ja du får gärna skrytaKyss så skönt att sonen tar efter mammaFlört

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

Så roligt Pellis Kyss

Det regnar nu och har hållt på så några timmar. All den vita snön har nästan helt försvunnit. Det var på något sätt lite känsla av vår ändå idag. Solen lyste och luften var skön även om det blåste lite kallt på tillbakavägen. Och småfåglarne sjön i förmiddags, hoppas att det inte fryser mera nu denna säsongen.

En undran - på tal om något helt annat - varför är inte sängen så lockande nu på kvällen som den är på morgonen? Obestämd

Isa56
0

Godkväll i stugorna. Skrattande

Trodde jag hade skrivit här innan. men tydligen inte. Nå nu är jag här, och trött. 2-3 mil i mörker, regn och dimma på en smal krokig skogsväg som är skridskobana är ingen höjdare. Höll nästan på att ta en svängom ut på fältet.FörvånadTyst Men det klarade sig. Tungan ute

Önskar alla en skön nattsömn.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[MorganLeFey]
0

Hugaligen Isa!!

Jag antar att du har is som det sedan regnat på. Det är ju det halaste som finns. Har ni plusgrader?

Isa56
0

Ja, skogsvägen blir oftast bara plogad, så det var is och lite snö. Det låg runt nollan när jag körde hem, enligt bilmätaren. Här hemma är det nästan 3 plus nu. Det hörs att snön töar.

[MorganLeFey]
0

Hoppas det är våren som börjar titta fram nu!

Isa56
0

Ja, det får vi hoppas.