Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1181 ggr
walkinbeauti
0

God Morgon 13/2

God Morgon alla !

Kilar in och önskar er en skön Måndag och hoppas arbetsveckan blir bra.

Allt gott till er Glad

Desktop Wallpapers · Gallery · 3D-Graphics   Blue Moon

plutopellis
0

Godmorgon! Hoppas alla får en toppendag! Själv har jag sovit illa, varit uppe och ploppat i napp en gång i timmen säkert helt i onödan för vissa gånger sov han och då vet jag inte vad jag gjorde där men ja… Haha, som det kan bli :)

Skogshumblan
0

God förmiddag!

WB, skönt att du är tillbaka i dubbel bemärkelse.

Denna vecka har jag tagit ledigt, skolorna har sportlov här och jag har ingen bil så jag påtvingar mig lite längre obetald semester än jag tänkt. Hade tänkt kunna hoppa in ¨på fritids denna vecka må- ons men nä…

Pellis, ush stackare, lider med dig. Hoppas du får en fin dag ändå och att du får vila upp dig lite när lilleman sover. Har varit och lämnat barnen på förskolan, gick igenom skogen med dem och drog dem på snowracern. Himlar vad fin skogen är och vad jag saknat att gå i den! Fram till i höstas gick jag ju vare dag i skogen till/ från förskolan med barnen men när jag började jobba i oktober blev det sällan de här härliga promenaderna…

Alltid något gott som kom ur att bilen är paj.

Har hunnit göra min läggning för orakelkortcirkeln och nu ska jag ta en kopp kaffe och sen röja lite i köket innan det är dags att hämta mina gullungar vid två.

Ha en kanonfin dag alla!Kyss

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Elpida
0

God förmiddag!

Här är en till som sovit uselt, fick en extra tös i sängen i natt och det blir trångt! Dessutom hade jag ställt klockan en timme för tidigt och det var lögn att somna om Obestämd. Nåväl, det är strålande solsken ute -11 och det ser så härligt ut.

Sportlov här nästa vecka, ska jobba men lite kortare dagar iställetGlad Ha en skön  måndag allihop!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[Momiji]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God förmiddag!

Ska på en anställningsintervju nu kl. 14.00 för ett jobb som jag verkligen hoppa att jag får. Detta resulterade ju tyvärr i att jag inte kunde ta akuttiden hos veterinären som jag blev erbjuden för min lilla Mejram. Hoppas bara hon kan klara sig till på onsdag då vi fick tid istället. Hoppas det visar sig att hon är frisk också, har verkligen sett fram emot att äntligen få fira en hamsters 1 års dag(ingen av mina tidigare hamstrar har hunnit bli 1 år). Hon fyller år nu den 1:a mars. Min lilla pluttunge Kyss

Skogshumblan
0

Lycka till Momiji och hoppas din lilla sötnos kryar på sig snart.

/ Skogshumblan

[Momiji]
0

Tackar, jobbet känns ändå ganska säkert då jag där varit där tidigare och fått mycket bra respons.
Sitter och försöker intala mig själv att allt kommer att lösa sig med henne, men tyvärr pekar allting på att hon fått en hjärnblödning eller en hjärntumör. Men, måste hålla hoppet uppe. Det kan ju även vara så att hon bara har fått något tillfälligt som går över snart. Måste tro på att allting kommer att lösa sig

Elpida
0

#6 Hoppas verkligen hon piggar på sig Momiji!Kyss Vår ena dvärghamster gick bort innan ett år i cancer men den andra lilla rackarn är pigg än så länge. Han är nu 1 1/2.

"Du har alltid två val"

[Momiji]
0

# 7 Mejrams syster dog ju för lite mer än 2 månader sedan, så jag hoppas hon klarar sig. Annars blir jag helt hamsterlös

[MorganLeFey]
0

God middag!

Jag lite ont i skallen idag. Tror jag sov för hårt inatt. Jag har planer på att slipa till väggarna idag och att skära upp tapeterna, så att jag kan börja tapetsera i morgon. Slipningen blir inte så omfattande eftersom jag har spacklat mycket jämnt. Bara några små "uppstickare" som ska bort.

Får se vad annars dagen kan bjuda på.

Ha en bra måndag Glad

Momiji, håller tummarna för lilla Mejram Kyss

Pagan
0

Jobbig natt Pellis, det där minns jag mycket väl, liksaå din natt Elpda, det var ett tag sedan nu. Fast en del av det kan jag sakna ibland…….notOskyldig

Nämen lilla mejram, hur mår den lilla nu? Hoppas det gick bra på jobbintervjun Momiji.

Hej på er gioingar. Här har vi haft sol och runt -19 men faktiskt rätt ok ändå för det har inte varit så blåsigt som i förra veckan.

Har bytt 2 vinterdäck, de gamla började bli väl halkiga. Men som väglaget är så vågar jag inte vänta med det. Typiskt bara att de bästa däcken ska på bak, det blev ju till att sätta på sommardäcken tillfälligt fram, till fälgkrängaren, tillbaka och ta av bakdäcken, sätta dit sommardäcken efter jag fått på de gamla bakdäcken fram och sedan fick jag ta av sommardäcken för andra gången och sätta på de nya bak - hängde Ni med?? Jäkla pyssel, inte en nagel kvar kan jag ju meddela, de stackars resterna som var kvar….jäklars så feminin jag känner mig nuförtidenCool

Annars en ordinär måndag, dottern har februarilov och varit allmän slapp. Hittade henne framför TV då jag gick upp vid fyra i morse.Förvånad Hon önskade mig en bra dag med ett lurigt flin, tror knappast hon menade det, ja jösses horminstinna damer i sina värsta år är svåra att tas medTungan ute

Hoppas Ni haft en bra dag. V.7 redan. Oh my, känns som det nyss blev 2012.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Momiji]
0

Jobbintervjun gick bra.

Mejram sover nu tyvärr i hamsterhimmlen. Veterinären hade fått höra symtomen och kunde direkt säga att det var en tumör i hjärnan. Så moster ringde upp mig och erbjöd mig att komma förbi efter att hon slutat så kunde hon avliva Mejram på en gång och gratis. När jag kom dit såg moster direkt att ena bakbenet nästan slutat fungera och att Mejram var mycket sjuk. Det skulle ta 7 - 10 minuter från att hon fick sprutan tills hon somnade in, men det gick på 10 sekunder. Min lilla plutt var alltså väldigt sjuk.

Vila i frid Mejram

plutopellis
0

Ush vad tråkigt, nu slipper lilla mejram lida i alla fall

Skogshumblan
0

Beklagar Momiji. *varm kram*

/ Skogshumblan

[Momiji]
0

Jo, hon slipper lida och får vara med sin älskade syster istället. Hade faktiskt en dröm om henne inatt att hon inte skulle få lida mer, att hon hade problem med benen och klockslaget 19.00. 19.00 var det hon fick sin spruta för att somna in precis efter.

Kommer bli tyst på nätterna här nu. Älskade att höra Mejram vara uppe och klättra i buren under nätterna

Pagan
0

så ledsamt Momiji, men hon slipper lida nu. De lämnar efter sig en hel del goda minnen de små liven.

Söta drömmar MejramKyss

Sajtvärd Tarot

Pagan
1

Nu ska en trött Pagan gå å sussa

Förhoppningsvis så ska jag lyckas hitta nycklar som är på vift under nattens timmarFlört

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

# 11 - GråterKyss

Skogshumblan
0

Pagan, flätad träkorg i utrymme nära klädgarderob eller i garderoben.

/ Skogshumblan

[Momiji]
0

Naw, lilla Momiji har redan börjat kompensera för Mejram. Han har slitit in plastpåsar i buren och kastat omkring dom och när jag gick för att ta ut dom började han stryka sig mot min hand och försökte revirmarkera mig med sin haka(kaniner markerar ibland revir genom att stryka sin haka mot det dom vill markera). Vanligtvis blir han sur om man tar ifrån han en plastpåse som han lyckats få tag i, men nu ville han bara gosa. Sen kom Éire och skulle pussas. Har dom finaste kaninerna i världen

fridelfina
1

God natt alla och speciellt till Momiji och Mejram!

[MorganLeFey]
0

Godnatt till er som ännu är uppe. Nu går jag till sängs. I morgon ska jag äntligen tapetsera, det ska bli spännande. Allting är färdigt. Tapeterna skurna, klistret blandat, en strykning på väggen så att inte spackeln suger upp allt klistret.

Det ska bli skönt när det är gjort Fem våder och en som ska delas i två. Och så biten över dörren.

Jag hade ju sådan tur att det fanns gamla tapeter i källaren så detta blev en billig renovering för mig. Ungefär 600 spänn för takmålning,  tapetsering en vägg samt målning på densamma, målning på balkongväggen och en hel vägg (där tapeterna fick sitta kvar) Anledningen till att jag var tvungen att ta bort alla tapetrester var att det var en stor fettfläck som var en meter lång och 20 cm hög, Sen var jag tvungen att ta hela väggen. Tapeterna satt väldigt lösa så det mesta gick väldigt lätt att ta ner.

Nu känns det som att det bara är det roliga kvar och jag planerar att bli klar denna veckan.

Nu ska jag kasta mig i sängen!

Nattinatti

Skogshumblan
0

Morgan, så du sliter med din tapetsering! Hoppas det blir klart snart så du bara kan njuta av slitet.

/ Skogshumblan

plutopellis
0

Vad konstigt, halva mitt inlägg har försvunnit…? Konstigt…

Elpida
0

Momiji, tur att du har fina kaninerna!KyssKyssKyss

"Du har alltid två val"

[Momiji]
0

# 24 Ja, blir att fara och fixa "alla hjärtans dag" presenter åt dom nu Glad

Pagan
0

#18 skogis svarade du henne i tråden detta? Har inte fått upp ett vitten, helt tomt.

Sajtvärd Tarot

[MorganLeFey]
0

# 22  Ja men nu är slitgörat över! Nu ska jag måla och det är ju inget slitgöra, det är meditation Skrattande

Och sen ska jag njuuuuuuta!

Pagan
0

#23 blir ofta så för mig också pellis, ibland kommer inte ens inläggen med, klart irriterande.

Ahhha Morgan, katarsis!!Skrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan låg nyckeln där jag skrev?

/ Skogshumblan

Pagan
0

Kolla aramintas tråd - inte mina nycklar. Själv kan jag inte känna in något alls. fast jag sov på saken.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#29-30 Med min starka intuition anar jag ett missförstånd. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Isa ja men varför ser jag en flätad tvättkorg som verkar stå hos Pagan? Nog för att det vore trevligt att få träffa henne men den sortens våldgästning är väl knappast snäll…

/ Skogshumblan

Isa56
0

Kanske Pagan har en flätad tvättkorg? Det fick vi inte svar på. Och där ligger kanske nycklar där med.

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Precis Isa. Vi får åka dit och ta reda på saken! *startar kvasten*.

/ Skogshumblan

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hahaha har ingen flätad korg hos mig heller. Men sätt dig på din Nimbus och ta med dig Isa så ses vi snartSkrattande

Sajtvärd Tarot