Fullmåne 7 februari
Månen i Lejonet
Människokroppen: Månen i Lejonet påverkar hjärtat, aorta, kransartärer, ådror, blodcirkulationen, ryggrad, ryggmärg, bukspottkörteln och mellangärde.
Kroppsvård: Dagen är lämplig för att klippa hår. En period som lämpar sig för att tillämpa regenererande hudkrämer och för att återställa och öka massage.
Hem: Ventilera. Olämplig tid för målning och lackering.
Trädgård: Frukt dag med fallande kraft. Denna dag är lämplig för sådd av gräsmattor, plantering av växter som inte kräver en stor mängd vatten, plantera träd och buskar, så grönsaker som är lättfördärvliga, ympning av fruktträd i vår, beskärning av fruktträd och buskar.
Chakra: Månen i Lejonet påverkar Manipura (3: e chakrat), och Anahata (4: e chakrat). Du kan harmonisera dessa chakran med följande färger, stenar och essenser.
Färg: Gul och grön
Stenar: tigeröga, bärnsten, topas, citrin, rosen kvarts, turmalin, Kalcit, jade, smaragd.
Essenser: Lavendel, rosmarin, bergamot, Ros
Önskan att vara märkbar, uppskattad och känna att du är centrum för andras uppmärksamhet kommer vara dominerande. Det finns en starkare lust än vanligt att höra beröm, och dina känslor kommer att anges påtagligt och öppet.
Detta är en bra tid att stå på scenen, att spela, skapa och göra allt som inspirerar dig och som låter dig uttrycka ditt inre jag. Men din förmåga att uppfatta detaljer och nyanser kan försämras vid denna tidpunkt.
Lejonmåne
Denna eldiga Måne vill spela och fira. Låt ditt inre barn gå i bräschen och göra något spontant som inte tjänar något syfte utöver att ha roligt. Lejonet reglerar hjärtat, inspirerar till romantik och passion - en idealisk tid för att klä dig i dina mest glamorösa kläder och slå klackarna i taket på krogen. Kreativ energi flödar - uttrycka dig!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot

Tack Pagan!
Jag måste le lite - Jag har klippt håret idag och jag har målat på en ny skapelse. Inspirationen bara flödade och plötsligt växte något nytt fram. Något helt nytt!
Bild kommer när det är färdigt!
Jag tror att jag gillar denna fullmånen 

När fullmånen är som störst i morgonbitti, färdas månen sakta men säkert in i Vattumannen - beslut tagna runt denna dag med dessa influenser - har en förmåga att få eller bli en extra krydda och ger extra stadga inför framtiden. Var därför extra varsam med dina beslut dagarna runt 7 - 9 februari. Enligt vad jag läser så kan denna kombination av månar orsaka en del i världen också. Det kommer bli en del nyheter som väcker uppmärksamhet på ett eller annat sätt - men det blir en slags boomerangeffekt.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
jag tror jag gillar den jag också