Återkommande kort
Sedan tidigt i våras har Stav tvåan dykt upp regelbundet. Minst en gång i veckan när jag drar dagens kort så får jag upp 2 i stav. Jag försöker verkligen fatta vad detta betyder men lyckas inte så bra. Denna veckan har jag fått upp stavtvåan måndag, tisdag och onsdag!!! jag blandar alltid korten väl, jag sitter med dem i handen och pratar till dem en stund samtidigt som jag blandar, sedan kuperar jag 4 gånger - varje gång och får upp….. 2 i Stav 3 dagar på raken.
Vad får Ni för tankar?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan jag var tvungen att plocka fram taro leken. Har inte sysslat något med den på flera månader.
Men gör ändå ett litet försök.
2 i stavar!
Magen drog i hop sig som en känsla av förväntan o pirr.
Känner stadighet o trygghet som vill utmana o växa. Vill att nått ska hända.
Känner av viktiga tankar o beslut.
Det finns inga givna färdiga svar,,,Betarakta innan du går i handling,,
Är du kanske impulsiv eller vari,t så att du känner osäkerhet inför nått som du verkligen o innerligt vill?
Så här ser jag det:
Du vill gärna ha något/åstadkomma något, men detta innebär en alldeles för stor risk för dig. Är du verkligen villig att betala detta pris för att ha/uppnå/åstadkomma detta?
Ett exempel.
Du vill gärna ha det där fina röda äpplet som sitter längst ut på grenen, men du vet samtidigt att om du klättrar ut på grenen så kan den gå av, du ramlar ner och slår dig.

jaaaa, jag känner förväntan Rore, det bubblar i mig i bland. Men jag ser ju liksom inte resultatet.
Samma där Gilla är det värt det??
Jag har haft det jäkla arbetsamt och gått andra vägar sista året, det trygga och invanda har fått ge vika och var är jag nu på väg? jag visste att jag var på väg bort - nu är jag borta - nu då?
Därav bubbel och tveksamheter som Ni ser. Jag har känt lite olika varje gång jag fått upp kortet - det har ju som sagt följt mig en period. Mycket har hänt och jag kunde inte förstå budskapet varje gång då - inte heller nu. Men när det dyker upp 3 dagar i följd så får jag en lätt frustrerad känsla VAD ÄR DET JAG SKA FATTA, jag måste vara otroligt trög
Sajtvärd Tarot
Kanske det är så att du inte ska göra något nu på en tid. Utan bara vara i dig själv och i det du är just nu. Inte medvetet ta något steg.
hmmmm…………..stämmer ju inte heller.
Du befinner dig ju egentligen nu på en lina där du riskerar att trampa utanför, så kanske kortet bara manar på försiktighet.
Sen kan det ju vara så att det som du ska vara försiktig med inte ännu dykt upp, men när det dyker upp så förstår du genast vad det är frågan om.
Förresten Pagan, har du läst boken "Ut på yttersta grenen" av Shirley Mc Laine?
Jag vet inte, boktiteln bara dök upp helt plötsligt. Kanske det var för att jag hade pratat om äpple på en gren.
Den där resan hon gjorde var ju något som förändrade hennes liv totalt, även om hon fortsatte med sitt yrke som skådespelare. Det var ju verkligen att klättra ut på yttersta grenen utan att veta om den ska bära eller brista.
Stora förändringar kan dyka upp långt innan de i verkligheten händer, och när det händer - då vet man. Jag tror det är så i ditt fall eftersom kortet har följt med dig under så lång tid. Du har ju tagit en del steg nu på dina egna stigar och när man gör detta så vänder man ju på alla förutsättningar.
Nääää 

*fniss*

Pagan! Jag vet inte om det är tillrådigt,, men kan du inte lägga kortet under kudden i natt o be om att bli vägledd genom nattens drömmar?
Den vill ju uppenbarligen säga dig något!
Ställ frågan innåt i dig själv…….

Jooooo kan Ni förstå. Jag satt och småpratade med korten i vanlig ordning i morse. kuperade mina 4 gånger och sedan lade jag korten på bordet och när jag vände upp det översta och såg stav tvåan igen så blev jag bara så paff. 4 dagar i rad. Jojo, snacka om en smäll i bakskallen: fatta människa! Vågande knappt skriva det här, för det är ju bara såååå osannolikt, men likväl sant. Om jag kunde begripa……
Sajtvärd Tarot
Pagan!Formulera din fråga som ditt hjärta önskar. Det tror jag på.
Lycka till,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,sen vill jag gärna höra hur det går. Men bara om du vill berätta. min nyfikenhet själv dör tillslut

För mig är tvåor lite av ett val-kort. Hmmm förändringar har du ju genomgått och kanske är det så att du skulle vilja se resultatet av förändring NU, men det är liksom inte riktigt klart än. Ibland kan man även fundera på vilken väg man ska gå, eller om man valde rätt väg när man gick… Det dök upp en sak som någon skrev på en annan sajt häromdagen..
Om du singlar en slant inför ett beslut så vet du oftast vilket som är rätt svar innan myntet landar i din hand.. eller nåt sånt.
Lyssna till din intuition, var i balans i ditt inre… lita på dig själv, du kanske har svaret närmare än du tror. Och det Rore skrev om att lägga det under kudden för vägledning var ju en superbra idé. Vill oxå gärna höra om du får svar.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Jag tänkte faktiskt på samma sak som Rore, att du skulle lägga kortet under huvudkuddet, eller lägga det innanför tröjan när du mediterar.
Jag håller också med Elpida, att förändringen egentligen redan skett men att du inte är färdig. Jag tror att du får en stor aha-upplevelse väldigt snart.

Jag väntar ivrigt på den där aha upplevelsen. Oftast är det ju så att när man står mitt i något så ser man det inte. "Man ser inte skogen för alla träd! lite så känns det när kortet hela tiden återkommer. Hoppas på att "vad det nu är" ska manifesteras inom snar framtid.
Idag drog jag tre i pentagram, blev nästan lite lättad
Stav tvåan låg under kudden i natt och jag har knappt sovit en blund, drömt har ju därför inte ett minne av att jag gjort. Vände och vred mig halva natten så när klockan ringde vid 4 var jag helt slut. Det var med viss lättnad jag gick upp.
Sajtvärd Tarot
Släpp kortet. Får en känsla av att du försöker för mycket, så du låser dig. Jag tror att betydelsen dyker upp när du minst anar det. Tror du börjar bli lite frustrerad över kortet. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Kanske inte så drastiskt, du behöver ju inte stympa leken.
Har du provat fråga leken vad betydelsen är? Isåfall, vad fick du för svar?
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Ursäkta en rookie men uttrycket "tala till bönder på bönders vis" dök upp i min skalle. Dra fram runorna och prova som någon sagt att släppa stavtvåan och sök svar i något annat ett tag så du inte skapar balansproblem i tillvaron.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogis, det har du rätt i - om inte annat så kan jag ju få ett annat perspektiv på saker o ting.
Runorna använder jag oftast på ett annat sätt än tarotkorten, men det finns ju alltid nya sätt att prova. det är ju en själv som sätter upp begränsningar och pekpinnar på rätt o fel. Man kan ju alltid ändra sig.
Sajtvärd Tarot
Pagan ja si där, nya vyer ger nya vägar
/ Skogshumblan
Nu längtar jag efter leken jag beställt, hade gärna dragit ett kort eller två för dig med den och sett vilket djurens budskap varit,
/ Skogshumblan
Ska absolut hojta till när den kommit och jag hunnit gosa in oss lite!
/ Skogshumblan
Oj då Pagan!!
Ledssen att natten din blev jobbig
,,,*känner mig skyldig*
Lycka till!

Jo det är nog som Skogis säger. Lägg undan tarotkorten och plocka fram runorna.
Eller lägg undan allting för en liten tid.
Pagan, om du vill så kan säkert någon annan du litar på hjälpa dig för det känns som du "snöat in" och har svårt att släppa allt ditt eget i detta fall.
/ Skogshumblan